یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حرکت‌هاي رو به جلوي فرهنگی در خرم‌آباد خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین شهر لرنشین کشور، دارای قدمتی چند هزار ساله است و روزگاری اين ديار با نام‌هاي شاپورخواست و ماداكتو قطب اقتصادی فرهنگی مهمي بوده است.

شهری که از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است.

خرم‌آباد به عنوان نخستین شهر ایران به منظور اجرای این طرح از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد انتخاب گردید. این نشان از اهمیت جایگاه ویژه اين شهر دارد که البته قبلاً کم‌تر به آن اهمیت داده می‌شد.

به راستی آيا به بزرگ‌ترین شهر لر‌نشین که باید قطب فرهنگی و سمبل دیگر شهرها باشد، در حد قدمت و جايگاه واقعي‌اش در اين زمينه توجهي شده است؟

متاسفانه طي سالیان قبل در دیار اتابکان لر و دیار مفرغ و شهری که روزگاری قطب فرهنگی در کشور بوده، کم‌تر حرکتی فرهنگی انجام شده كه شاید علت آن عدم اطلاع‌رسانی مناسب توسط مسوولان و بخصوص رسانه‌ها بود و کم‌تر کسی به خود جسارت حرکتی برای پیشرفت فرهنگ می‌داد‌.

خوشبختانه امروزه خبرگزاری‌هاي استان از یک طرف و شبکه‌های اجتماعی صرف‌نظر از تاثیرات منفی خود، در این مورد به خصوص نقشی مثبت در پیش‌رفت فرهنگ و بلوغ فرهنگی شهر ما داشته‌اند زیرا محیطی برای عرض اندام و بروز استعداد‌های بسیار و فضایی برای ایجاد انگیزه و تلاش برای رشد فرهنگی در خرم‌آباد ایجاد نموده‌اند.

پس از انجام حرکت‌های فرهنگي زیبا مانند جشن همگاني در سرای سالمندان صدیق، آزاد‌سازی ماهی‌ها سفره هفت‌سين در دریاچه کیو، احيا پوشش اصيل گل‌وني در جشني به همين نام، درخت‌کاری و کار عمومی در بام شهر، پاک‌سازی طبیعت، تقدیم گل به روح شهردار فقید(مرحوم علي‌محمد ساکی) و اینک تشکیل زنجیره انسانی اطراف دریاچه کیو یک پیام مهم داشت و آن موج مثبت بلوغ و رشد فرهنگی در اين ديار است‌.

امید است با حمایت بیش‌تر مسوولان و با کار بیش‌تر و استفاده از ظرفیت‌های ویژه دیار مفرغ، خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین شهر لر‌نشین کشور و از همه مهم‌تر استان لرستان به یک قطب فرهنگی در کشور تبدیل شود.

ارسال کننده: نازنين مهدوي / خرم‌آباد

حرکت‌هاي رو به جلوي فرهنگی در خرم‌آباد

حرکت‌هاي رو به جلوي فرهنگی در خرم‌آباد

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا