یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرحوم علي‌محمد ساكي شهردار فقيد خرم‌آبادغلام همت آن رند عافیت‌سوزم

که در گدا‌صفتی کیمیا‌گری داند


همشهریان عزیز!

اینک که پس از 6 سال و 7 ماه از افتخار خدمت‌گزاری شما محروم گردیده‌ام، واجب می‌دانم مراتب سپاس و حق‌شناسی قلبی خود را از مساعدت‌ها و گذشت‌های بی‌دریغ مردم شریف و وطن‌پرست خرم‌آباد تقدیم دارم.

راه دراز و پر فراز و نشیب شهرسازی در همه‌ی شهر‌های کوهستانی به‌ویژه درّه‌ای چنین کم‌عرض و محصور و استثنایی به‌گونه‌ای است که برخورد عقاید و آراء را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

بازی زیبای طبیعت با طراحی شگفت‌انگیز ارتفاعات و چشمه‌سازهای مختلف درون درّه، همراه با شرایط مناسب اقلیم؛ وظیفه‌ای دشوار را در برابر هر فرد متعهد و مسوولی قرار می‌دهد، زیرا بر چنین طبیعت فریبایی کار مشاطه‌گری آسان نیست و ایجاد هر نوع ناهماهنگی و زشتی، گناهی محسوب می‌گردد.

در چنین کیفیتی طرح‌هایی چون تخریب منازل و تعریض کوچه‌ها و خیابان‌ها و تفکیک اراضی و پافشاری در اعمال حاکمیت شهرداری، برآشفتگی‌هایی را سبب می‌شود و جوانه‌های کینه و خشم در دل‌هایی می‌نشاند.

این‌جانب لرستانی و هم‌زبان و هم‌دل و هم‌نژاد با اکثریت عامه و در برابر مواهبی که از آن‌ها بهره‌مند گشته‌ام، مسوولیت و رسالت دیگری را احساس می‌کردم و منطقی است که به‌واسطه‌ی طول خدمت در شهرداری و اجرای طرح‌های گوناگون و اصرار در انجام ضروریات شهری، موجبات آزردگی گروه بیش‌تری را فراهم کرده باشم.

خوشبختانه با تمام دشواری‌هایی‌ که در مدیریت شهرداری وجود دارد، خداوند این سعادت را ارزانی فرمودند که در دوره‌ی‌ صعود بر‌ق‌‌آسای اقتصاد کشور و کمک‌های مؤثر دولت و ارشاد و هدایت و مراقبت جنابان استانداران، مصدر خدمت در این ناحیه از میهن عزیز بشوم.

کار این خدمت‌گزار در سال 1350 با بودجه‌ای اندک و بار گران وام‌ها و بدبینی عمومی آغاز شد.
تقارن این روز‌ها با برنامه‌های عمرانی کشور و توجه دولت به بهبود کار شهر‌ها بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و پیش‌رفت تکنیک شهرسازی و مساعدت فنی جوانان تحصیل‌کرده‌ای نظیر برادرم مهندس والیزاده و همگامی همه‌جانبه‌ی مردم و پشتیبانی صمیمانه و تو‌أم با حسن نیت اعضای انجمن شهر، فرصت گران‌بهایی را در اختیار گذاشت و تلاش شبانه‌روزی کادر زحمت‌کش شهرداری و صداقتی که در مورد شهرداران منتخب و بومی دارند، کفایت و کارایی و توانایی شهرداری را در سال‌های اخیر سبب گردید.

نتیجه‌ی آن‌چه انجام گرفته است در جداولی که برای مقایسه‌ی کار‌های قبل از سال 1350 و بعد از آن به ضمیمه‌ تقدیم می‌شود، مندرج و اعداد و ارقام از گویاترین الفاظ و تبلیغات پربانگ‌تر و اثر‌بخش‌ترند و به آسانی می‌توان بررسی را آغاز و از ارزیابی‌های عاطفی و شتاب‌زده احتزار کرد.

آن‌چه این خدمت‌گزار و شهرداری خرم‌آباد را هدف تیر‌های ملامت عیب‌جویان قرار می‌داد، صرف‌نظر از عقده‌های خاص و اغراض فردی و سودجویی و کوته‌بینی اقلیتی ورشکسته‌ی اخلاقی که حسابی جدا از مردم عزیز و شریف شهر دارند، مربوط به شرایط اقتصادی کشور و رشد سریع شهر با جهشی که در طی 2 دهه‌ی آماری جمعیت‌اش را از 37 نفر هزار نفر به قریب 110 هزار نفر نفر رسانیده است؛ هجوم مهاجران و مهمانان ناخوانده‌ی روستا‌های اطراف که با زندگی شهری بیگانه‌اند و سیستم آلونک‌سازی که ارمغان چنین تهاجمی است، دشواری‌هایی را نمایان ساخته است.

عکس‌العمل شهرداری و شتابی که برای جلوگیری از زشتی چهره‌ی در حال تکوین شهر صورت می‌گرفت با توجه به فرهنگ عمومی مهاجران روستاها، برخوردهایی را سبب شد. عدم رضایت ناشی از مقاومت شهرداری در مسائل تفکیک بی‌رویه‌ی زمین و حفظ فضای سبز و اصول شهرسازی موجبات گله‌مندی‌هایی را فراهم کرد.

سرانجام معدودی که مترصد فرصت بودند به حربه‌ی افتراء متوسل گردیدند و برای برانگیختن برادران روستایی، زمانی از مزایا و حقوق گزاف شهردار سخن گفتند و گاهی اعمال حاکمیت شهرداری را در رعایت شهرسازی به‌خاطر منافع این و آن توصیف کردند؛ ولی این‌جانب از سال 1350 بعد از کرایه‌ی منزل با احتساب پاداش و عیدی‌های دریافتی 4 ميليون و 772 هزار و 924 ریال دریافت داشته‌ام و متوسط ماهانه‌ی دریافتی به‌طور کلی بالغ بر 61 هزار و 191 ریال می‌گردد. (يعني حقوق ماهيانه حدود 6 هزار و 120 تومان)

در اوج اقدامات عمرانی، بنا به اعتقاد و ایمان راسخ‌ام در ایجاد فضای سبز و ضرورت آن برای شهرهایی که به‌تدریج صنعتی می‌شوند، تبلیغات بی‌پایه صورتی دیگر گرفت و با اغتنام از فرصت، شهردار خرم‌آباد را ثروتمندی رؤیایی معرفی کردند که اموال شهرداری را تصاحب و مالکیت خانه‌هایی چون کوچه‌های خیالی آسمان در نقاطی تخیلی دارد.
خوشبختانه گذشت چند ماه، چراغ دروغ را بی‌فروغ ساخت و باز هم الطاف عمومی همشهریان متوجه این خدمت‌گزار گشت و خانه‌های خیالی چون آرزوهای بی‌پایه‌ی مغرضان در هم فروریخت.

اینک که زادگاه مألوفم را با سرافرازی ترک می‌‌گویم، آرزو دارم همه از زندگی معلمیِ ساده‌ام آگاه باشند، امید آن‌که افسانه‌سازان فرصت‌طلب و کم‌مایه‌ای که سعادت خود را در بدبختی و بازی با حیثیت دیگران می‌بینند، زمانی نیز وجدان خویش را به داوری برگزینند و برای بی‌گناهی دیگر، از این حربه‌ها بهره نگیرند.

برای حسن ختام ریز دارایی منقول و غیر‌منقول خود و خانواده‌ام را به تفصیل و بی‌کاستی و دروغ می‌نویسم. ضمانت صحت این نوشته، شرف و حیثیت شخص من و آینده‌ای است که روزي فرزندان جوان و بی‌غرض این شهر، خالی از کینه‌‌های زودگذر با روشن‌بینی، دفتر زندگی مدعیان خدمت را بررسی و رسوایی را نصیب دروغ‌گویان خواهند کرد.

آن‌چه می‌نویسم در آینده نمی‌تواند تغییر زیادی پیدا کند، زیرا خوشبختانه بستگان ثروتمندی ندارم که ارثیه‌ای بر اموال خود بیافزایم و ثروتمند‌ترین افراد خانواده‌ام باز هم خودم هستم. بنابراین اگر روزی ثروتی جز از راه حقوق و مزایای منطقی‌ام پیدا کنم، قطعاً از طریق ناصواب و کژی تحصیل شده است.

لوازم خانه 150000 ریال

فرش 7 تخته 900000 ریال

پس‌انداز بانک رهنی 340000 ریال

پس‌انداز حساب اعضاء خانواده 65000 ریال

پس‌انداز بانک رفاه کارگران 15000 ریال

ضبط صوت و سایر وسایل تفننی 150000 ریال

ارزش کتاب‌های کتابخانه 400000 ریال

حقوق و پاداش آخرین ماه شهرداری، وجه موجود در دفترچه‌ی حساب در گردش 200000 ریال.

بدهکاری‌ها عبارتند از:

۱- بانک ملی شعبه‌ی سعدی 340000 ریال

۲- بانک رفاه کارگران 40000 ریال

۳- بدهکار به یکی از دوستان 200000 ریال

۴- بدهی اقساط فرش 25000 ریال یعنی پس از کسر بدهی‌ها رقمی معادل با 1615000ریال

نتیجه‌ی 20 سال زندگی اداری این‌جانب است. داوطلبانه حاصل زندگی‌ام را اعلام کردم و آن‌چه علاوه بر این‌ها پیدا شود و دوستان و همشهریان عزیزم با یافتن و اعلام آن‌ها بر این بنده منت نهند، صرف‌نظر از آن‌که آن‌را به شهر خرم‌آباد اهداء خواهم کرد، از مایملک ناچیز ذکر شده در بالا هم جایزه‌ای به قدر همت تقدیم خواهد شد.

همشهریان عزیزم! متأسفانه من از نظر مالی بضاعتی نداشتم که صرف پیش‌رفت و تعالی شهر محبوبم کنم و میسرم نشد که از سرمایه‌ی شخصی منشأ کارهایی نیک‌فرجام شوم، اما مطالعات مختصر و نیروی جوانی را بر سر این آرزو گذاشتم.

اگر روزی بمیرم (که چون دیگر فرزندان آدم خواهم مُرد) برای من و فرزندانم این افتخار بسنده است که دیناری مدیون افراد و بیت‌المال نبوده و برابر دستمزدی‌ که به من داده شد، صادقانه و در حد شعورم تلاش کردم و ثمره‌ی کوشش خود را نیز دریافت داشته‌ام.

در پایان این دوران خدمت‌گزاری در کسوت فرهنگی و مدیریت شهرداری، بی‌هراس از آن‌که روزی کسی بتواند شرافت‌مندانه مدعی شود قدمی به نفع خود و خانواده‌ام برداشته‌ام، خداوند را از همه‌ی نعمت‌هایی که عطا فرموده است، سپاس‌گزارم و از درگاه احدیتش استعانت می‌جویم در ایام باقی‌مانده‌ی زندگی، از انحراف، خلاف، دروغ، ریا و خیانت بر حذر بمانم و چنان‌چه نتوانستم دعای خیر همگان را ذخیره سازم، لااقل واپسین ذکر خیر همشهریان موجب رحمت و مغفرتم گردد.

فاسئلک بعزتک ان لایحجب عنک دعائی سوء عملی و فعالی

یکم بهمن‌ 1356  علی‌محمد ساکی

 

 آن‌چه مطالعه كرديد متن نامه‌ي خداحافظي مرحوم علي‌محمد ساكي شهردار اسبق خرم‌آباد(1356-1350) به قلم خودش با عنوان "7 سال خدمت در شهر خرم‌آباد" بود كه در شماره "149 نشریه‌ی جامعه و اقتصاد" نيز بازنشر شد.
وي سحرگاه روز 22 خرداد 1373 درگذشت. روحش شاد كه در پاكي و سلامت كاري از سرآمد مردان روزگار و اين ديار بود.

تصويري از نشست خبري مرحوم علي‌محمد ساكي شهردار خرم‌آباد در دهه 50

تصويري از نشست خبري مرحوم علي‌محمد ساكي شهردار خرم‌آباد در دهه 50

عكس از كتاب: پيشينه ارتباطات و تاريخ مطبوعات خرم‌آباد (سيدفريد قاسمي)

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1393-03-21 10:51
بغض..
نقل قول کردن
#2 گودرزی 1393-03-21 11:12
روحش شاد و یادش جاودان
نقل قول کردن
#3 سعید 1393-03-22 10:39
بسیار تاثیر گذار بود با سپاس از لطف شما
نقل قول کردن
#4 بهاروند 1393-03-22 21:37
هر چه که فکر میکنم در مورد این وصیت نامه چه بنویسم میترسم قلم یاریم نکند و حق مطلب را ادا نکنم. فقط میتوانم به این بزرگ مرد دورد بفرستم و برای شادی روحش به خواندن فاتحه ای بسنده کنم.
نقل قول کردن
#5 صادق علی پناهی 1399-03-28 22:04
بسم الله الرحمن الرحیم فقط توانستم این بسم الله را نثار روح بزرگش نمایم که نام نیک اش تا ابد جاویدان خواهد ماند واقعا مردی پاکدست و مدیر و مدبر که در این دوره و این زمان همچین مردی بخود ندیده است.اسم همچین مسئولی در تاریخ ماندگار شد بخاطر خدماتی که برای مردم و شهر خرم آباد داشته که لایق ستایش می باشد .
نقل قول کردن
#6 صادق علی پناهی 1399-03-28 22:27
با تشکر از مدیر مسئول پایگاه خبری یافته جناب آقای قاسمی که باعث زنده نگه داشتن نام نیک بزرگ مردان هستند.
نقل قول کردن
#7 ابراهیمی ـ بازنشسته 1400-11-13 17:14
خداوند روح مرحوم علیمحمد ساکی را در جوار رحمت خودش قرار دهد ، من افتخار شاگردی ایشان را در دبیرستان ملک الشعرای بهار داشتم. انسانی مسلمان واقعی و مومن و با اخلاص وبا تقوی بود مدیریت ایشان زبانزد خاص و عام بود و هنگامیکه شهردار شدند خدمات بسیار شایسته ای به مردم و شهر داشتند که آثار فعالیت ایشان به عینه در سطح شهر وجود دارد
نقل قول کردن
#8 علی جعفر تابان 1400-11-13 18:06
خداوند رحمت کند مرحوم علی محمد ساکی شهردار اسبق خرم آباد که در پیش از انقلاب خدمات ارزشمندی به شهر خرم آباد کردن ، خدمات ایشان بعد از ۴۳ سال از انقلاب هنوز برجسته و نمایان است
نقل قول کردن
#9 متین 1400-11-13 20:30
روحش شاد
درود بر شرفش
نقل قول کردن
#10 محمود پرویز 1400-11-13 21:09
خداوند روح این مرد بزرگ رو رحمت کنه دیگه مث استاد بزرگ زنده یاد ساکی پیدا نمیشه
نقل قول کردن
#11 على اكبر عباسى 1400-11-13 21:13
افتخار اين را داشتم كه در دبيرستان امير كبير خرم آباد از وجود این انسان شریف به عنوان محصل در حد وسع بیاموزم. به دلیل دوستی و همکاری زنده یاد آقای ساکی با پدرم، شانس آشنائی و رفت و آمد خانوادگی با جناب ساکی را هم داشته ام.
آنچه در این استعفاء نامه آمده، بسیار کم رنگ تر از شخصیت تأثیر گذار، پاکدست، خلاق و انسانیت ایشان است. چون همشهریان اهل قلم در مورد ایشان نوشته هائی به طبع رسانده اند، بیش از این چیزی نمیگویم. پیشنهادم اینست که برای شناخت بیشتر این انسان شریف از کتب انتشار یافته در مورد ایشان استفاده شود.
نقل قول کردن
#12 حبیب الله عالی انوری شهرکرد 1400-11-13 21:31
درود درود بر روان پاک بزرگ مرد فرهیخته که درستکاری وصداقت وتلاش او موجب راهنمای آیندگان شده او ثابت کرد شفاف بودن در زندگی وکار از همه چیز لذت بیشتری دارد .روح چنین افراد بزرگ شاد ویادشان گرامی باد .
نقل قول کردن
#13 حسام 1400-11-13 22:12
روحش شاد
چقدر مملکت این روزها به این جور آدمها شدیداً نیاز داره ..برای شادی روحش فاتحه ای بخوانیم
نقل قول کردن
#14 حسن آذری 1400-11-13 23:23
روحت شاد ای مرد بزرگ و دلسوز و زحمت کش که توانستی پایه شهری و شهر نشینی را عملیاتی و رونق دادی.الحق نظیرت نیست.و پیدا نخواهد شد
نقل قول کردن
#15 داریوش 1400-11-13 23:39
یاد و نام این مرد بزرگ بر آسمان شهرهای لرستان و بویژه خرم آباد همچون نگینی پرفروز ،خواد درخشید.
روحش همواره در آرامش
نقل قول کردن
#16 محسن محمدی ساعی 1400-11-13 23:58
روحش شاد و یادش گرامی، جای این‌چنین انسانهای بزرگی امروزه در این مملکت خالیست.
نقل قول کردن
#17 ولی رضایی 1400-11-14 00:13
روحش شاد ونامش ویادش همیشه جاویدان باد
نقل قول کردن
#18 مهران دالوند 1400-11-14 08:36
روحش شاد و یادش گرامی الگویی برای مسئولین فیلی
نقل قول کردن
#19 ایراندخت 1400-11-14 10:15
درود بر اندیشه های بزرگ که فراتراز زمان خویش بودند‌نام ویادشان بر فراز صداقت وپاکی جاودان است
نقل قول کردن
#20 کریم وجودی 1400-11-14 10:42
افتخار داشتم در دبیرستان ملک الشعرای بهار بریاست ایشان درس میخواندم بدون اغراق جلوتر از زمان خودش در عرصه مدیریت حرکت میکرد شریف و پاکدست و مردمی بود و منشاء خدمات بیشمار در خرم اباد انروزگار بود روحش شاد
نقل قول کردن
#21 کریم وجودی 1400-11-14 10:42
افتخار داشتم در دبیرستان ملک الشعرای بهار بریاست ایشان درس میخواندم بدون اغراق جلوتر از زمان خودش در عرصه مدیریت حرکت میکرد شریف و پاکدست و مردمی بود و منشاء خدمات بیشمار در خرم اباد انروزگار بود روحش شاد
نقل قول کردن
#22 مجتبی رومانی 1400-11-14 11:55
سپاسگزارم از جناب قاسمی عزیز
نقل قول کردن
#23 تیمور شاکرمی : 1400-11-14 12:46
یاد وخاطره آن بزرگ مرد همواره گرامیباد
نقل قول کردن
#24 بهداروند بختیاری 1400-11-14 13:07
بروهی زایار لور و لورسون گپ .
نقل قول کردن
#25 فیروز رستمی 1400-11-14 13:15
دورود بر روح پاک بزرگ مردانی مانند مرحوم حاج ساکیساکی آرامش و استراحت در فضا های سبز خرم اباد و درس خواندن در کتاب خانه ها را مدیون فکر پاک آن پاک آن بزرگ مرد هستم خداوند شما را قرین رحمت بی واسعه قرار دهد و حافظ نسل اصلا به پاک شما شود
نقل قول کردن
#26 فیروز رستمی 1400-11-14 13:17
خداوند روح بزرگ شما را با اولیا الله محشور گرداند مرد بزرگ و خادم واقعی وبی ادعا خدایا رحمت بی واسعه را نصیبش کن
نقل قول کردن
#27 وجودی 1400-11-14 15:56
خداوند روح این فرهنگ ساز خدوم را شاد کند و دعای خیر ما مردم لرستان آرامشی برای روح بزرگ و خلاقش شود. که به تمام معنا از جان و دل مایه گذاشت و فرهنگی نوین در زیبا سازی شهر ایجاد نمود.
یادش ماندگار
نقل قول کردن
#28 علیرضا 1400-11-14 16:08
روحش شادویادش گرامی هرکشوری جهت آبادی وعمران نیتزبه همچین مردان بزرگ داردنامش تاابدجاودان
نقل قول کردن
#29 اکبر-ظ 1400-11-14 19:55
روحش شاد.در ان زمان حقوق یک شهردار یا مدیر یک مدرسه با یک کارمند عادی چندان تفاوتی نداشته اما ببینید این مرد افسانه ایی با عشق به وطن و زادگاه خود چه اسم بزرگی از خود بجای گذاشته. الان چی ؟ چنین روحیه ایی سراغ دارید ؟
نقل قول کردن
#30 محمدرضا پوریگانه 1400-11-14 20:53
سلام و ارادت، ضمن تشکر از جناب آقای قاسمی
در طول تاریخ معدود مردانی می آیند می زیند و می روند، یعنی بین زاده شدن و مردن درنگی ست بی ارزش و فانی که این افراد با وجودشان به آن معنا می بخشند. مرحوم استاد علی محمد ساکی از مردانی بودند که لحظه لحظه ی این فاصله را زیستند و در هر نفس مسعود و فرخنده منشأ خیر بودند. بسیار مردان بزرگی که تحت تعلیم و تعلم ایشان بالنده شدند و خود از بزرگان عصر خود در سطح استان و کشور شدند.
به نظر می رسد علی رغم همه ی اقدامات به عمل آمده ی اخیر، حق سترگ این بزرگ از سوی توانایان عرصه ی قلم به شایستگی ادا نشده است، باشد آنچنان شود که این حق اعاده گردد.
سپاس بیکران و مهر فراوان
نقل قول کردن
#31 موسي غلامي 1400-11-14 22:20
امیدوارم بار دیگر این مرز و بوم اینچنین مردان وزنان نیک کرداری را در راس کارها به خود ببیند
نقل قول کردن
#32 مهین نوری باتشکر ازجناب آقای قاسمی 1400-11-14 22:24
امیداست معرفی این بزرگ مردان که خدمات ارزنده ای به ملت ومملکت نمودندادامه یابد شاید چراغ راهی باشد برای شیفتگان قدرت که درس بگیرند وبیشتر از آنکه به فکر زراندوزی باشند به آبادانی میهن بیندیشند بااحترام وباآرزوی موفقیت برای همه عزیزان م نوری
نقل قول کردن
#33 یحیی مرادی - اهواز 1400-11-14 23:40
روحش شاد و مشمول الطاف واسعه الهی گردد
بدون تردید خدمات مرحوم ساکی در طول ۶ سال و ۷ ماه خیلی زیاد است و مهمتر آنکه این همه خدمات همراه با سلامت نفسی است که امروزه نزد صاحب منصبان نایاب تر از همیشه روزگار است .
اِللهم اغفره و ایانا و ارحمنا و ایاه و اسکنه فی جنانک
نقل قول کردن
#34 سپه وندی 1400-11-15 01:18
روحش شاد ویادش همیشه نامش بر خاطره ها پر فروغ مبارک است. انکه نیکو نام است نمیرد هرگز مرده انست که نامش به نیکویی نبرند
نقل قول کردن
#35 فتح اله فتح الهی 1400-11-15 06:28
بنده هم بنوبه خودم عرض سپاس و درود ددارم به روح بلند ایشان،
مراتب قدر دانی خود را نسبت به منتشر کننده هم اعلام میدارم،
همواره موفق و سربلند باشید،
نقل قول کردن
#36 فتح اله فتح الهی 1400-11-15 06:31
بنده هم بنوبه خودم مراتب ارادت،سپاس
و درود خود را نسبت به روح بلند ایشان
اعلام میدارم،
تشکر و قدردانی می کنم از منتشر کننده
این درس بزرگ،
نقل قول کردن
#37 علی قاضی زاده 1400-11-15 09:10
روحششادویادش گرامیباد بزرگمرد تاریخ لرستان
نقل قول کردن
#38 عیدی رشیدی مفرد 1400-11-15 11:03
با باتشکراز دوست و برادر عزیزم حاج ناصر عبدالهی
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده انست که نامش به نکویی نبرند
تاریخ تجلی انسانهای بزرگ را به دوش میکشد وبه خود میبالد که صفحاتش زرین بنامشان است و فقط و فقط کسانی به این بزرگ مردان تاسی میکنند که نور انسانیت بر جوهره وجودشان تابیده باشد
نام نیکی گر بماند زادمی به کزو ماند سرای زرنگار
نقل قول کردن
#39 شمس 1400-11-15 11:19
یاد و نام این بزرگ مرد تا ابد در تاریخ لرستان و خوزستان ماندگار است و نسل های آینده هم از او به نیکی یاد میکنند ، روحش شاد
نقل قول کردن
#40 فرهاد سعیدی 1400-11-15 11:20
ایشان شهردار به معنای کلمه یعنی نگه دارنده شهر بودن. از هرگونه پلیدی و زشتی خود و شهر را دور نگه داشتن. متاسفانه شهرداران بعدی همگی به لفظ لری همگی شهره دارن یعنی شهر را برای خود و اطرافیانشان داشتن و میدارن. تفاوت در انسان سازی دوران طاغوت و دوران انقلاب نیز کاملا مشهود است.
نقل قول کردن
#41 فرهاد سعیدی 1400-11-15 11:29
ایشان به معنای کلمه شهردار یعنی نگه دارنده شهربودن و خودش و شهر را از هر گونه پلیدی و زشتی دور نگه داشتن. و به لفظ لری خودمان شهره دار نبودن یعنی شهر را برای خود و اطرافیانشان نداشتن. مردی وارسته پرورش یافته در دوران سیاهی برتر از انسان نماهای محصول سفیدی
نقل قول کردن
#42 عیدی رشیدی مفرد 1400-11-15 11:29
با سلام و تشکر از تهیه کننده و ارسال کننده
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده انست که نامش به نکویی نبرند
تاریخ تجلی انسانهای بزرگ را به دوش میکشد و به
خود میبالد که صفحاتش زرین بنامشان است وفقط
فقط کسانی به این بزرگ مردان تاسی میکنند که نور
انسانیت بر جوهره وجودشان تابیده باشد
نام نیکی گربماند ز ادمی به کزو ماند سرای زرنگار
نقل قول کردن
#43 حسین هیربد 1400-11-16 10:04
استاد علی محمد ساکی .هم زیر بنای شهر را ساخت .هم جوانان شهر.مدیر و مدبر و مورخ پاکدشت. و آینده‌نگر واسطوره زمان خود. نامشان سینه به سینه مانند نگین به روی خرم‌آباد می‌درخشد.همواره یادش گرامی نامش جاودانه باد.
نقل قول کردن
#44 بی تعارف 1400-11-16 13:44
روحت شاد هم قبیله ، روحت شاد که بعد از تو این شهر شهردار ندید
نقل قول کردن
#45 ذبیح‌الله اسدی ویسکرمی 1400-11-17 06:02
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
حقیر که سن و سالم به حیات این بزرگمرد قد نمی دهد اما آنچه از کتابها و مجلات و رسانه ها ، خوانده و دیده و شنیده ام و نیز از تاریخ و ادبیات شفاهی بزرگسالان اقتباس نموده ام شادروان ساکی معلمی به تمام معنا ، مدیر و مدبری لایق و برازنده ، نویسنده ( ادیب ، مورخ و مترجمی) چیره دست ، شهروندی مردمدار ، مهربان و دلسوز ، سیاستمداری با تدبیر و درایت و مآل اندیش ، وابرمردی نیک سرشت ، روشنفکری پاک دست و خوش سیرت بوده است که تا کنون این خطه ( دره خرم آباد ) همتا و نظیرش را به خود ندیده است .
روحش با روح اسطوره های این سرزمین قرین باد .
نقل قول کردن
#46 سید رضا طاهری 1400-11-18 02:55
:sigh: زنده یاد فخر خرم آباد مرحوم ساکی شرم باد مسئولین چطور روتون امد میدان که بنامش شده از اون کوچکتر نبود حق اش تمام کیو و پارکها منطقه باید بنامش میشد بزرگوار اهل قلم روحت حتما شاده قهقه بشه
نقل قول کردن
#47 سید رضا طاهری 1400-11-18 03:02
خرم اباد صد هزاران گل به قبرت بزرگ بود و از اهالی امروز بود،
نقل قول کردن
#48 محمد حسن قربانی 1400-11-21 18:08
نام نیکو گر بماند زادمی ،،،به‌کزو نماند سرای زرنگار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا