یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دكتر علي خاكي‌صديق - يافتهفرزند كوچه پس كوچه‌هاي شهر تاريخي خرم‌آباد است. از خانواده‌اي متدين و سرشناس كه اصل تبارشان از طايفه "ساكي" است.

در رشته تحصيلي‌اش از او به عنوان نابغه ياد مي‌كنند. مدارج ترقي را بدون آن كه به دنبال مسائل سياسي باشد، پيموده و اينك بر يكي از بزرگ‌ترين و معتبرترين دانشگاه‌هاي ايران رياست مي‌كند.

"علی خاکی‌صدیق" فرزند حجت‌الاسلام "عابدين خاكي‌صديق" سال 1341 در خرم‌آباد به دنيا آمد. علي كه نوه‌ي دختري آيت‌الله "كمالوند" است، اينك رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و استاد دانشگاه مي‌باشد. سه فرزند هم به نام‌هاي صدرا، سجاد و صادق دارد.

با اين هم‌استاني دانشمند اندكي بيش‌تر آشنا شويم:

- لیسانس ریاضی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان 1983

- فوق‌لیسانس سیستم‌های کنترل از دانشگاه منچستر انگلستان 1985

- دکترای سیستم‌های کنترل از دانشگاه سالفورد انگلستان

تجليل از دكتر خاكي‌صديق - يافته

علي خاکی‌صدیق از 14 آبان 1392 براي بار دوم رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی شده و استاد گروه کنترل دانشکده برق اين دانشگاه است.

وی تا کنون 12 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف مهندسی کنترل و سیستم ترجمه و تالیف نموده ‌است. برخی از این کتاب‌ها، بارها به چاپ رسیده و هم‌اکنون در دانشگاه‌های داخل کشور مورد استفاده دانشجویان مهندسی کنترل است.

دكتر علي خاكي‌صديق - يافتهمرتبهٔ علمی او "استاد تمام" است و دروس کنترل مدرن برای دورهٔ کارشناسی و درس‌های کنترل سیستم‌های چندمتغیره و کنترل تطبیقی را در دانشگاه‌های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران و همچنین چند دانشگاه دیگر تدریس می‌کند.

علی خاکی‌صدیق عضو کمیته‌های برگزار کنندهٔ کنفرانس‌های برق، ماشین بینائی و پردازش تصویر و عضو هیأت تحریریهٔ چندین نشريه‌ي مهندسی است.

دیگر مسئولیت او طراحی سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری از سال 1369 تا كنون می‌باشد.

زمینه‌های اصلی تحقیقاتی او سیستم‌های کنترل چند متغیره مقاوم و تطبیقی و کاربرد سیستم‌های کنترل است که توسط او تا کنون بیش از 90 مقاله در مجلات و 150 مقاله در کنفرانس‌های علمی ارائه شده ‌است.

وي از سال 1382 الی 1386 نیز براي مرتبه اول ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را دارا بوده‌ است.

هيأت تحريريه يافته براي دكتر خاكي‌صديق كه از خانواده‌اي بزرگ و فرهيخته خرم‌آباد هستند و براي برادر ارجمندشان آقاي دكتر نادر خاكي‌صديق آرزوي توفيق روزافزون دارد.
شايان ذكر است كه "حميد ايزدپناه" محقق برجسته‌ي لرستاني و مرحوم حاج "اسدالله ساكي" عموزاده‌هاي خاندان خاكي‌صاديق به شمار مي‌روند.

حجت‌الاسلام عابدين خاكي‌صديق - يافته

حجت‌الاسلام حاج عابدين خاكي‌صديق فرزند ملك فرزند جهانگير ساکی

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1392-10-28 08:58
با سلام
عرض تشکر و خداقوت دارم . اینکه چهره های موفق و شاخص هم استانی را معرفی می کنید کار ارزشمندی است. خصوصا برای ماکه در خارج استان زندگی می کنیم بسیار باعث افتخار است تا گوشه ای از فرهنگ خود را به رخ دیگران بکشیم . از شما سپاسگزارم
نقل قول کردن
#2 محمد 1392-10-28 14:16
ایشان نوه دختری ایت اله کمالوند هم هستند
نقل قول کردن
#3 مصطفی 1392-10-29 12:49
باعث افتخار است برای همه لرهای غیور من به نوبه خود دست لرهای موفق را می بوسم و افتخار می کنم وتشکر از یافته که امروز با این گزارش باعث خوشحالی بنده شد ممنون.
نقل قول کردن
#4 بختیاری نژاد 1392-10-29 19:43
باسلام . باید به این فرزندان شایسته لرستان افتخار کرد . اما تاکنون هیچیک از کسانی که از لرستان به منصب بالایی رسیده اند
برای لرستان حتی گوشه چشمی هم نشان نداده اند . خدا کند ایشان از استثناها باشند . با توجه به تخصص ونیز جایگاه خانوادگی ایشان خیلی میتوانند در کمک به رفع مشکلات لرستان موثر باشند
نقل قول کردن
#5 پوریا احمدی 1393-02-09 08:34
با سلام و تشکر ویژه از شما که هم استانیهای موفق را معرفی می کنید.
با آرزوی موفقیت برای همه این عزیزان.
نقل قول کردن
#6 قاسم دیناروند 1396-05-11 00:48
با سلام و احترام
و آرزوی توفیق برای استاد عزیز جناب اقای دکتر صدیق داریم و به سایر هم استانی های عزیز که صاحب نام و شهرت هستن افتخار می کنیم
نقل قول کردن
#7 خرم ابادی 1396-05-11 15:31
با تبریک انشاالله از مجلس رای اعتماد بگیرند منشا خیر وبرکت برای همه لر ها همچون پدر بزرگش ایت الله کمالوند باشد
نقل قول کردن
#8 عباس طرهانی 1396-05-11 15:56
باسلام ضمن تشکرازشما باعث افتخاراست که ازشایست سالاران اردرمسند بالاترباشند اگه میشه کاتال تلگرام درحمایت ازاستادتمام دانشگاه خواجه نصید جناب دکترصدیق کانال تلکرامی حمایت راه اندازی کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا