یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حاج عليرضا هراجي استاد باطري‌ساز بروجردي - يافتهبدون استثنا تمامی باطری‌سازان خودروي بروجرد و برخي از شهر‌های استان لرستان شاگردان استاد حاج "علی‌رضا هرجی" بوده‌اند.

به گزارش يافته، حاج علی‌رضا هرجی حدود 115 سال قبل(عصر مظفرالدين‌شاه) در بروجرد چشم به دنیا گشوده است و با داشتن هوش سرشار خیلی زود در آن دوران، خواندن و نوشتن را فرا می‌گیرد.

وي بعد‌ها در کنار نيروهاي انگليسي (اوايل دهه 20 هم‌زمان با اشغال كشورزمان توسط متفقين) با عشق و علاقه، فن باطری‌سازی خودرو را مي‌آموزد.

هرجی با داشتن سن و سالي حدود 115 سال، تمامی کارهای خودش را به شخصه انجام می‌دهد و هر گاه سخن می‌گوید با آن دَم گرمی که دارد از خداوند متعال شكرگزاري نموده و از پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) روايت‌ها و حديث‌ها نقل مي‌كند.

اين پيرمرد هنرمند و خوش‌مشرب بروجردي تا چند سال قبل، تاریخ بروجرد و لرستان را با شیوایی خاصی و با تمام زوایای آن تعریف می‌کرد. افسوس كه اکنون گرد و غبار کهن‌سالی باعث شده بسیاری از موارد را به یاد نیاورد.

به جاست مسوولان استان لرستان در زمان حيات اين بزرگوار از او يادي و تجليلي بنمايند. از ما گفتن و نوشتن بود، تا سهم شماي مسوول چه باشد؟!

حافظ وظیفه تو دعا کردن است و بس              در بند آن مباش که نشنید یا شنید

حاج عليرضا هراجي استاد باطري‌ساز بروجردي - يافته

حاج عليرضا هراجي استاد باطري‌ساز بروجردي - يافته

 

 برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد داودوندي/ بروجرد


دیدگاه‌ها  

#1 محسن بهلولی 1401-11-29 10:57
ایشان مردی توانمند،با کمالات و محققی بی چون و چرا در تمام مطالب علمی و تجربی بودند و فرهیخته ای که سعادت ۲۳سال زندگی با ایشان نسیب بنده شدمحسن بهلولی نوه حاج علیرضا هرجی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا