یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم‌آباد بعد از سه دهه فعالیت آن‌قدر از اخذ مجوز رشته پرستاری مشعوف شده که همه جای دانشگاه پر از بنرهای تبریکی است که موجب تعجب مراجعه کنندگان شده است!
به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد نزدیک به ۳ دهه قدمت دارد ولی به رغم گذشت ۳۰ سال همچنان از بسیاری از رشته‌های تحصیلی بی‌بهره است تا اخذ مجوز رشته پرستاری از سوی مسئولان این دانشگاه توفیقی بزرگ تلقی شود.
در تاریخچه دانشگاه آزاد خرم‌آباد که عنوان «بسیار بزرگ» را یدک می‌کشد آمده است که این واحد در مهرماه ۱۳۶۴ در شهر خرم‌آباد تأسیس و در نیمه اول ۱۳۶۵ با پذیرش ۲۵۰ دانشجو در ۳ رشته رسما فعالیتش را آغاز کرد.
با وجود این قدمت همچنان این دانشگاه از وجود رشته های پزشکی و پیراپزشکی محروم بوده و نزدیک به یک دهه است که شاهد وعده‌های مسئولان دانشگاه برای راه‌اندازی این رشته‌ها بوده در حالی که دانشگاه‌های با عمر کم‌تر سال‌هاست نه تنها مجوز این رشته را اخذ کرده که صاحب دانشکده پرستاری و علوم پزشکی هم شده‌اند.
در همین استان لرستان، دانشگاه آزاد بروجرد که به لحاظ سابقه دو سالی از دانشگاه آزاد خرم‌آباد قدیمی‌تر است سال‌هاست نه تنها صاحب دانشکده پیراپزشکی و دانشکده دندان‌پزشکی است که هم اکنون علاوه بر دکتری حرفه‌ای دندان پزشکی، رشته‌هایی مانند علوم آزمايشگاهی، پرستاری، بهداشت حرفه‌ای و مامايی نیز در آن تدریس می شود و دانشجویان زیادی نیز از در این رشته‌ها فارغ‌التحصیل و حتی مشغول به کار شده‌اند.
 بنرهاي «خود تبریکی» دانشگاه آزاد خرم‌آباد برای اخذ مجوز یک رشته/ آرزوی کوچک دانشگاه بسیار بزرگ!
حتی اگر ملاک مقایسه را دانشگاه آزاد بروجرد قرار ندهیم؛ کمی آن طرف‌تر در شهرستان دورود در استان لرستان دانشگاه آزاد سال‌هاست نسبت به پذیرش دانشجوی رشته پرستاری اقدام می‌کند؛ آن هم دانشگاهی که در سال ۷۶ تاسیس شده و بیش از ۱۲ سال عمر آن کم‌تر از دانشگاه آزاد واحد خرم آباد است.
با این تفاسیر معلوم نیست که بزم «بنرها» در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برای چیست؛ دانشگاهی که به دلیل سال‌ها غفلت میزبان بسیاری از رشته‌ها نشده و روند توسعه آن عقب مانده است به نظر می‌رسد برای اخذ مجوز یک رشته نیازمند این همه بنر تبریک نباشد.
جالب این‌جاست که در هر کدام از بنرهای نصب شده در محوطه دانشگاه به نقل از یک قشر از «رئیس دانشگاه» تقدیر به عمل آمده است؛ زیر یک بنر نام کارکنان نوشته شده، در بنر دیگری از طرف اساتید تقدیر به عمل آمده و در بنر دیگر روابط عمومی دانشگاه به رئیس خود تبریک گفته است!
 
ماجرا آن جا جالب‌تر می‌شود که پی‌گیری خبرنگار مهر برای مصاحبه با رئیس دانشگاه آزاد خرم‌آباد با طرح این موضوع که ایشان علاقه‌ای به مصاحبه و تبلیغات ندارند تا کنون بی‌نتیجه مانده است!
دانشگاه آزاد خرم‌آباد به عنوان دانشگاهی که با بودجه و پول دانشجویان اداره می‌شود به رغم 3 دهه فعالیت همچنان به جایگاه شایسته خود دست نیافته است و همین امر لزوم عمل‌گرایی به جای تبلیغات بنری در این واحد دانشگاهی را روشن‌تر می‌سازد.
در تایید این موضوع همین بس که به گفته خود "یدالله ملکی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد پی‌گیری تاسیس رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی از سال ۸۵ در جریان بوده و نزدیک به یک دهه این دانشگاه نتوانسته زیرساخت‌های راه‌اندازی این رشته را فراهم کند.
این در حالی است که دانشگاه‌های سطح پایین‌تر و با قدمت کم‌تر نیز سال‌هاست میزبان رشته پرستاری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی هستند به طوری که هم اکنون در ۱۸۰ واحد دانشگاهی کشور رشته پرستاری تدریس می‌شود.
عدم توفیق دانشگاه آزاد خرم‌آباد در ارتقای رشته‌های تحصیلی فقط به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بر نمی‌گردد بلکه این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری نیز توفیقات جدی نداشته است.
از سوی دیگر تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد از «بسیار بزرگ» به «جامع» سال‌هاست در حال پی‌گیری بوده ولی همچنان از سرنوشت پی‌گیری‌ها در این زمینه خبری در دست نیست.
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1394-04-25 21:29
قابل توجه یافته عزیز:
به علت عدم تلاش برای جذب هیت علمی خیلی از رشته هایی که در زمان دکتر جمالزاده برای علوم و تحقیقات و پس از ادغام به دانشگاه آزاد خرم آباد اضافه شدند، توسط ریاست واحد و کوتاه بینی برخي دیگر از اعضای گروه های مربوطه، امتیاز آنها سلب شده. لازم به ذکر است بیش از 60% درصد از دانشجوهای دیگر واحدها همچون بروجرد و دورود و...، از خرم آباد میباشند. هزاران مشکل فرهنگی، مالی و... دسترنج برخي روسای این واحد بسیار بزرگ میباشند.
نقل قول کردن
#2 اشنا 1394-04-26 00:40
بله قابل توجه رییس دانشگاه ودانشکده حقوق. اکثر دانشجویان ارشد هنوز دراین رشته نتوانسته اند پایان نامه ارایه دهند ...
نقل قول کردن
#3 دانشکاه 1394-04-26 00:47
انشاالله دراینده نزدیک به کمک دوستان یک بنر بعلت اعتراض نسبت به عدم کفایت برخي مدیران گروه خصوصی باهماهنگی بارسانه ها در چند جای شهر ودانشگاه نسب میکنیم زیرامدیر گروه باتوجه به دریافت حقوق مربوط نه دردفترش حاضر می شود ونه جواب تلفن بچه ها را می دهد
نقل قول کردن
#4 م ه 1394-04-26 05:42
خدا را شکر واحد جامع بروجرد از دانشگاه آزاد لرستان جدا شد وگرنه بلایی که سر خودتان آوردید را می خواستید سر ما هم بیاورید ...
نقل قول کردن
#5 داوود ستاری 1394-04-26 22:25
با سلام . بروجرد هم بخشی از لرستان توانمند است ـ بخش نگری فرصت سوزی است ـ امیدوارم مسولان حاشیه ها و خود کوچک بینی ها را کنار بگذارند و کلان نگر باشند زیرا شرط اصلی پیشرفت کلان نگری و نه حاشیه سازی است .
نقل قول کردن
#6 مهراد 1394-04-27 23:42
دوستان عنایت داشته باشند که صدور مجوز رشته پرستاری در دانشگاه آزاد خرم آباد به منزله این که زمینه برای راه اندازی دانشکده پزشکی و توسعه رشته های مرتبط اگر چه با تاخیر فراهم شده با این حال نباید صدور مجوز رشته پرستاری رو تنها به منزله صدور مجوز یک رشته تلقی کنیم به امید روزی که شاهد همت مسئولان دانشگاه آزاد خرم آباد برای جهش کیفی این دانشگاه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا