یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکي از سنت‌هاي پسنديده و ارزشمند که در دین مبین اسلام هم به آن توجه خاصی شده است‌، تکريم و احترام به بزرگان جامعه و کسانی که به نحوی منشاء خدمات شایسته در پیشرفت و توسعه جامعه هستند‌، مي‌باشد‌.
با مروری به سیره نبوی و علوی در می‌یابیم که رعایت این اصل تا چه اندازه مورد توجه بزرگان دین قرار گرفته و وجود نبی مکرم اسلام (ص) و مولای متقیان (ع) چقدر خود را ملزم به احترام به شخصیت‌های متنفذ‌، محبوب و تاثیر‌گذار در اجتماع دانسته‌اند‌. اصلی که با ورود تکنولوژي به  زندگی بشر احساس می‌شود تا حدودی مورد بی‌مهری قرار گرفته است‌.
اصالت فرهنگ و تمدن ایرانی که با ورود اسلام به فضائل دینی و معنوی و دستورات شرع مقدس آراسته شد‌، غنای بیش‌تری بر تکریم و محمدحسن خشنود - عزيزالله ضيايياحترام به بزرگان در مراوات خانوادگی و اجتماعی داد و  در دوره‌های مختلف تاریخی نشان از توجه و تکریم بزرگان در جامعه و در نگاه زمامداران دیده می‌شود‌.
آموزش و پرورش هم به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد آموزشی و فرهنگی جامعه و بستر‌ساز توسعه فرهنگ و اندیشه تلاش کرده تا این تکریم و تعظیم به بزرگان خرد و اندیشه را برای دانش‌آموزان و جامعه نهادسازی و نمادسازی کند‌. محتوای کتب درسی دانش‌آموزان و فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیران گواه دیگری بر اعتقاد راستین دستگاه تعلیم و تربیت به زنده نگه‌داشتن یاد و نام اسطوره های علم‌، دانش‌، فضیلت و دانایی است‌.
اردیبهشت‌ماه سال 93 و در هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم علاوه بر تجلیل از معلمین نمونه استانی که تابع قواعد و شرایطی خاصی است، به عنوان یک کار ابتکاری شاهد تجلیل از مرحوم حاج شیخ عزیز‌الله ضیایی(1352-1271) بنیان‌گذار تعلیم و تربیت رسمی در خرم‌آباد و محمد‌حسن خشنود اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از پیروزی انقلاب بودیم‌. کاری که می‌تواند تجلیل و تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان را در عملکرد مدیران نهادینه کند و ما را به تجلیل و تکریم از بزرگانی وا دارد که عمر شریف و گران‌قدر خود را در راه اعتلای فرهنگ و اندیشه این سرزمین سپری کرده‌اند‌.
 
در این مجال لازم است از زحمات‌، پی‌گیری و همکاری مجدانه فرزندان مرحوم ضیایی به خصوص سرکار خانم پروین ضیایی و شماري از علي قربانيفرهنگيان لرستان تقدیر شود‌؛ چرا که پی‌گیری و تلاش این عزیران در تحقق این کار پسندیده و ارزشمند بی‌تاثیر نبود‌. 
در پايان جا دارد که به حدیثی از رسول رحمت و مهربانی (ص) استناد کنم که فرمودند‌: هر آن کس که به گردن جامعه يا فرد حقّي دارد و در ايحاد يا تکامل آن مؤثر بوده است، آن شخص شايسته تکريم و مصداق بزرگي است‌.
 
علی قربانی
رئيس اداره روابط عمومي و اطلاع‌رساني آموزش و پرورش لرستان
 

دیدگاه‌ها  

#1 دوست 1394-04-11 13:02
باتشکر ازاقای قربانی به خاطر این نوشته زیبا
نقل قول کردن
#2 اديب 1394-04-11 15:36
روابط عمومي پل ارتباطي مردم ومسئولين هستند. کارشما خيلي عالي بود.لطفا بازهم ادامه بدهيد.. تشکر
نقل قول کردن
#3 مجتبی بهمنیان 1394-04-12 16:31
جناب قربانی عزیز دست نوشته ات را خواندم زیبا و مبتنی بر آموز ه های قران در تکریم از معلم وعلم بود دسنمریزادت
نقل قول کردن
#4 ضیایی 1394-04-12 21:17
باسلام و احترام به محضر تمامی شما عزیزان.
برخود لازم دانستم بابت این کار پسندیده وهمچنین
تجلیل از بزرگان لرستان کمال تشکر و قدردانی خود
را از شما ابرازنمایم.امید وارم این کارهای بزرگ همواره
ادامه داشته باشد و از بزرگان لرستان درتمام مشاغل
وهمچنین آموزش وپرورش تجلیل گردد. همچنین
تشکر ویژه دارم از برادر عزیزم جناب رضا جایدری
بابت خدمت بزرگ ایشان و تجلیل از پدربزرگ گرانقدرمان
،همچنین از جناب کریمی فر مدیرکل محترم و آقاي قرباني نیزتشکر
میکنم. باتشکر از تمامی شما عزیزان وسروران
نقل قول کردن
#5 ضیایی 1394-04-16 14:39
ا سلام و تشکر از برادران عزیزم جناب اقای کریمی فر مدیر کل نحتزم اموزش وپرورش واقای قربانی واقای حایدری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا