یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور رییس و معاونین آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در اولین تجمع دانش‌آموختگان دانش‌سرای تربیت معلم شهید دستغیب ازنا از اساتید و مدیران این مرکز آموزشی قدردانی شد.
اين در حالي است كه از آخرین دیدار اغلب آن‌ها که به قصد آغاز زندگی جدید همدیگر را ترک می‌کردند بیش ار 20 سال گذشته بود. قرارشان اين بوده که قدر معلمین بدانند و از احوال‌شان باخبر باشند...
زندگی می‌کنند و مشغله‌ها فرصتی را برای تجدید دیدار نمی‌گذارند. اما دل‌ها همچنان به خاطرات گذشته خوش است و یاد ایام هر از چند گاهی انرژی بخش زندگی‌شان است. برای فرندان‌شان از خاطرات دوران دانش‌سرا بارها سخن گفته‌اند و شادی کرده و یا بغض راه گلوی‌شان بسته است. آرزوی‌شان دیدار مجدد است.
اکنون جمعی از این دانش‌آموختگان به مدد تکنولوژی‌های ارتباطی با همت و تلاش فراوان، فرصتی را فراهم می‌کنند که دیدار میسر شود. بیش از 6 ماه تلاش و جستجوی یاران قدیمی و اساتید آن دوره گروهی از دوستان را از حال یکدیگر باخبر می‌کند.
دیدار یاران قدیمی با ذوق و شوق تجدید خاطرات از یکسو و با اشک و آه برای یاران از دست رفته از سوی دیگر فضا را به شدت معنوی کرده است. سر از پا نمی‌شناسند. دست کدامین استاد را و صورت کدامین رفیق را نبوسیده ام؟ نکند که ...
شمع و پروانه از هم شناخته شدنی نیست چرا که به قول شاعر‌: «به هم آمیخته چون شیر و شکر». امروز استاد به شاگرد دیروز که  امروز خودش در کسوت استادی و یا در کسوت اداری منشأ تاثیرات بسیاری است افتخار میکند و دزدیه اشک از گوشه چشم پاک می‌کند.
در صورت استادان رضایت و شادی وصف نشدنی از این تجمع و در صورت شاگردان دیروز نگرانی از کسری و کمی موج می‌زند، اما استادان حاضر با بیانات زیبای‌شان و احساس رضایت قلبی، خیال فرزندان خویش را راحت می‌کنند.
از سراسر استان و سایر شهرهای کشور حرکت به سمت میعادگاه آغاز می‌شود. آخرین هماهنگی‌ها انجام و بالاخره در ساعت 10 صبح روز 15 خرداد پارک بهار بروجرد در زیر پای فرهیختگان هم‌استانی احساس غرور می کند. چرا که شاید تا کنون میزبان این تعداد از فرزندان خلف، خوش‌فکر، با مسوولیت و تاثیر‌گذار مرز و بوم خود نبوده است. لحظه‌های معنوی عجیبی رقم می‌خورد که قلم از بیان آن‌ها قاصر است...
در این مراسم از اساتید دانش‌سرا آقایان اصغر بسحاق، خلیل ستوده و مدیران دانش‌سرا آقایان حجت‌الله خردمند(لونی) و شمس‌الله دهقانی توسط دانش‌آموختگان تقدیر به عمل آمد.
میزبان اولین همایش، دانش‌آموختگان بروجردی این مرکز بودند. که توانستند مراسمی عالی و تاثیرگذار را برگزار کنند.
آب زنید راه را بوی بهار می‌رسد              مژده دهید باغ را هین که نگار می‌رسد
روز به ياد ماندني: بيش از 2 دهه انتظار براي اثبات معرفت دانشجويان مركز ازنا + عكس 

 از سرماي ديروز تا گرماي امروز: دیدار دانش‌آموختگان تربیت معلم ازنا بعد از 25 سال!


منوچهر  بسحاق
 

دیدگاه‌ها  

#1 ید 1394-03-20 10:05
دستتون درد نکنه مارا به یاد روزهای کودکی انداختید.دلمون بازم برای اون دلهای ساده ولباسهای ساده ی رنگ ورو رفته تنگ شد .یادش بخیر.بچه های ما هیچ چیز از سادگی وسختی ومحبت وبازیهای کودکانه نخواهند دانست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا