یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

25 سال قبل که درس‌شان در دانش‌سرای تربیت معلم ازنا به پایان رسید، به همدیگر قول دادند که همیشه از حال هم‌دیگر خبر داشته باشند.
جوانان آن روز دانش‌سرا که به عنوان آموزگار راهی نقاط مختلف استان لرستان و حتی کشور عزیزمان شدند، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که پس از گذشت 25 سال، هم‌دیگر را ببینند!
پانزدهم خردادماه بروجرد قلب عشق و دوستی ایران‌زمین بود. آموزگارانی در این شهر فرهنگی گرد هم آمدند که حتی بعضی‌های‌شان به درجه بازنشستگی نائل آمده‌اند!
پس از ملاقات، آن‌چنان همدیگر را در آغوش می‌گرفتند که تو گوئی سالیان سال است برادران تنی خود را ندیده‌اند.
گل گفتند و گل شنیدند و به یاد دوران جوانی از خاطرات گفتند، با هم‌دیگر به سان همان سال‌ها شوخی کردند و خندیدند، شاد بودند و با یاد‌آوری نام دوستانی که دیگر در میان آن‌ها نیستند، اشک در چشمان‌شان حلقه مي‌زد.
افسوس سال‌های از دست رفته را خوردند. لذت بردند که تنی چند از مدیران و معلمان آن سال‌ها، توانسته بودند که در این جمع حاضر شوند.
بوسه‌ها بر دستان آموزگاران‌شان زدند.
در بروجرد گل لبخند بر لبان مدیران و دانش‌آموزان 25 سال قبل دانش‌سرای تربیت معلم شهرستان ازنا که اینک خود هر کدام پیشکسوت عرصه آموزش و پرورش به حساب می‌آیند، نشانده شد.
بروجرد اين روز را در تاریخ سراسر فرهنگی خويش ثبت خواهد کرد.
 اشک‌ها و لبخند‌های آموزگارانی که از سراسر لرستان آمده بودند نشان داد که مردم این دیار در باورهای‌شان نسبت به هم‌دیگر هیچ مشکلی با هم ندارند و همدیگر را عاشقانه دوست دارند، حتی اگر در شناسنامه‌های‌شان نام شهر‌های مختلف ایران عزیزمان ثبت شده باشد.
درود بر مهرفت و انسانيت آنان که چنین مراسمی را تدارک دیده بودند تا یک روز به یاد ماندنی برای مردم ما ثبت شود.
فرهاد  داودوندی / بروجرد
 از سرماي ديروز تا گرماي امروز: دیدار دانش‌آموختگان تربیت معلم ازنا بعد از 25 سال!
 
عكس بالا: يك روز سرد برفي در سال 1369 و عكس پايين: يك روز گرم در سال 1394
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا