ما در لرستان عادت کرده‌ایم که تلخی را شیرينی هر موفقیتی کنیم.
این عادت تلخ و رنج‌آور این روزها دامن‌گیر مراسم روز گلونی نیز شده است؛ مراسمی که با استقبال بسیار چشمگیر مردم روبه‌رو شد و می‌رفت تا نقطه‌ی عطفی برای حرکت‌های مردم‌نهاد باشد، چرا که در لرستان گرد هم آوردن 2 هزار نفر برای شرکت در یک حرکت فرهنگی، در ردیف عادت‌های مردم قرار ندارد، اما به هر حال در روز گرامی‌داشت گلونی این اتفاق افتاد؛ اتفاقی که موجب شد تا قریب به 2 هزار نفر در یک مکان باز جمع شوند و در روز مبعث پیامبر رحمت به شادی بپردازند. 
در این روز، تلاوت قرآن، پخش سرود مقدس ملی، تواشیح و مولودی‌خوانی، سخنرانی و اجرای موسیقی محلی در دستور کار قرار گرفت و در حاشیه این مراسم، عده‌ای نتوانستند در مقابل موسیقی محلی بدون تحرک باشند و از این 2 هزار نفر شاید كم‌تر از یک درصد عرف حاکم بر یک جشن عمومی را رعایت نکردند...
ما لرستانی‌ها عادت کرده‌ایم که همیشه نيمه‌ي خالی لیوان را ببینیم و با وجود این که خودمان را در همه حال عالم به تمام علوم می‌دانیم، کمتر اتفاق می‌افتد که ریزبینانه به ابعاد یک ماجرا نگاه کنیم و منصفانه حکم صادر کنیم.
در این مراسم چرا کسی از تلاوت قرآن و تواشیح و مولودی تقدیر نکرد؟ چرا صرفاً برداشت و قضاوت چند نفر در مورد رفتار تعدادي قليل ملاک قضاوت در مورد كل حضار شده است؟ چرا کسی در مقابل اصل حرکت سر تعظیم فرود نیاورد؟ چرا حالا که بی‌حجابی آن‌قدر مهم شده است، کسی  از رییس جمهور در رابطه با وضعيت حجاب در خیابان مطهری خرم‌آباد، ولی‌عصر(عج) تهران‌، بلوار سجاد مشهد، میدان ساعت ساری و ... سوالي نمی‌پرسد؟ آیا تا به حال در عروسی شرکت نکرده‌ایم و رقص و پایکوبی ندیده‌ایم؟!
من از رقص مختلط زن و مرد خشنود نیستم و حتی در آیین عروسی نزدیکان همیشه به رعایت شئون اسلامی پافشاری می‌کنم؛ اما سخت نالانم که چرا باید شرایطی به وجود آید تا تمام شیرینی یک حرکت مردم‌نهاد ارزشمند قربانی خودسری چند زن و مرد شود؟ چند نفری که تعدادشان به یک صدم حاضرین در مراسم هم نرسید.
بیایید منصف باشیم؛ بیایید بر دست مردان تلاشگری همچون رضا ساکی که در حال زنده کردن آیین و هویت این مرز و بوم هستند بوسه حامد احمدي‌رادبزنیم و کارهای بزرگ آن‌ها را به خاطر انحرافات ناخواسته برخی خودسرها زیر علامت سؤال دین نبریم.
بیایید اگر مردانگی داریم و برای‌مان عفت و اخلاق و غیرت و ناموس مهم است؛ نگذاریم که زنی حاشیه‌نشین به خاطر سیر کردن شکم خانواده‌اش خودفروشی کند...

حامد  احمدي‌راد