یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اهمیت آموزش در مدارس طبیعتاً بر هیچکس پوشیده نیست. بعد از کانون گرم خانواده که این روزها به لطف شرایط خوب اقتصادی و اجتماعی کشور هر روز گرم‌تر از دیروز می شود و والدین با فراغ بال بیش‌تر و پررمق تر از سالیان پیش به تربیت اصولی و علمی کودکانشان برای تو ای معلم كه معيشتت، منزلت را به حراج مي‌گذارد/ معلم خوب كسي است كه نمره بدهد!می‌پردازند، مدارس و معلمین مهم‌ترین نقش را در پرورش نسل آینده این مرز و بوم بر عهده خواهند داشت.
همچنین با پیشرفت یک طرفه تکنولوژی و حضور زود هنگام آن در خانواده ها و بطن جامعه و حتی خیلی زودتر از آن که فرهنگ و جنبه استفاده از آن فرا رسد، اهمیت این آموزش دو چندان شده است.
دیگر، سرعت پیشرفت تکنولوژی توان تقابل و حتی همراهی را از والدینی که کم طاقت تر از همیشه شده‌اند گرفته است و اکثر قریب به اتفاق آنها در ندانم‌کاری‌های فرزندان، خویش و جامعه گرفتار شده و از رویۀ مشخصی پیروی نمی‌کنند.
حال و در این شرایط بغرنج که تربیت فرزندان از سوی خانواده‌ها خواه ناخواه منجر به تربیت گلی از گل‌های بهشت نمی‌شود، نظام آموزشی کشور نقشی بی‌بدیل خواهد داشت.
از مشکلات بی‌شمار معلمین و اعتراض‌های اين روزهاي آن‌ها که بگذریم به دیدگاه مسوولین آموزش و پرورش و هدف‌شان از نظام آموزشی خواهیم رسید.
در نظام آموزشی که مدیران مدارس به خاطر پایین آمدن میانگین نمرات دانش‌آموزان، بدون بررسی علل و سطح یادگیری دانش‌آموزان، بدون ملاحظات عمومی پیرامون تنبلی و زیاده‌خواهی آنان و بدون در نظر گرفتن بی‌رنگ شدن نقش آموزش در خانواده و بدون توجه به کاهش منزلت معلم و جایگاه مدرسه و... کتباً توبیخ می‌شوند، در نظام آموزشی که از مقام وزارت گرفته تا مدیران کل و نواحی آموزشی همگی یکپارچه بر رشد تنها و تنها کمی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بسنده کرده و خود را پشت نمرات 18 و 19 زوری پنهان کرده‌اند و تنها متر عملکرد یک معلم، تعداد نمرات 20 دانش‌آموزانش در امتحان داخلی دیده نشده است و معلم حق ندارد نمرۀ پایینی به ناحق(!) به تمام دانش آموزان به حق بدهد چرا که در روحیۀ لطیف و شکنندۀ آن‌ها خدشه وارد می شود و هواپیمای نوابغ تحصیلی مملکت در ورطه‌ي اقیانوس بی‌عدالتی معلمین غرق شده و چرخه‌ي‌ پیشرفت کشور در دستان هنرمند اینان از چرخیدن باز می‌ماند، مشخص است که همان دانش‌آموز وقتی چند سال دیگر بدون حتی یک کنکور دانشجو می‌شود با وقاحت تمام به استادش می‌گوید که دنبال علم نیست و بهتر است استاد هم دنبال وی نباشد و به جای اذیت کردن خویش، نمرۀ به حق او را اهدا نماید!
ارسال کننده:
انوشیروان  سپهوند / خرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 معلم 1394-02-22 07:48
ایده خوبی داشته ای اما پراکندگی فراوانی در نوشتارت دیده می شود.
نقل قول کردن
#2 فرهنگی 1394-02-22 13:44
بسیار زیبا و بجا گفتی اموزش فدای سیاست شده و با رواج بی سوادی کشور به سمت قهقرا خواهد رفت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا