یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 بی‌شک از مهمترین رخدادهای فرهنگی کشور، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، نمایشگاهی که از خردسال و کهن‌سال را گرد هم ما و بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانمی‌آورد تا برای 10 روزی هم که شده از مهجوریت "کتاب" کم کنند.
امسال بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی و جمعاً 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی عرضه می‌گردد. در نمایشگاه کتاب امسال وزارت ارشاد تصمیم گرفته فعالیت‌های اجرایی خود را تا حد امکان کم نماید و مدیریت نمایشگاه به تشکل‌های نشر واگذار گردد. 
در راستای تشویق و ترغیب خانواده‌ها و نخبگان فرهنگی جامعه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی برگزار می‌گردد، در یک بخش "فعالیت‌های تخصصی" مرتبط با کتاب مانند نشست‌های که در "سرای اهل قلم" برگزار می‌گردد یا مثل "کارنامه نشر" که نشانگر عملکرد یک ساله صنعت نشر کشور بوده است، یک سری "برنامه‌های عمومی" که الزاماً مرتبط کتاب نیست و برنامه‌های سرگرم کننده و مفرح برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان است، تدارک دیده است.
با توجه به اهمیت این نمایشگاه، به نظر می‌رسد مسوولین محترم استانی از جمله سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی، مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، کتابخانه‌های عمومی، حوزه علمیه و ... بایستی با تخصیص بودجه‌ای خاص زمینه را جهت خرید تازه‌های نشر و در دسترس نهادن کتاب در سازمان‌های تابعه خود فراهم آورند.
 بدیهی است اقداماتی این‌چنیني می‌تواند عامل به سزایی در تشویق و ترغیب عموم افراد به مطالعه را فراهم آورد و در چنین بستری می‌توانیم زمینه‌ساز رشد فرهنگی استان خود باشیم.
اگر معتقدیم اساس توسعه همه‌جانبه استان‌مان، "توسعه فرهنگی" است، تلاش نماییم تا از فرصت‌ها و فضاهای فرهنگی به محو مطلوبی استفاده نماییم.
نصرت‌الله  امیری‌خواه
 
* بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردی‌بهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران با شعار "خواندن، گفت‌وگو با جهان" برگزار می‌شود. قابل ذكر است انتشارات شاپورخواست به نمايندگي از انتشاراتي‌هاي خرم‌آباد با آثاري از نويسندگان و پژوهشگران لرستاني در نمايشگاه تهران حضور داشته و در شبستان، راهروی ۱۹ غرفه ۲۹ قرار دارد. (تلفن 09163984011)
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا