یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آقا اجازه؟! امروز که به مناسبت روز معلم همراه با فقط 2 معلم و 11 دانش‌آموز بر سر مزارت آمدیم، شرمنده شدیم!
ما را ببخش! که مرگ تو در همان روزهای اول را دستاویزی قرار داده بودیم برای تسویه حساب‌های قدیمی‌مان!
ما را ببخش که در روزهای اول به دیار باقی شتافتن‌ات، شعار‌های ما هم گوش فلک را کر می‌کرد.
 روز معلم: فقط 2 معلم و 11 دانش‌آموز بر مزار محسن خشخاشی در بروجرد حاضر شدند!
از ما بگذر که همه به ناگهان عینک‌های روشن‌فکری را از ته صندوقچه‌های تار عنکبوت گرفته در‌آورده بودیم و بر بالای جسد تو با ژست‌های آن‌چنانی رژه می‌رفتیم.
آن زمان منفعت در این بود که نام تو را بر سر هر کوی و برزن فریاد بزنیم و هر کسی تو را منتسب به خود بداند.
 آن روز آن معامله برای ما بسیار صرفه داشت! برای مایی که همه چیز را با چرتکه سود و زیان برای شخص خودمان می‌سنجیم! به همین خاطر امروز سود و منفعت شخصی ما در فراموش کردن مرگ آموزگار همشهری‌مان  است.
آقا اجازه؟! می‌دانم که انتظار داشتی با توجه به فرمول "‌قضیه بسیار ساده است‌" حداقل به مناسبت روز معلم یادی از تو در این شهر فرهنگی بشود! اما بدان فعلاً سرمان با چیزهای مهم دیگری گرم است! و مدت‌هاست "‌قضیه به همین سادگی هم که فکر می‌کردی نیست‌"!
شاید وقتی امروز تعداد فقط دو معلم و 11 دانش‌آموز در این شهر فرهنگی(!) به صورت خود‌جوش بر سر مزارت گرد آمدند را در حال نثار صلوات و فاتحه خواندن دیدی، خوشحال شدی که هنوز هم در این، خود را به فراموشی سپردن‌ها، هستند افرادی که به یادت هستند.
آقا اجازه؟! ما را ببخش! اما خوشحال باش که هنوز هستند معلمین واقعی در این شهر که معلمی را رسالت می‌دانند و به همین خاطر تو را که زمانی همکارشان بودی را فراموش نکرده‌اند.
 آموزگارانی که امروز فقط دو نفرشان با حضور بر سر مزارت، رسم جوانمردی به جا آوردند.
برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد داودوندي/ بروجرد
 
مزار مرحوم محسن خشخشاي معلم بروجردي


* توضيح: مرحوم محسن خشخاشي دبير فيزيك دبيرستان حافظي بروجرد، صبح روز يكم آذرماه بر اثر اصابت ضربه چاقو توسط يكي از دانش‌آموزان اين مركز جانش را از دست داد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1394-02-16 17:56
خداوند رحمتش کند
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1394-02-16 22:40
خداوند رحمتشون کنه اما شهید ؟؟! درسته هرمردی درراه کسب روزی فوت کنه اجر شهید داره اما لقب شهید کمی برای سنگ مزار ایشان کمی عجیبه
نقل قول کردن
#3 كريم دوستي 1394-02-19 16:34
درود و سلام بر فرهاد داودوندي عزيز و متعهدودوست داشتني. خدايش بيامرزد شهيد خشخاشي را. ما هم از كوهدشت براي شادي اين عزيزسلام وصلوات مي فرستيم.آقاي داودوندي عزيز با ارسال خاطره اي زيبا مارابراي كتاب در دست چاپ خاطرات معلمان لرستان ياري كنيد 09163675749
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا