یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمد‌حسن قدیری‌ابیانه که به زعم خود کارهای بسیار مثبتی در طول خدمت ۳۵ ساله‌اش به ویژه در وزارت خارجه انجام داده و با حقوق دو میلیون و هفتصد هزار تومانی‌اش(‌قابل تردید)، ضمن گذران امور زندگی روزمره خود و خانواده‌اش در پایتخت، سرپرستی ۸ کودک محروم از نعمت پدر را نیز پذیرا شده است، در اظهاراتی  عجیب‌، جهت‌دار و قابل تامل، آن هم در آستانه‌ي روز معلم که همه از بزرگان‌، دولت‌مردان و مجلسیان، سعی در التیام آلام جامعه فرهنگیان كشور دارند، و لااقل با وعده‌هایی که در رسانه‌ها شاهدیم، سعی در پذیرش خواسته منطقی و کاملاً قانونمند فرهنگیان دارند، حرکت خود‌جوش و غیر سازمان‌دهی شده‌ی معلمان‌ جهت نیل به حق و حقوق قانونی و صنفی خویش را که در چند سال اخیر به شدت مورد غفلت قرار گرفته و این امر، مورد تائید کلیه مسوولان عالی رتبه‌ی اجرائی کشور‌، از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر آموزش وپرورش و … می‌باشد و همه معتقدند تفاوت فاحش و معنا داری‌، بین حقوق و مزایای کارکنان دولت و معلمان ایجاد شده است و دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌، در یک بازه‌ي زمانی حداکثر ۵ ساله‌، این تفاوت را نه به طور کامل، که به حداقل کاهش دهد و در این زمینه حق را به معلمان می‌دهند‌، حرکت‌های اعتراضی توام با سکوت معلمان را سازماندهی شده توسط بیگانگان و دعوت کنندگان و نیز شرکت کنندگان در آن را مامور یا فریب‌خورده‌ي اجانب می‌داند!
باید به ایشان متذکر شد که تجمع یک امر پذیرفته شده در قانون  مدنی ما می‌باشد و البته در تمامی تجمعات صورت گرفته اخیر بر قانون‌مداری، ولایتمداری و پرهیز از اقداماتی که  موجب سوء استفاده  بیگانگان گردد تاکید شده و این مهم نیز رعایت گردیده، به طوری که گسترده‌ترین تجمع اعتراضی حتی در یک مورد به کشمکش با پلیس منجر نشده است.
جناب قدیری‌، تمام اندوخته و دانشی که امثال شما‌ها دارید مرهون تلاش و از خود گزشتگی‌های همین معلمان است. اگر علم و آگاهی به احادیث و روایات معتبر و متعدد در پاسداشت مقام استاد ندارید که یک نمونه‌اش کلام منور مولی‌الموحدین علی‌(ع) که اتفاقا روز ولادت ایشان با کمال افتخار امسال مقارن شده است با روز معلم‌، فرموده‌اند: «هر کس به من سخنی بیاموزد، مرا غلام خویش نموده است.»
در همین ارتباط ، شما را ارجاع می‌دهم به سخن "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان. سال گذشته، تعدادی از اصناف آلمان از جمله پزشکان و وکلاو … در ارتباط با پائین بودن دستمزدشان نسبت به قشر فرهیخته (معلمان)، تجمعی اعتراضی برگزار می‌کنند و خواهان ارتقاء دستمزد در حد معلمان می‌شوند. صدر اعظم در جمع معترضین حاضر و فقط با یک جمله پاسخ ایشان را داده، و معترضین سرافکنده بر می‌گردند و آن جمله این بود: «چگونه راضی می‌شوید، حقوق کسانی که شما را به این‌جا رسانده‌اند از شما کم‌تر باشد؟»
البته نمی‌دانم چرا آقای ابیانه چرا در ابتدای اسفندماه که اکثر دستگاه‌ها ۳۵ درصد و بانک‌ها به گواهی رسانه‌ها و با امضای جناب نوبخت بین ۴۶۰ تا ۸۰۰ هزارتومان افزایش حقوق داشتند قلم‌فرسائی ننمودند! احتمالاً ایشان از آن قماش افرادی هستند که زیاد بودن تعداد معلمان را به زیادی بودن ایشان تعبیر می‌نمایند!
البته توهم توطئه برای اولین بار نیست که از زبان امثال جناب ایشان ساری و جاری می‌گردد، اما دردناک‌تر این است که امثال ایشان با امير اسماعيليحضور سی و چند ساله در وزارت خارجه، سیاست خارجی ما را به این روز انداخته و هم اکنون نیز سعی در به قهقرا کشاندن فرهنگ مملکت دارند.
 
امیر اسماعیلی
فرهنگي لرستاني و مدير سايت لكنا
 
 
متن اظهارات جناب قدیری‌ابیانه بدون کم و کاست بر گرفته از "سایت شخصی ایشان"(كليك كنيد) در معرض دید مخاطبین فهیم جهت قضاوت قرار می‌گیرد:
سخنی با معلمان شریف ایران پیرامون تجمعات کنونی
سلام دوستان معلم
بنده تجمع معلمان در شرایط کنونی برای افزایش حقوق و تهدید به اقداماتی در آینده را به ضرر کشور و دور از شأن معلمی دانستم. در سایت  سخن معلم نظراتی درج شد که مطلب زیر پاسخ آن‌ها است.
متن به شرح زیر است:
اولاً روز معلم را گرامی می‌دارم و برای همه معلمان کشورمان رفاه دنیوی و سعادت اخروی و توفیق روز‌افزون برای خدمت به اسلام و نظام اسلامی و توفیق مقابله با استکبار جهانی آرزو می‌کنم.
و اما بعد مثل این که شنیدن حرف حق فریاد برخی‌ها را بلند کرده است.
بنده در شرایطی که دولت مرتب بدهی به بار می‌آورد و حقوق را افزایش می‌دهد بارها صحبت کرده‌ام. معتقدم دولت باید شرایط اقتصادی را مطرح کند تا مردم توقعات‌شان را با امکانات کشور تنظیم کنند.
افزایش حقوق‌ها در شرایط کنونی به نظرم بیش‌تر با هدف انتخاباتی و جلب نظر کارمندان است. هر چند کشور را بدهکارتر می‌کند و این وضعیت اقتصاد کشور را رو به سقوط می‌برد. تقاضای افزایش حقوق در شرایط فعلی کشور را به صلاح نمی‌دانم هرچند رعایت عدالت در حقوق را منطقی می‌دانم.
اما مسئله این است که در‌باره معلمان عده‌ای سعی می‌کنند کار را به اعتراضات و تجمعات و حتی مثلاً عدم تصحیح اوراق امتحانی و لطمه به دانش‌آموزان بکشانند. این اقدامات در شرایط فعلی سم مهلک و خیانت به کشور است. خیانت شاخ و دم ندارد.
اما خواسته‌اید از حقوق بنده مطلع شوید:
بنده فوق لیسانس معماری و دکترای علوم استراتژیک دارم. کارشناس عالی هستم و گروهم ۲۰ است (بالاترین گروه اداری)، ۳۵ سال محمدحسن قديري‌ابيانهسابقه کار دارم. با دو دور سابقه سفیری و نیز معاونت دفتر ریاست جمهوری که همتای معاون وزیر است. کارمند رسمی وزارت امور خارجه و دیپلمات این کشور هستم.
همه اینها را با سابقه کار تحصیلات و گروه و درجه کارشناسی و امثالهم خودتان مقایسه کند.
حقوق بنده حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است.
هرگز در عمر کاری‌ام‌، برای افزایش حقوق چانه نزده و اقدامی نکرده‌ام. هر چند با 4 فرزند نیازهای خود را داشته‌ام. هرگز دست به تحصن و تجمع برای افزایش حقوق نزدم. هرگز به دلیل تفاوت حقوق با سایر دستگاه‌ها برای خود گلایه‌ای نکرده‌ام. هرچند از عدالت در تنظیم حقوق دفاع می‌کنم.
برای دریافت یارانه هم هرگز ثبت نام نکرده‌ام. همین الان هم برای تأمین برخی از هزینه‌های فقرا مبلغی را ماهانه بابت 8 نفر به کمیته امداد می‌دهم.
PDF کتاب‌هایی را که نوشته‌ام روی سایت شخصی‌ام گذاشته‌ام و خواسته‌ام در مقابل دانلود هر کتاب مبلغ هزار تومان به صندوق صدقات کمیته حضرت امام (ره) یا به مسجد محل پرداخت کنند.
برادران و خواهران عزیز معلم، بجای تعصب و لجبازی سعی کنید شرایط کشور را درک کنید. بسیاری از معلمان عزیز در شرایط جنگ از جان‌شان گذشتند. شما نباید در شرایط جهانی فعلی دست به تجمع بزنید.
خیلی از شما گلایه می‌کنید که چرا مسئولان به نظرات کارشناسی توجه نمی‌کنند و خود را عقل کل می‌پندارند. آیا خود شما این‌گونه عمل نمی‌کنید؟!
بنده با ۳۵ سال سابقه در سیاست خارجه با مدرک دکترای علوم دفاعی استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک به شما عرض می‌کنم که این‌گونه اقدامات به ویژه در شرایط کنونی به زیان کشور و به نفع دشمن تمام می‌شود.
اگر تقاضای اضافه حقوق نیز دارید راهش تجمع و تهدید نیست. ممکن است بگوئید این تحلیل را قبول ندارید. در این‌صورت شما هم مثل کسانی هستید که نظرات کارشناسان را قبول نمی‌کنند و خود را عقل کل در همه امور می‌دانند.
قشر معلمان قشری پر جمعیت هستند و معمولاً افراد طوری صحبت می‌کنند که خوشایند معلمان قرار گیرد تا مثلاً در انتخابات رای آن‌ها را به خود جلب کنند.
خدمتی که بنده می‌توانم انجام دهم با دلیل و منطق به معلمان عزیز عرض کنم این نوع اقدامات سازمان‌دهی شده از سوی بیگانگان است.
آن‌هایی که معلمان را به تجمع فرا می‌خوانند و یا شرکت می‌کنند یا مأمورند و یا فریب خورده هر چند دلسوز کشور.
اگر باز هم با شنیدن این مطالب بر موضع اشتباه خود اصرار دارید باید عرض کنم که متاسفم که چنین افرادی بخواهند فرزندان ما را تربیت کنند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1394-02-12 18:28
هر عقل سلیمی متوجه میشه این فرد منافعش به خطر افتاده یا در پی کسب منفعت به چنین سخنان بی پایه و اساسی دست زده که قابل تعقیب قضایی توسط معلمین محترمه. این حرفها خودشیرینی بیش نیست.
نقل قول کردن
#2 سعيد 1394-02-12 19:22
تعداد روزهايي كه معلمين سركار ميرن بجز معلم هاي ابتدايي كه واقعا زحمت ميكشند ، با ميزان حقوقي كه درياقفت ميكنند مقايسه كنيد بعد متوجه ميشيد كه خيلي هم حقوق معلمين كم نيست
نقل قول کردن
#3 کیوان بیرنون 1394-02-12 19:49
اقامطمعناتمام اعضای خوانوادش مشغولن به کار چهار تابچه و زنو خودش هر کدام2/700بگیرن میشه 13/500 واقعا کمه احسنت بااین قناعت پیشگیتون...کدوم اقازاده ای بیکارمونده اقاجان اگه بابای منم 2700واسه خودش تنهایی بگیره مطمعنا 2600اضافه میاد...
نقل قول کردن
#4 معلم 1394-02-12 19:50
ببخشيد اقاي سعيد ولي بقيه كارمندا هم تا پانزده نوروز سر كار حاضر نميشوند و ساير روزها هم كه ارباب رجوعي ( البته اگر باشد ) به اداره انها ميرود يا مرخصي ساعتي گرفته اند يا در جلسه هستند يا كلا مرخصي و ماموريت هستند ( كه البته پولش رو هم ميگيرند) خوبه معلما به 5 ساعت فشرده به بچه هاي مردم درس ميدن اما كارمندا كه تقريبا اندازه معلما سر كار ميرن چند ارباب رجوع در طول روز بيشتر ندارند و نيم ساعت هم كار مفيد نميكنند. از طرفي معلما حتي پول قند و چايي مدرسه را هم خودشون ميدن اما ادارات ديگه انواع و اقسام امكانات رفاهي را فراهم دارند و بهترن كولرها و بخاريها و سرويسهاي اياب و ذهاب مجاني را استفاده ميكنند در حالي كه در مدارس ...... به هر حال خروجي آموزش و پرورش با اين حقوق همينه و به قول معروف هر چقدر پول بدهيد همانقدر آش ميخوريد
نقل قول کردن
#5 سعيد 1394-02-12 20:22
مرسي اقاي معلم حق با شماست
نقل قول کردن
#6 فرهنگی 1394-02-12 20:54
اقای قدیری اینو بگو که شما مدام در حال سفر با هزینه دولت هستی و اون دومیلیون وهفتصدفقط حکم کا گزینی شماست و حق ماموریت شما حداقل در ماه بالای بیست میلیون تومن میشه! اما من معلم اون یک میلیون تومن همه دار و ندارم تا اخر ماهه و مثل شما مزایایی ندارم و ماموریت هم نمیرم که حق ماموریت بگیرم. مدیر یکی از دانشگاههای استان ما با حق کارانه ماهی بالای ۶۰ میلیون تومن میگیره اونوقت شما در وزارت خارجه از ایشون کمتر که یک مدیر استانیه؟
نقل قول کردن
#7 ناشناس 1394-02-12 21:14
ماهی 60 میلیون چه خبره فرهنگی گرامی
نقل قول کردن
#8 شهروند 1394-02-12 23:05
کارمندان وزارت خارجه در سی سال چند بار ماموریت خارج از کشور میروند هر بار سه سال میمانند ماهی حدود هشت هزار یورو دریافت میکنند البته بعضی جاها یه کم بیشتر. سفیر که از همه بیشتر میگیره. بعد سه سال میان تهران یکی دو سال میمونند دوباره سه سال خارج و... پولی که در طول خدمت جمع میکنند تو بانک هم بذارن نیاز به بازنشستگی هم ندارند. قضاوت کنید خودتان
نقل قول کردن
#9 شهروند 1394-02-13 07:46
آقایون لطفا از این مسایل بیاید بیرون این جمعیت رو نگید زیادن(معلمان)با لاخره باید زندگی بکنن یا نه اگه بحران اقتصادی هم هست برای همه باید باشه نه فقط معلم ها
نقل قول کردن
#10 رضا شاه کرمی 1394-02-14 09:36
با سلام به یافته و یافته نشینان
منم متاسفم همچین قشری فرزندان آینده ی این مملکت رو پرورش خواهند داد.
قشری که در مقابل تمام معضلات لال و گنگ هستند و تنها دغدغه ای که از آنها در این سالها شاهد بودیم درخواست افزایش حقوق بود!
قشر عظیمی که میتوانند در تمام جریانات مملکت مفییدو موثر باشند ولی جز در این مورد خاص همیشه در حاشیه بوده و هستند و خواهند بود.
نقل قول کردن
#11 میراثی 1394-02-14 09:42
این درست که معلمان پایه گذار فرهنگ در یک جامعه هستند...
این درست که در سایر کشورها! به حقوق معلمان اهمیت بالایی داده می شود...
این درست که شغل معلمی سوختن و ساختن است...
این درست که معلمی هنر است...
اما اینکه میراث فرهنگی اینقدر کم اهمیت جلوه داده شود درست نیست!!!
این درست نیست که کارمند میراث فرهنگی بتواند با حقوق بسیار پایین (حدود 800 تومن! ) امرار معاش نماید ...
کاش مسئولین از جمله استاندار محترم هم یک کمی به میراث فرهنگی هم توجه و نظارت می کردند...
به امید آن روز که در حالی که به فرهنگ و میراث توجه می شود به میراث فرهنگی هم توجه شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا