یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پي انتشار مطلبي با عنوان «ارزش والاي جایزه ادبي تاج‌مهر براي لرستان»(كليك كنيد) به قلم رضا جودکی‌نژاد كه پنج‌شنبه 19 اسفندماه در پايگاه خبري يافته منتشر شد، كرم‌رضا تاج‌مهر نويسنده لرستان و برنده‌ي جايزه‌ي مهرگان ادب، دست به قلم برد و مطالبي در اين خصوص نگاشت:
دوست فرهیخته و به حق نرسیده‌ام؛ جناب آقای رضا جودکی‌نژاد عزیز؛
نويسنده لرستاني: "رمان" مؤلفه‌ای روشنفکری استسپاس از موضع همیشه اندیشمندانه‌ی شما. چه خوب فهمیده‌ای که دردمان چیست و از کجاست. ما پشت سرمان از ادبیات مکتوب چیزی نداریم. چیزی که "یک" باشد و ما "دو"اش کنیم. باید "یک" بسازیم و امیدوار باشیم آرام آرام "دو" شود. و صد البته نیاز به هزینه دارد و کسی چون شما بخش زیادی از این هزینه را متقبل شده‌اید و می‌شوید و ممکن است هرگز نامی از شما در یاد کسی نماند. بی‌رحمانه است اما ماندگار و مفید و اثرگذار.
بی‌دلیل نیست "رمان" و "رمان‌خواندن" را از مؤلفه‌های روشنفکری دانسته‌اند و البته روشنفکران‌ واقعی و راستین‌اند که با تحلیل موقعیت‌های گوناگون، برای گریز از ماندگی و سنت‌های عقب‌انداز جامعه راهکارهای مناسب و درخوری ارائه می‌دهند. همین است که عده‌ای و ساختارهایی به دنبال ترویج عوامیت هستند تا از نمد آن کلاهی برای خود تدارک ببینند. 
بگذار برایت خاطره‌ای بگویم که صحه‌ای بر موضع اندیشمندانه‌ات باشد. سال گذشته دخترک کم سن و سالی را به من معرفی کردند که استعداد عجیبی در تصور کردن و نوشتن داشت. خلاقیت بزرگی که می‌توانست پشتوانه‌ای عظیم برای نویسنده شدن باشد. چند جلسه‌ای حضور یافت و در مورد ویژگی‌هایش بیشتر مطمئن می‌شدم تا اینکه سال تمام شد و به دلیل مشغله‌ی کاری نتوانستم مجدد کارگاه داستانی برگزار کنم. چند ماه پیش که دومین مجموعه‌داستانم منتشر شده بود، به طور اتفاقی او را دیدم. با ذوق فراوان پرسیدم که نوشتن را ادامه داده، یا نه؟
با بی‌تفاوتی خاصی جواب منفی داد و وقتی با تعجب دلیلش را پرسیدم حرفی زد که برایم سنگین بود: «خیلی بهش فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که به دردم نمی‌خوره!»
گفتم: آخه چرا؟
گفت: «شما این همه سال خوندی و نوشتی، به کجا رسیدی؟»
هیچ جوابی نداشتم چون اصلن منتظر چنین بحثی نبودم. خواستم برایش توضیح بدهم که ادبیات چگونه جهانم را و زندگی‌ام را تغییر داد ... که دیدم توضیح خوبی برای سن و سال او نیست.
او و "او"های دیگر لازم دارند ببینند که "تاج‌‌مهر" جایزه می‌برد، حرف می‌زند، موضع می‌گیرد و اسمش هست. آن‌ها لازم دارند ببینند که نویسنده جایگاه دارد و ...
و چقدر زیبا چون تویی به خوبی به تاثیر این مهم اشاره کرده‌ای و درست هم اشاره کرده‌ای.
به امید روزی که امکان استفاده از تجربیات و سواد ارزشمند نویسندگان و اندیشمندان و فرهیختگانی چون شما فراهم شود.
مانا باشید
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا جودکی نژاد - پلدختر 1393-12-23 21:43
نوشتن جهیدن از سرزمین مردگان است (آلبرکامو)با سپاس از شما تاجمهر عزیز به خاطر نگاشته پرباروصمیمی تان درابطه با مقاله اینجانب وتشکر از بچه های سایت یافته ....نوشته ایم ،می نویسیم وهمچنان خواهیم نوشت تازمانی که دیگر هیچ مرده ایی نباشد...رضا جودکی نژاد با بهترین شادباشها ورویاها وآرزوها درآستانه سال جدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا