یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 مافیا، فاجعه این دو کلمه پنج‌حرفی سال‌هاست هم ذات ما شده است. اصلاً گویی این دو کلمه مثل جفت آدمی با او به دنیا آمده و سال‌ها از خون او می‌مکند و ارتزاق می‌کنند.
دیگر به این دو کلمه عادت کرده‌ایم؛ مثل عادت کردنمان به خیلی چیزهای دیگر.
مثل عادت کردن به دروغ گفتن؛ که روزانه مثل نقل و نبات از آن استفاده کرده و گویی قرار نیست از خودمان خجالت بکشیم.
چقدر حرف بین حرف می‌آید، قرار بود از مافیای آموزشی بگویم که باز انحراف پیدا کردم به انحراف مافیای شکر و قند خونم بالا رفت. کمی سرم را بالا گرفتم که چند قدم جلو بروم دیدم مافیای مواد افیونی مثل سیگار دستانم را به لرزه در آورد تا دیگر به هیچ مافیای دیگری فکر نکنم.
می‌خواستم چشمانم را ببندم تا شب خواب آلبالو گیلاس ببینم. دیدم یک کارشناس آموزشی صحبت از یک مافیای دیگر به میان آورد و از قول معاون توسعه وزارت آموزش‌وپرورش که انصافاً چه نسل نیرومندی در زمینه تنبلی از هر نوعش را دارد تربیت می‌کند. چرت از سرم پرید.
معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش خبر از چاپ چهل میلیون کتاب کمک‌آموزشی و گردش مالی دو هزار میلیارد تومانی داده بود.
دیدم این مافیای تجاری به همین سادگی دست از سر نظام آموزشی ما بر نخواهد داشت و کنکور همچنان دردی ورم‌کرده برای خانواده خواهد ماند تا زمانی که این مافیا و تجارت در نظام آموزشی است.
حالا هی این قیف کنکور را بالا و پایین کنید تا دانش آموزان نتوانند از آن عبور کنند. اصلاً بود و نبود کنکور مگر فرقی می‌کند برای آنان که پول دارند. وقتی تنبل‌ترین فرزندان این سرزمین با پول و رانت پدرانشان به قرقیزستان، فیلیپین و کشورهای دیگر می‌روند و پزشک می‌شوند و یا استاد دانشگاه می‌شوند و برمی‌گردند و به‌واسطه همان رانت بهترین موقعیت را به دست می‌آورند، مگر کنکور معنا دارد جز برای تعدادی دانش‌آموز که دستشان از همه‌چیز کوتاه است و فقط قربانی این مافیای آموزشی هستند.
پس خیالمان راحت باشد که کنکور هست تا زمانی که این مافیا و تجارت هست. چرا که پیش از این از نماینده اصلاح‌طلب شهرمان که عصاره وجودمان است شنیده بودیم که برای برداشتن کنکور جایگزین نداریم و چیزی که جایگزین نداشته باشد باید ادامه پیدا کند. خواستم برای این کلمه جایگزین مثال‌های بیاورم دیدم نیاورم بهتر است. چون در آوردن مثال باید خیلی مواظب بود تا کسی از تو دلگیر نشود.
چشمانم را بستم و با مافیا و فاجعه به طور موقت خداحافظی کرده تا ببینم فردا؛ وزیری یا وکیلی با معرفی کدام مافیا و فاجعه روز ما را به شب خواهد رساند.
 
عبدالرضا شهبازی
الحمدالله اولا و آخرا
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا