یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بی‌تردید، خرّم‌آباد مرکز برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، تدوین و پیشنهاد بودجه و نظارت بر توسعه و پیشرفت استان لرستان است. هر چقدر این وظایف راهبردی و پدرمآبانه خرّم‌آباد قوی‌تر و بهتر انجام گیرد ، منافع حاصل از آن نصیب تمامی استان و موجب پیشرفت شهرستان‌ها به‌مثابه فرزندان آن خواهد شد؛ بنابراین، همه باید به دنبال مرکز استانی قوی با مدیرانی کارآمد و توانمند باشیم تا در سایه آن دروازه‌های توسعه و پیشرفت استان را بگشاییم و فقر و بیکاری را کاهش دهیم.
از طرفی، واقعاً مهم نیست هر کدام از ما شهروندان خرّم آبادی در کدام شهر استان به دنیا آمده‌ایم. مهم این است که هم‌اکنون در شهری به نام خرّم‌آباد زندگی می‌کنیم و آب گوارای آن را می‌نوشیم. در این شهر کار می‌کنیم و از کارفرمای خود که ساکن همین شهر است حقوق دریافت می‌کنیم. فرزندان دلبند ما در همین شهر به مدرسه می‌روند، درس می‌خوانند و آینده‌شان را رقم می‌زنند. در این شهر مایحتاج زندگی‌مان را تهیه می‌کنیم، خوب یا بد، از امکانات آموزشی، بهداشتی و درمانی همین شهر استفاده می‌کنیم. برای تفریح در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر وقت می‌گذرانیم و از دیدن دریاچه زیبای کیو لذت می‌بریم، با سرافرازی مهمانان خود را به بام خرّم آباد می‌بریم و از آنجا شهر زیبای خرّم آباد را با سرافرازی نشانشان می‌دهیم. در پیاده‌روهای همین شهر و در سایه درختان کهن‌سال چناران قدم می‌زنیم و از جریان آب زلال جوی‌های مرکز شهر آرامش می‌گیریم و هر روز بی‌ریایی و سادگی خرّم رود را نظاره می‌کنیم.
از طرف دیگر، در صورتی که محیط زیست شهری آلوده باشد و بیمارستان‌های شهر تجهیزات پیشرفته و پزشکان حاذقی در اختیار نداشته باشند، اگر مدارس شهر از کیفیت آموزشی مناسبی برخوردار نباشند و خیابان‌ها و پیاده‌روها آسفالت و سنگفرش درست و حسابی نداشته باشند، اگر فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر البسه و وسایل متنوع و به روز نداشته باشند و سامانه حمل‌ونقل منظم و ساماندهی نشده باشد، اگر رستوران‌ها و هتل‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و... چه کسانی از چنین وضعیتی آسیب خواهند دید؟ پاسخ این سؤال بسیار واضح و روشن است. در نابسامانی‌ها، بی‌برنامگی‌ها و ضعف‌های مرکز استان قطعاً شهروندانی که هم‌اکنون در این شهر زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند صدمه و زیان خواهند دید.
در حقیقت، برای ما شهروندان خرم‌آبادی مهم‌ترین و مؤثرترین مسئله رسیدگی و توّجه به شهر محل زندگی‌مان است. بدون شک، این شهر باید از بهترین امکانات آموزشی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و تفریحی برخوردار باشد تا شهروندان خرّم آبادی بتوانند با آرامش و آسودگی خاطر زندگی کنند و به تربیت فرزندان دلبندشان بپردازند.
باید به این نکته مهّم و اساسی توجه جدّی داشته باشیم تمام کسانی که در شهر خرّم آباد زندگی می‌کنند و آب گوارای آن را می‌نوشند، شهروند خرّم آبادی محسوب شده و بدون شک قلبشان برای توسعه و پیشرفت شهرشان می‌تپد و برای اعتلای شهر محل زندگی‌شان از هیچ تلاش و کوششی فروگزار نمی‌کنند.
یادمان باشد، شهرستان خرّم‌آباد یک‌سوم جمعیت استان را در خود جای داده است و بر اساس این شاخص کلیدی باید یک سوم بودجه عمرانی استان به آن تخصیص داده شود. از مدیران سازمان برنامه و بودجه استان بپرسید آیا واقعاً یک‌سوم بودجه عمرانی استان به شهرستان خرّم آباد تعلق می‌گیرد یا خیر؟ متأسفانه این حق و حقوق مسلّم مرکز استان تاکنون نادیده انگاشته شده و به نظر می‌آید دو نفر نماینده حوزه انتخابیه خرّم آباد و چگنی تاکنون به این مسئله مهم و حیاتی واکنشی نشان نداده‌اند!
در هر صورت، پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت استان، بی‌تردید، تقویت و توانمندسازی مدیریت و قدرت سیاسی مرکز استان است. چنین نگرشی به مرکز استان به عدالت، صداقت، هوشمندی و تدبیر بسیار نزدیک‌تر است.

سیّد محمّد قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 کیانوش بیرانوند 1396-03-21 12:16
سپاس از مطالب مفید و دلسوزانه شما
نقل قول کردن
#2 آرمین 1396-03-21 12:31
نماینده اول ما جناب بیرانوندی که شده سخنگوی اصلاح طلبان در خرم آباد!!! آقای ملکشاهی باز یک مقدار بهتره ولی به نظر من اقدامات و کارایی لازم نداشته، دوستان برید قاضی زاده نماینده ارومیه،قسیم عثمانی نماینده بوکان وهمچنین آقای گودرزی نماینده بروجرد ببینید! چطور حق مردم دارن میگیرن،چه نطق های آتشینی تو مجلس میکنن
اما ما..... بگذریم!! نمایندمون تو حضور وغیاب اول هست :lol: با وعده ایجاد بندر خشک ومنطقه ویژه اقتصادی اومدن اما در حال حاضر یک شغل هم ایجاد نکردن :sad: فکر کنم وعده بندر خشک نامی دیگر داشت ( بندرالوعده)
خود ما مردم هم مقصریم به قول استاندار همش ساکتیم و مطالبه گر نیستیم، فقط بلدیم بگیم ایما لریم وچند هزارسال تاریخ داریم!!! بله تاریخ داریم ولی درحال حاضر چی هستیم؟؟؟؟ ما باید فرهنگ مطالبه گری رو از هموطنان آذربایجانی یاد بگیریم اینو هزار بار گفتم واگرنه تاپنجاه سال دیگه هم همینطور پسرفت می کنیم
نقل قول کردن
#3 سربندی 1396-03-21 14:09
با توجه به نقش خرم اباد ( به عنوان مرکز سیاست گزاری، سازماندهی و برنامه ریزی لرستان) چرا استان ما از کاروان توسعه کشور جا مانده است؟ آیا مردم خود لرستان و شهرهای لرستان موجب این توسعه نیافتگی شده اند؟ یا تفکر نا کارآمدی که مدیریت لرستان را اشغال کرده است؟ بی شک این سهم خواهی با استناد به میزان جمعیت و به تناسب آن حق همه شهرهای لرستان است. مدیران لرستان باید برخاسته از همه شهرهای لرستان باشند. چرا شهری با پتانسیل و توان بالا ، مثل بروجرد، هیچ نماینده ای در اداره لرستان نداشته باشد و بعد هم قربانی این سیاست گذاری های غلط و خودخواهانه باشد؟ مهاجرت از بروجرد یکی از آثار زیانبار این مدیریت ناکارآمد است. جمعیت بروجرد را در سال 95 ببینید، نسبت به سال 90 ، چهل هزار نفر کاهش داشته! این اتفاق تلخی است که بحران را به خانواده های بروجردی تحمیل می کند. سایر شهرهای لرستان وضعیتی همبن گونه دارند. بی تردید ادامه این روند غلط موجب نابودی بیش از پیش لرستان خواهد شد!
نقل قول کردن
#4 لرستان_بزرگ ایرانستان 1396-03-21 16:57
خرم آباد شهر اولین انسانهای هوشمند پایتخت هزاره ها.تمدنتاریخ فرهنگ طبیعت آب نفت معدن ما باید این شهر را تقویت کنیم و باید از خودمان شروع کنیم./لر بومی ایران_خرمووئه خرم دله جاکه لرونه.هرکجا لر بچهه شیری زوونه.لرستان _بزرگ ایرانستان.پایار لور_زنه بووه لرسو_لرسو گلسونه.لرستانات .
نقل قول کردن
#5 سپهر 1396-03-21 18:51
حدود هفت سال قبل خبرها و گزارش های متعددی درباره انتخاب خرم آباد به عنوان پایلوت طرح توسعه پایدار شهری منتشر شد و قرار بود این شهر با اجرای یک طرح بین المللی به قطب بزرگ گردشگری ایران تبدیل شود اما آن طرح تا کنون فقط در حد حرف و شعار و ادعا باقی مانده!خلاصه خبر بدین مضمون بود...خرم‌ آباد از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است. این انتخاب به منظور اجرای طرح توسعه پایدار شهری بر مبنای گردشگری است. محور اجرای این طرح قلعه فلک‌ الافلاک است و ساماندهی فضای اطراف این قلعه و هم‌چنین طرح مرمت و حفاظت از سایر آثار باستانی سطح شهر خرم‌ آباد نیز جزء این طرح محسوب می‌شود. خرم‌ آباد به عنوان نخستین شهر ایران به منظور اجرای این طرح از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد انتخاب گردیده و هزینه اجرای این طرح نیز ۷۰۰ هزار دلار اعلام شده است.
نقل قول کردن
#6 فرهنگ دوست 1396-03-22 03:33
علت اینکه شهر یا استانمان از لحاظ بیکاری و توسعه نیافتگی و مشکلات شهری و.......عقب مانده ایم را باید در وهله اول در خودمان جستجو کنیم.تاموقعی که رای دادنمان براساس طایفه گری وآشنابازی باشدو روحیه پرسشگری ومطالبه از مسئولان و نبود نهادهای مدنی در استان باشد وضع بهمین منوال است.بیایید اول از خودمان شروع کنیم.
نقل قول کردن
#7 محمد 1396-03-22 10:55
ممنون از مطالب مفیدتان
نقل قول کردن
#8 حسنوند 1396-03-25 17:01
سلام.آقای قاسمی یکی ازنویسندگان نام آشنای اهالی مطبوعات هستندوانصافامطا لب فوق را تخصصی وشیوا بیان نموده اند.اما در کل عزیزان باید واقع بین بودوسرسری از مشکلات شهری که مرکز استان است وزادگاه من وشما. عبور نکنیم.تا زمانی که دنبال طایفه گرایی وآشنا بازی هستیم به قول معروف همین آش و همین کاسه است.چشمهارا باید شست .نگاهمان را بایدتغییردهیم.ت اکی این قدمت تاریخیمان را سپر کنیم.صدالبته هرلرستانی بخصوص ماشهروندان خرم آبادی به این اصالت و قدمت تاریخی افتخارمیکنیم وبه خود میبالیم.پس بیاییم باهمت نمایندگان مجلس .مسولین استان و...این گذشته پر افتخار رابه حال وآینده ای درخشان پیوند دهیم.همشهریان فرهیخته خارج از هرگونه شعاردادن خودمان هم باید بخواهیم وطلب کنیم .البته باز هم میگویم مدیران ارشد استان هم میبایست دلسوزانه وارد میدان شوند . شهر مافاکتورهای کامل تبدیل شدن به شهری توریستی وگردشگری را دارد.به امید روزی که خرم آباد به معنای واقعی خرم وآباد شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا