یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر کس در انتخابات رأی بیاورد، برنده اصلی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است (رهبر معظم انقلاب، سخنرانی 27/2/96)
مشاركت سیاسی از جمله اموری است كه از سوی محافل روشن‏فكری بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان یكی از مهم‏ترین شاخص‏های توسعه یاد می‏شود، به گونه‏‌ای كه عدم مشاركت سیاسی بخصوص مشاركت سیاسی زنان، به عنوان یكی از نشانه‏های عقب‏ماندگی كشورها عنوان می‏‌شود.
انتخابات شاخص‌ترین نماد مشارکت سیاسی است و یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زندگی سیاسی انسان معاصر را تشکیل می‏دهد و در واقع زندگی سیاسی شهروندان غالباً در انتخابات خلاصه می‏شود. انتخابات محور اصلی فعالیت‌های گروه‌های سیاسی مختلف است.
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۵ انتخابات در کشور ما برگزار شده و چرخش مدیران و نخبگان در مناصب مدیریتی نتیجه دموکراسی و برگزاری متعدد انتخابات در کشور بوده است و این نشان می‌دهد مردم در امر حکومت از طریق رأی و انتخابات ایفای نقش می‌کنند.
در روز 29 اردیبهشت دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور مردم برگزار شد. این انتخابات آزمون خیره‌کننده‌ی دیگری بود که چهره‌ی مصمّم و پرامید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد. رشد فزاینده‌ی سیاسی و پای‌فشردن بر مردم‌سالاری دینی صادقانه، حقیقت تابناکی است که با حضور متراکم مردم در پای صندوق‌های رأی، یک بار دیگر در عمل به اثبات رسید و باطل‌السّحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان و طمع‌ورزان شد.
حضور مردم در صحنه انتخابات بار مسوولیت مسوولان را در قبال مردم افزایش داد. حضور یکپارچه مردم در روز 29 اردیبهشت نمایش انسجام کامل مردم ایران و لبیک به ندای رهبری بود. حال نوبت مسوولان است که با دریافت پیام مردم، برای توسعه و برطرف کردن مشکلات و کاستی‌های جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
اکنون با توجه به پایان انتخابات، امروز زمان تبدیل رقابت‌ها به رفاقت است و همه افراد با هر نگاه و سلیقه‌ای باید به نظر مردم احترام بگذارند و برای سربلندی هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.
امروز زمان آن رسیده که نامزدهای انتخابات با دوراندیشی و درایت برای سربلندی ایران عزیز در کنار هم قرار بگیرند و این شیرینی حضور و پیروزی مردم ایران را مضاعف نمایند.
امروز باید هیجان و التهاب روزها و هفته‌های رقابت، جای خود را به همکاری و رفاقت بدهد. رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌‌ی ملت است. همه مردم و مسئولین باید برای دست یافتن به آرمان‌های بزرگی که رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک نمایند.


پروین گنجی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-02-31 17:40
بله اگر اصول گراها کینه جویی را کنار بگذارند و اجازه بدن بجای رقابت رفاقتی صورت بگیرد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا