یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نقش رسانه‌ها در ايجاد انگيزش بين مسوولان و ار‌تباط متقابل مردم انكارناپذير است.

زيرگذر پل شهدا خرم آبادتشكر به خاطر كارهاي خوب و تذكر به خاطر نكات منفي يا ناقص، مي‌تواند علاوه بر انگيزش، مي تواند الگويي براي سايرين باشد بلكه راهي را دوباره به اشتباه نروند.

از كارهاي نيك هفته گذشته در خرم‌آباد مي‌توانيم به رفع مشكل زيرگذرهاي پل شهدا خرم‌آباد اشاره كنيم كه بالاخره چشمي بينا اين مشكل را ديد و و دستي توانا آن را درست كرد. چاله‌هايي كه اطراف دريچه زير پل‌ها در دو زيرگذر شرقي و غربي بودند بالاخره با آسفالت همسطح شدند و از بروز خسارات فراوان به ماشين‌هاي مردم اين شهر جلوگيري شد.

ما هم بسيار خرسند شديم كه پس از وارد آمدن خسارت به ماشين‌هاي فلك‌زده‌مان كه هر روز بايد به جنگ چاله‌چوله‌هاي سطح شهر بروند، بالاخره مشكل يكي از بزرگ‌ترين چاله‌ها از اين طريق توسط شهرداري حل شد.

اما دو نكته منفي: برخي كارمندان آموزش و پرورش عنوان مي‌كنند كه به دنبال دستورالعمل افزايش فوق‌العاده ويژه كارمندان و معلمان اين نهاد، پايين‌ترين سقف را براي پرداخت لحاظ كردند و فقط حدود 100 هزار تومان به حقوق آن‌ها اضافه شد. جالب اين كه در حقوق مردادماه 20 هزار تومان آن را نيز كاهش دادند كه دليل آن هنوز اعلام نشده است.

از طرفي، زمزمه‌هايي به گوش مي‌رسد كه در اين نهاد به منظور پايين آوردن سقف پرداخت‌ها، بخش‌نامه‌اي صادر شده مبني بر اين كه هر كس بالاي 26 سال سابقه خدمت دارد، پست مديري يا معاونت به او واگذار نشود بلكه اضافه‌بار مالي به آموزش و پرورش استان به خاطر پرداخت پاداش و حقوق بازنشستگي اين افراد وارد نيايد! جالب اين‌جاست كه در استاني مثل اصفهان، به پاس خدمت اين قشر باتجريه، سعي مي‌كنند هميشه فرهنگيان را طي سال‌هاي پاياني خدمت با اين سمت‌ها بازنشسته كنند تا به نوعي قدردان زحمات آن‌ها باشند و از اين طريق كمكي به فرهنگيان زحمت‌كش كرده باشند.

نكته منفي ديگر اين كه نمايندگان محترم لرستان كه بايد به دفاع از موكلان خود (بخصوص فقرا) كه در استان ما به خاطر موج بيكاري، افزون‌تر از هر جاي كشور هستند، به جاي سركشي به ادارات مختلف استان، بهتر است پي‌گير مشكلات طرح يارانه‌ها باشند كه 3 سال است مبلغ آن تغييري نيافته و هر چه تورم بالاتر مي‌رود، فرقي به حال يارانه پرداختي ندارد و قدش همچنان ثابت و كوتاه مانده است!

همچنين سازمان‌هاي بيمه‌گر نيز به صورت علني از زير بار تعهدات‌شان شانه خالي مي‌كنند و در شرايطي كه در طرحي مثل بيمه طلايي فرهنگيان، سال 1389 سقف خدمات دندان‌پزشكي 2 ميليون ريال بوده است، بيمه ايران هر ساله 20 درصد حق بيمه را افزايش مي‌دهد اما سقف خدمات را ثابت نگه مي‌دارد و اين در شرايطي است كه نرخ خدمات دندان‌پزشكي نسبت به 3 سال قبل 4 برابر شده است!

اين‌ها را گفتيم تا نماينده‌هاي ما فكر نكنند ما چيزي را فراموش مي‌كنيم: تا همين چند سال قبل بود كه هر ساله 800 هزار ريال بُن غيرنقدي به فرهنگيان لرستان پرداخت مي‌شد و يا معادل نقدي آن را طي 2 نوبت به عنوان عيدي (فطر، قربان، غدير يا ...) به حساب آن‌ها واريز مي‌كردند، اما اين مبلغ ناچيز كه نقش انگيزشي خوبي داشت، در دوره دولت دهم به كل قطع شد و مديران اين دستگاه فرهنگي و نمايندگان مجلس نيز در اين خصوص دفاعي ارائه نكردند!

فرهنگيان محترم خطاب به مدير كل آموزش و پرورش و نمايندگان لرستان فرمودند: ياديم، شما را فراموش!

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا