یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در بین فامیل‌مان یک نفر داریم به نام "علی کوچولو" که تقریبا 2 متر قد و ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. اسمش هیچ‌گونه تناسبی با فیزیک و هیکلش ندارد و نمونه بارز و عینی واژه‌ي "پارادوکس" است! یکی از قزوینی‌ها می‌گفت‌: «علی کوچولوی‌تان که این است وای به حال علی غول‌تان»!

چگونه می‌شود که "لر"باشی آن هم از نوع "‌بزرگواری‌" آن و این‌گونه در مقابل ۷۰ میلیون نفر، آبروی قوم خود را با "چماق لری" ببری؟ مردم در مورد ادبیات آقای "بزرگواری" آن هم در شرایطی که قوم لر در معرض تند‌ترین هجمات فرهنگی و جوک‌های لری قرار دارد، چگونه قضاوت خواهند کرد؟

انصافاً خودمان را جای دیگران بگذاریم وقتی یک نفر روحانی آن هم با نام فامیلی "بزرگواری" که  اتفاقاً نماینده مردم هم هست و به عنوان نخبه سیاسی و عصاره مردم آن منطقه محسوب می‌شود، این‌گونه با زبان "چماق" آن هم در عصر تکنولوژی حرف می‌زند در مورد  سایر هم‌تباران او چه قضاوتی می‌شود کرد؟

انتظار می‌رود که نمایندگان لرتبار اگر برای اعتلای قوم لر قدمی بر نمی‌دارند، حداقل آبروی این قوم مظلوم را نبرند به قول باباطاهر عزیز:

تو که نوشم نئی نیشم چرایی؟              تـو که یـارم نئی پیشم چـرایـی؟

تو که مرهم نئی بر زخم ریشم              نـمـک‌پـاش دل ریـشم چـرایـی؟

آقاي بزرگواري كه علي كوچولوي ما شد، فرهنگ ما در گرو برداشت ديگران از علي غول‌هاي ما باقي مي‌ماند. افسوس كه هر آن‌چه ديگران به سال‌ها بنا مي‌كنند، نابخري، يك شبه بر باد فنا مي‌دهد ...

احد چگيني

 

 

 

 

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-06-04 15:16
کار دست خود مردم است. چنتا نماینده باسواد و کارآفرین و اقتصاد دان به مجلس بفرستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا