یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه در جوامع بشری، هر جا جمعیتی در کنار هم جمع می‌شوند تا در كنار هم زندگی کنند، بحث وحدت، یکی از مباحث اصلی آنها می‌شود که با بهره‌گيري از آن، خود را در برابر تهاجمات گوناگون مصون نگه دارند. وحدت در جوامع اسلامی دارای اهمیت دوچندانی است که نباید بازیچه‌ي دست سیاستمداران قرار گیرد، زيرا در نظامی که وحدت بین اقوام آن وجود نداشته باشد، اتفاقی در راستای تعالی آن صورت نمی‌گیرد.

در جریان تایید وزرای پیشنهادی جهت کسب کرسی وزارت در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، سخنانی از سوي "سيد علي‌محمد بزرگواری" نماينده كهگيلويه و بهمئي گفته شد که تعجب همه حاضران در مجلس و لر زبان و  آنهایی که در پای گیرنده‌های خود شاهد روند کاری مجلس بودند را برانگیخت :

تهدید به چماق‌كِشي به منظور برآوردن مقاصد البته با مايه نهادن از قوم همیشه مظلوم لر و ادعايي كه معلوم نيست گوينده چند بار ان را در زندگي‌اش اجرا كرده است؟!

جناب بزرگواری! اگر لرهاي مظلوم اهل چماق و چاق‌کشی بودند در استان های‌شان استاندار غیر‌بومی حضور نداشت! آب چشمه‌ها و رودهاي‌شان را به استان‌های گردن‌كلفت سرازیر نمی‌کردند؛ جوانان‌شان برای فرار از بیکاری خود را از فراز پل به پایین پرتاب نمی‌کردند؛ اگر چماق داشتند مادران و خواهران و زنان‌شان هنوز لباس سیاه مرگ عزیزشان را كه هنگام كارگري زير آوارهاي تهران ماندند را بر تن نداشتند؛ اگر چماق به دست بودند مانند خیلی استان‌ها چند  وزیر و قدرقدرت در راس امور داشتند؛ اگر چماق به دست بودند اعتیاد‌؛ بیکاری و فقر ریشه خانواده های‌شان را نمی‌سوزاند.

آقای بزرگواری! تريبون مجلس جای اظهار نظر‌های افراطی شما نیست. شما حق ندارید به جای مردم لر صحبت کنید؛ شما حق ندارید با حب و بغض از جانب لرها چماق به دست بگیرید. آقای محترم این‌جا مجلس است نه کوچه‌بازار روستاي‌تان! شاید شما در روستا و يا منزل‌تان چماق‌کش هستید ولی ما لرها نیستیم‌. شما بی‌جا می‌کنید با وزیر متخلف اين‌گونه برخورد کنید. مگر کشور قانون ندارد؟ مگر مملکت صاحب ندارد که شما کاسه داغ‌تر از آش شده‌اید به جای این که لر‌ها را بالا ببرید با ادبيات سخیف‌تان، شأن آن‌ها را پایین می‌آورید؟ لااقل احترام لباس روحانیت که همانا لباس پیامبر(س) است را نگه دارید.

شما اگر سواد کارشناسی داشتید با دلیل و حجت صحبت می‌کردید و حقوق‌تان را مطالبه مي‌نموديد نه برای خودنمایی از چماق نام ببرید. با توجه به این سخنان نابخردانه شما با تشکیل کابینه جدید منتظر تبعات سنگین و جبران‌ناپذیر این‌گونه رفتار‌های افراطی باشیم.

آقای بزرگواری! کم‌ترين کاری که جهت پاک کردن این ننگ مي‌توانيد انجام دهید عذر خواهی از طریق رسانه‌های عمومی از قوم مظلوم لر می‌باشد و گر نه...

از همه بدتر تقسیم لرها به سایزهای مختلف‌ (كهگيلويه= لر بزرگ، چهارمحال و بختياري= لر متوسط و لرستان= لر كوچك!): شما که هم در منطقه لر بزرگ زندگي مي كنيد و هم نام خانوادگي‌تان بزرگواري است، چرا تا اين حد كوچكي كرديد؟!

لرها در سراسر ایران و همچنين در تمام عالم، یک دست و برادر هستند. این تفکیک مسخره از جانب شما نشان از بی‌سوادی و نداشتن خرد سیاسی دارد. بیش‌تر متعجم که چرا جز یک نفر نماینده لر زبان آن هم در كرج، دیگر نمایندگان لرتبار سکوت کردند؟!

در اعتراض به این توهین به قوم شریف لر چیزی نگفتند شاید آنها هم مانند شما به فرهنگ چماق‌كشي اعتقاد داشتهو يا سرگرم عزل و نصب‌هاي آبدارچي‌هاي ادارات شهرشان بودند كه سخنان شما را نشنيده انگاشتند و دم بر نياوردند ...

امير زيدي‌نژاد

 

 

 


دیدگاه‌ها  

#1 ناشناس 1392-05-22 22:10
این نماینده باید اخراج شود و درس عبرتی باشد برای کسانی که به اقوام ایرانی توهین می‌کنند. قانون باید اجرا شود
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1392-05-22 22:11
این نماینده باید اخراج شود و آقای لاریجانی باید این کار بکند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که به اقوام ایرانی توهین می‌کنند هر چه بگندد نمک می‌زنن وای به روزی که بگندد نمک
نقل قول کردن
#3 امیر 1392-05-23 00:10
شورای نگهبان کاندیداهای باسواد وبا فرهنگ را رد صلاحیت می کند وچنین افرادی را تائید حالا علت عقب ماندگی کشور مشخص شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا