یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همه‌ساله مسابقاتی تحت عنوان مسابقات فرهنگی و هنری در سطح مدارس شهر، استان و کشور برگزار می‌شود.
امسال "پوریا مهدوی‌مقدم" خبرنگار و وبلاگ‌نويس جوان بروجردي مقام اول مسابقات وبلاگ‌نویسی را ابتدا در سطح شهر و سپس در سطح استان لرستان کسب کرد.(1)
وي از سوی آموزش و پرورش جهت دریافت هدایا برای حضور در  مراسمی دعوت شد. در این مراسم، از بيش از 150 نفر تجلیل به عمل آمد و همه یک به یک برای دریافت هدیه خود از دست مسئولین حاضر در جلسه به بالای صحنه رفتند.
از نکات جالب توجه این که از زمین و زمان تجلیل شد بجز نفر اول وبلاگ‌نویسی دانش‌آموزان استان! مهدوي‌مقدم و 3 نفر دیگر تنها کسانی بودند که در بین این همه آدم تجلیل نشدند و اصلاً انگار پوريا مهدوي‌مقدموجود خارجی نداشتند! گويا اين موضوع بي ارتباط با خبرنگار بودن ايشان ندارد چرا كه در روز خبرنگار نيز مدت‌هاست از كسي در لرستان تقدير نمي‌شود و اين روز در لرستان كه زادگاه شهيد صارمي است به "روز سخنراني مسوولان" تغيير يافته است و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سعي دارد به جاي بزرگ‌داشت وز خبرنگار، آن را به محفلي براي سخنراني مسوولان تغيير دهد و در نهايت نيز با دادن يك وعده شام يا نهار، سر و ته قضيه را سر هم آورد، بدن اين كه در اين مراسم خسته‌كننده (به خاطر سخنراني‌هاي مكرر هميشگي مسوولان) از يك خبرنگار نامي برده شود و لوح تقديري داده و خسته نباشيدي به آنان گفته شود!
به هر حال  بعد از "مرگ سهراب، دادن نوش‌دارو" با مساعدت معاون پرورشی مدرسه و پس از خروج همه‌ی مدعوین از جلسه، هدیه به دست این خبرنگار و وبلاگ‌نويس جوان رسید.
گرفتن هدیه و لوح تقدير، ارزشی مادي چنداني ندارد. ارزش یک شخص، به نگه‌داشتن حرمت وی از سوی دیگران مشخص می‌شود.
کار خبرنگار بسیار سخت و وقت‌گیر است. همان گونه که این خبرنگار و وبلاگ‌نویس بروجردی جهت احترام به آموزش و پرورش  در جلسه‌شان حاضر شد و وقت خود را گذاشت، انتظار می‌رفت مسوولین برگزاری مراسم دقت کافی را داشته باشند تا خاطره خوشی از این مراسم در یاد سه چهار نفری که صاحب مقام برتر بودند، اما روی سن نرفتند بر جای بماند.
متاسفانه در کنار هدیه‌ای که بعد از مراسم به این وبلاگ‌نویس بروجردی اهدا شد، هیچ لوح یا سندی که نشان بدهد این نوجوانان و جوانان در عرصه مسابقات وبلاگ‌نویسی موفق بوده، به این دانش‌آموزان مستعد داده نشد!
در واقع از حالا به بعد هر کسی از این دانش‌آموزان بپرسد مدرک‌تان برای کسب این موفقیت چیست؟ باید پتوی مسافرتی یک نفره‌اي را نشان بدهند و بگویند این هم مدرک! درست مثل خبرنگاران لرستاني بايد خبر تنظيم شده سخنراني طويل مسوولان را كه در روز خبرنگار تنظيم شده را به جاي عكس دست دادن خود با مسوولان قدرشناس (!) نشان دهند و بگويند اين هم سند افتخار ما از روز خبرنگار!
البته این موارد در لرستان دیگر عادی شده است که برگزاری جلسات بیشتر برای نشان دادن روسای محترم شهر و استان در مقابل دوربین خبرنگاران است و آن‌چه به چشم نمی‌آید تقدیر و تشکر از اقشار خاص مردم و زحمت‌كشان ديگر است که مراسم به بهانه آن‌ها برگزار می‌شود!
پايگاه خبري يافته به منظور قدرداني از اين جوان زحمتكش و شريف لرستاني، اين پست و مطلب را با عكس آقاي "پوريا مهدوي‌مقدم" به ايشان اختصاص مي‌دهد و از طرف شوراي نويسندگان و مردم قدرشناس به آقاي مهدوي‌مقدم تبريك عرض مي‌نمايد و نصيحتي هم به ساير جوانان هم‌استاني دارد كه: «هيچ گاه از چشم اميد به مسوولي سياست‌زده براي كارگشايي يا تجليل مناسب فرهاد داودونديدر شأن مردم و اقشار غيرسياسي نداشته باشيد!»
سال‌هاست نيروهاي توانمند لرستان بيرون گود نشسته و مشغول تماشاي دعواي سياسيون چپ و راست براي به دست گرفتن پست‌هاي اجرايي و خلع يد كردن طرف مقابل از پست‌هاي مديريتي هستند. در اين بين مردم بيشترين ضرر و زيان را از بيرون ماندن چنين نيروهاي توانمند بدون جناحي مي‌كنند كه قادر هستند بدون تعصب‌ بي‌مورد، مشكلات لرستان و لرستاني را حل نمايند!

فرهاد داودوندي / بروجرد

پي‌نويس:
(1) همایش تجلیل از 175 دانش‌آموز بروجردی که در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری حائز رتبه اول در استان لرستان شدند روز سه‌شنبه 8 شهريور در کانون شهید رجایی بروجرد برگزار شد‌.

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-06-12 11:33
لا اقل ،برای نفرات اول تا سوم ،شایسته بود که یک سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر اهدا شود نه اینکه پتومسافرتی!.
نقل قول کردن
#2 پوریا مهدوی مقدم 1395-06-12 12:53
با سلام و سپاس از پایگاه خبری یافته که همیشه مدافع حقوق مردم بوده و هستند.
صمیمانه از شما سپاس گزارم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا