یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برنامه قهقهه‌آفرین خندوانه (اصطلاح سید فرید قاسمی) یک‌شنبه شب 17 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار روی آنتن شبکه سراسری نسیم رفت. بی‌شک این برنامه با حضور "‌سید فرید قاسمی" حافظه‌ی تاريخي مطبوعات ایران و سخنان دلنشین او که با چاشنی شجاعت و رعایت اصل زیرکی همراه بود یکی از بهترین شب‌ها را برای اصحاب رسانه و مردم لرستان رقم زد.
هر چند برخی از اشارات قاسمی به نشریه‌ی هتاکی که برخی هنرمندان این مرز و بوم را با ادبیاتی لمپنی خطاب قرار داد حذف گرديد، اما باز هم از حلاوت و جذابیت مصاحبه‌اش کاسته نشد، پس انتظار می‌رود روزنامه‌نگاران سراسر کشور و  لرها در هر نقطه از میهن پهناورمان به پاس 4 دهه خدمات ارزنده‌ی سید فرید قاسمی در عرصه‌ی مطبوعات از طريق نوشتن نام "سید فرید قاسمی" و پس از آن ذكر يك عدد از 11 تا 20 در قالب پيامك به شماره 30888 به ايشان راي دهند.
عكس اعضاي خانه مطبوعات با رامبد جوان در خندوانه

همه چیز از پشت صحنه‌ی خندوانه
از 2 ماه پیش و در  نشست اعضای خانه مطبوعات کشور، استارت دعوت از اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات سراسر کشور به مناسبت روز خبرنگار در برنامه‌ی خندوانه زده شد.
طی هماهنگی‌های به عمل آمده توسط "مصطفی کواکبیان" رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور و موافقت رامبد جوان پروسه‌ی حضور خبرنگاران وارد مراحل اداری شد و پس از چند هفته، اطلاع داده شد که با حضور خبرنگاران در برنامه خندوانه موافقت شده است،
اعضای هیات مدیره خانه‌ مطبوعات استان‌ها از تاریخ 14 مردادماه در موسسه نشرآوران تهران گرد هم آمده تا ضمن حضور در کارگاه‌های آموزشی، تعیین اعضای هیات مدیره صندوق قرض‌الحسنه خانه مطبوعات، همایش روز خبرنگار؛ در برنامه‌ی خندوانه هم حضور داشته باشند.
جمعه 15 مردادماه ساعت 14 و 30 دقیقه، یک دستگاه اتوبوس ولوو، کار انتقال خبرنگاران به استودیوی ضبط برنامه خندوانه را بر عهده داشت.
15 دقیقه از ساعت 15 گذشت که اتوبوس وارد محوطه‌ی پارکینگ محل ضبط برنامه شد. اين‌جا تابلویی بر درب ورودی قرار گرفته است با این عنوان: "شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران."
خودروهای شخصی فراوانی هم وارد پارکینگ می‌شوند. در محوطه‌ی بسیار بزرگ پارکینگ؛ غرفه‌ای مختص به فروش آب معدنی، بستنی، آب میوه، کیک و سایر تنقلات قرار دارد.
آفتاب گرم و سوزان مردادماه خیلی سریع همه‌ی ما را به داخل سوله‌ی شماره یک که محل تحویل موبایل‌ها، تعویض لباس‌ها است می‌کشاند، داخل سوله هیچ وسیله‌ی سرمایشی وجود ندارد، هوا گرم و تا حدودی طاقت‌فرسا است. بر روی صندلی‌های رنگی و پلاستیکی می‌نشینیم، بخشی در محوطه‌ی داخل، گروهی از شرکت ایران‌سل مشغول فروش سیم‌کارت، تبدیل 3g به 4g و فروش شارژ هستند. چه صفی کشیده‌اند مردم ...
نزدیک به ساعت 16 دستیار رامبد جوان از همه مهمانان می‌خواهد تا جمع شده و به توصیه‌هایش گوش فرا دهند. پس از توضیحات وی، خانم‌ها در یک صف و آقایان در صف دیگر، پشت سر هم به اتاق تحویل وسایل می‌روند.
پیراهن‌های آستین کوتاه و یا رنگ تیره تعویض و پیراهن با رنگ‌های شاد جای‌گزین آن می‌شود. در حالی که بارها خواسته شد گوشی‌های همراه را با خود به داخل استودیوی ضبط نبرید، اما پدر لرستانی مطبوعات کشور در برنامه خندوانه: روزنامه‌نگارن ما عاقلان عاشق‌اندتعدادی به شکل قاچاقی موبایل‌ها را داخل آوردند!
30 دقیقه از ساعت 17 گذشته است که "امیر اصلانی" دستیار رامبد جوان قوانین استودیو را تشریح می‌کند، قوانینی چون: چهره‌ی شاد همراه با لبخند داشتن، مرتب نشستن، نگاه نکردن مستقیم به دوربین، بیرون نرفتن از استودیو و تمرین شعر ایران ایران ایران ...
ساعت 18 و 40 دقیقه با ورود رامبد جوان به داخل استودیو نخستین مرحله ضبط کلید خورد. استندآپ کمدی نه چندان دلچسب که نتوانست حتا تبسمی کوتاه بر لب‌ها بنشاند (‌خوشبختانه این قسمت هنگام پخش حذف شد). به نظرم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه خندوانه لو ندادن بخش‌های مختلف برنامه توسط عوامل درگیر کار در استودیو بود، به شکلی که تمامی حضار در سالن نمی‌دانستند در آیتم بعدی چه اتفاقی رخ خواهد داد.
 مهمان ویژه‌ی برنامه در میان رقص زیبای فشفشه‌ها بر روی استیج حضور پیدا کرد. نام‌آشنا و محبوب در میان لرستانی‌ها و اهالی رسانه و فرهنگ ایران پهناور:
سید فرید قاسمی، برق اشتیاق در چشمان ما (لرهای حاضر در استودیو‌) درخشید و با غرور و افتخار برای ورود استاد قاسمی شدت دست زدن‌مان بیشتر و بیشتر شد.
صحبت‌های دلنشین و عمیق فرید قاسمی در‌باره‌ی مباحث مختلف مطبوعات، مهر تاییدی بود بر دانش والا و جایگاه رفیع وی در این عرصه، هر چند که دقایقی از صحبت‌هایش در هنگام پخش با حذف مواجه شد، اما آن‌چه گفتنی بود با فصاحت و شجاعت به زبان آورد.
15 دقیقه از صحبت‌های قاسمی گذشته بود که استراحتی کوتاه داده شد، اعضای خانه مطبوعات لرستان که در استودیو حضور داشتند کنار استاد قاسمی رفته و ضمن دیده‌بوسی، از سخنان ارزشمندش در حین برنامه تشکر کردند.
اما سوالی که در این چند روز مدام پرسیده شد درباره‌ی جناب‌خان بود. دو نفر عروسک‌گردان عهده‌دار هدایت دست و سر جناب‌خان هستند. در فضای خالی پشت صندلی ردیف اول، دو عروسک‌گردان جوان قرار گرفته و با استفاده از یک دستگاه مانیتور فضای داخل استودیو را مشاهده می‌کنند.
محمد بحرانی صداپیشه‌ی جناب‌خان با ورودش روی استیج با تشویق شدید حاضرین مواجه شد. بحرانی از حاضرین درخواست کرد به دنبال صدا سر خود را حرکت نداده و فقط عروسک را ببینند.
شوخی جناب‌خان با خانم خبرنگار شمالی هم در پیچ سانسور، از برنامه پخش شده در يك‌شنبه‌شب 17 مردادماه حذف شد.
اهدا هدایای خبرنگاران گیلانی، کردستانی، شعر خواندن چند نفر از خبرنگاران، پرسش‌های یکی از حاضرین در خصوص وضعیت مطبوعات، آزادی بیان و آزادی قلم از سید فرید قاسمی، پاسخ‌های سید فرید قاسمی که آزادی بعد از قلم و بیان را مهم‌تر برشمرد، از بخش‌های حذف شده‌ی برنامه خندوانه بود!
ساعت 22 و 30 دقیقه یک ساندویچ هایلا و یک نوشابه مهمان رامبد شدیم تا حدودی خستگی 7 ساعته را از تن‌مان بیرون نماييم.
ساعت 23 باردیگر به سالن برگشتیم و ضبط برنامه تا 1 و 20 دقیقه بامداد به طول انجامید.
در شرایطی که خستگی بیش از حد و گرما آزارمان داده بود، استودیو را ترک و راهی محل اسکان شدیم.
گزارش: رضا طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 گردونی 1395-05-19 10:48
درود بر سیدفریدقاسمی.جا دارد هم استانیها و لرتبارها با ارسال نام ایشان و عدد ۲۰ به شماره ۳۰۸۸۸ ایشان را حمایت کنند
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1395-05-19 11:03
برنامه. خندوانه با دعوت از خانم شهره لرستانی وآقای قاسمی،محبوبیت دو چندانی نزد هموطنان لر زبان پیدا کرد .امید است این کار مثبت ادامه پیدا کند
نقل قول کردن
#3 جلیل 1395-05-19 19:19
یاد بگیرند خیلیها از غیرت و شخصیت و صلابت شهره لرستانی بزرگوار که چقدر زیبا و بدون تکلف خودشو معرفی کرد و محبوبیت خودش رو دوچندان کرد نزد میلیونها لرتبار ایران.یاد بگیرند نه مث اون ...
نقل قول کردن
#4 محسن از یاسوج 1395-05-19 20:43
آ
آفرین به آقای قاسمی اسوه لرستانی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا