یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند سالي هست كه مسوولان لرستان از برگزاري مراسم شايسته براي يك روز به نام خبرنگار عاجز هستند!
به گزارش پايگاه خبري يافته، در حالي كه هر 365 روز سال خبرنگاران پاي صحبت‌هاي مديران دولتي در جلسات و برنامه‌هاي مختلف هستند و مشغول گوش دادن و نوشتن، اميدوارند كه حداقل در يك روز كه به نام خبرنگار مزين است، مسوولان هم يك بار كه شده پاي حرفه‌هاي آن‌ها بنشينند، اما گويا در اين روز وضع بدتر شده و شمار مسوولان علاقه‌مندي كه مايل هستند در اين روز باز هم سخنراني كنند، مضاعف مي‌شود!وضع به گونه‌اي شده كه اكثر خبرنگاران لرستاني ديگر رغبت چنداني براي مراسم تدارك ديده شده توسط اداره ارشاد در اين خصوص ندارند زيرا مي‌دانند چنين مراسمي به نام خبرنگاران و به نام مسوولان برگزار مي‌شود...
ارشاد لرستان ظرف سال‌هاي گذشته به رغم اعتراض مكرر خبرنگاران، علاقه بسياري دارد كه به آنان "شام" بدهد و جالي اين كه در اين مراسم "بفرماييد شام" كه با هزينه‌هاي ميليوني هم انجام مي‌گيرد، عايدي خاصي براي خبرنگاران ندارد؛ جالب اين كه هر كس به اسم خبرنگار مي‌آيد و شام مي‌خورد و مي‌رود، در حالي كه با صرف درست همين بودجه، مي‌توان مراسم آبرومندانه‌اي براي تكريم خبرنگاران و مثل هديه دادن يك خودنويس، قلم و يا كيف خبرنگاري به آن‌ها برگزار نمود كه حداقل به درد كار فرهنگي آن‌ها هم بخورد!
جالب اين‌جاست كه مراسم بزرگ‌داشت روز خبرنگار در بروجرد كه زادگاه خبرنگار شهيد محمود صارمي (روز خبرنگار به مناسبت شهادت ايشان در مزار شريف نام‌گذاري شده) است، حال و روز بهتري از مركز استان ندارد و حواشي اين روز را كه به خاطر گرفتاري‌هاي كاري مديران محترم يك روز پيش‌تر به پيشواز آن رفته‌اند(!) را به قلم "فرهاد داودوندي" در پي بخوانيد:
*  کلیپ تصویری نصفه و نیمه مراسم روز خبرنگار قطع شد!
* موقع سخنرانی مدير كل صدا و سیمای مركز لرستان كه براي سخنراني از خرم‌آباد تا بروجرد قدم‌رنجه كرده بود، بنر بزرگ نصب شده در سالن یک باره سقوط کرد!
* سه چهار ردیف اول سالن در اختیار مديران ادارات شهر بروجرد بود و به همين خاطر جا دارد روز خبرنگار را به مديران محترم تبريك بگوييم! خبرنگاران بروجردی هم در سه چهار رديف انتهاي سالن غریبانه نشسته و برای همدیگر درد و دل می‌کردند!
* پس از ساعت‌ها سخنراني مسوولين، مديران ارشاد كه برگزار كننده مراسم بودند اعلام كردند هر خبرنگاری لوح تقديرش را می‌خواهد بعداً به اداره ارشاد مراجعه كرده و آن‌جا تحویل بگیرد!
* از همه مهم‌تر در روز خبرنگار، تعدادی از خبرنگاران مثل تمام مراسم‌ها و به مانند همیشه، از رؤسای شهر هي تند و تند عکس گرفتند و اصلاً به رگ غيرت‌شان برنخورد كه اين جماعت مديران در روز خبرنگار نيز چنين به آن‌ها بي‌توجهي كردند كه حتي حاضر نشدند 20 دقيقه وقت گذشاته و تك تك به آن‌ها دست داده و لوح سپاسي به آن‌ها تقديم كنند!
چنين برخوردهايي از سوي مسئوليني كه حتي از برگزاري درست يك روز به نام خبرنگار عاجز هستند، جاي تاسف دارد. در حالي كه مسئولان لرستان مي‌توانستند با مراجعه به اينترنت در خبرها بخوانند و ببينند استاندار همدان براي خبرنگاران در روز خبرنگار چه كرد و در استان فارس و ديگر استان‌ها چه مراسمي برگزار شد، اما متاسفانه مثل هر سال اين يك روز را نيز به جاي خبرنگاران، به خودشان (مديران) اختصاص دادند.
اگر مسئولان لرستان به خصوص ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي بلد نيستند كه در روز خبرنگار خواسته خبرنگاران را اجابت كنند، جهت اطلاع در يك خط مي‌نويسيم:
به جاي سخنراني مديران در روز خبرنگار، از 3-4 نماينده خبرنگاران دعوت كنيد تا هر كدام به مدت 5 دقيقه مشكلات خود را براي مسوولان اعلام كنند. بعد ظرف مدت 20 دقيقه يك تقديرنامه خشك و خالي با كاغذهاي طرح‌دار ابر و باد كه هزينه‌اش 200 تك توماني هم نمي‌شود، به دست حدود 110 يا 120 خبرنگار لرستاني بدهيد و با آنان مصاحفه كنيد و خلاص!
مطمئن باشيد از اين كه به آن‌ها خسته نباشيدي گفته و با آن‌ها دست داده‌ايد خيلي بيشتر از دادن شام و سخنراني‌هاي كسل‌كننده؛ خستگي يك ساله از تن‌شان در مي‌رود و براي يك سال انرژي آن‌ها به كل شارژ مي‌شود ...
مراسم روز خبرنگار در لرستان: به نام خبرنگاران و به كام مديران + حواشي

دیدگاه‌ها  

#1 amin 1395-05-16 20:43
از همه مهم‌تر در روز خبرنگار، تعدادی از خبرنگاران مثل تمام مراسم‌ها و به مانند همیشه، از روسای شهر هي تند و تند عکس گرفتند و اصلاً به رگ غيرت‌شان برنخورد كه اين جماعت مديران در روز خبرنگار نيز چنين به آن‌ها بي‌توجهي كردند!

اینو خوب بودی !!!!!!!!
نقل قول کردن
#2 خبرنگار 1395-05-16 21:26
بسیار زیبا بود.
متاسفانه اداره ارشاد برای خبرنگاران ارزشی قائل نیست.
اصلا حس میکنم مدیران ارشاد با خودشان طوری فکر میکنند که به خبرنگاران بها ندیم چون دردسر ساز می شوند.
خانه مطبوعات هم که هر دفعه پیامی ارسال میکند که خبرنگارانی که قصد دارند برای مسکن مهر ثبت نام کنند با ما تماس بگیرند.تماس هایی که هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.
کارت های خبرنگاری را هم که یکسال بعد از ثبت نام به ما دادند.
آیا این اقدامات شان خبرنگاران را حفظ کرده است؟
نقل قول کردن
#3 خبرنگار بروجرد 1395-05-17 07:52
اداره ارشاد بروجرد؟؟؟؟؟؟؟

امسال فقط خوبیه مراسم خبرنگار در بورجرد این بود که سالنش عوض شد. خنک هم بود. ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا