یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

واکاوی اختلالات اوتیسم (در خود ماندگی - Autism) در برنامه‌ی پرمخاطب و مفرح خندوانه بسیار تأثیرگذار و خاص بود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، هوش و ذکاوت رامبد جوان، اجرای بی غل و غش وی و همچنین استفاده از جناب‌خان با آن تیکه‌های جذاب خیلی زود این برنامه را به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل کرد.
از ویژگی‌های بارز و تأثیرگذار این برنامه می‌توان به صداقت رامبد جوان اشاره کرد، جوان برای نشاندن گل خنده بر روی لبان هم‌وطن‌هایش راحت و روان مقابل دوربین قرار می‌گیرد و با همکاری جناب خان کلمات و جمله‌هایی کوتاه را در دیالوگ‌هایشان استفاده می‌کنند که مردم‌پسند می‌باشند؛ همین صداقت و هم‌صدا شدن با مردم از مهم‌ترین رموز موفقیت برنامه خندوانه قلمداد می‌شود.
شامگاه سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه رامبد جوان در اقدام انسانی و زیبا با دعوت از خانواده‌های افرادی که با اختلالات اوتیسم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ضمن تشریح این اختلال، میکروفون را در اختیار مادرانی قرار داد که فداکارانه، با عشق و محبت به نگهداری از فرزندانی مشغول هستند که اختلال اوتیسم شرایط سختی را برایشان رقم زده است.
این مادران از توجه و حمایت بیشتر مسوولان سخن بر زبان آوردند، از اینکه نگهداری یک فرزند دارای اختلال اوتیسم ماهیانه 3 میلیون تومان هزینه دربر دارد، یکی از مادران با بغضی فروخورده و صدایی لرزان در شرایطی که پسر 16 ساله‌اش را در کنار خود داشت، از مسوولان و دست‌اندرکاران تقاضا کرد، شرایط این خانواده‌ها را درک کرده و در ابعاد آموزشی، تحصیلی و شغلی حمایت لازم را به عمل آورند.
خندوانه به عنوان برنامه‌ای که در حوزه‌ی تفریح و سرگرمی بر روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، بر خلاف شب‌های گذشته بیشتر تم جدی و غم‌انگیزی داشت، مجری برنامه با دعوت از خانواده‌هایی که فرزندانشان از اختلالات اوتیسم رنج می‌برند، در حد امکان و توانش برای دقایقی هر چند کوتاه برای این هم‌وطنان عزیزمان لحظات شاد و انرژی بخشی رقم زد.
خندوانه در میان افرادی که به اختلال اوتیسم دچار هستند دو چهره‌ی موفق را معرفی کرد، پسری 16 ساله که حافظ کل قرآن بود و دیگری جوان 22 ساله‌ای که به نمایندگی از افرادی که دارای اختلال اوتیسم هستند به زیبایی هر چه تمام‌تر شعری سرود و اشک را بر گونه‌ها جاری ساخت، درود بر رامبد جوان، درود بر تمامی هنرمندانی که در کنار مردم و همراه و یار و یاورشان هستند.
رضا طولابی/ پایگاه خبری یافته
اختلالات اوتیسم و برنامه‌‌ی جذاب خندوانه
 درخودماندگی یا Autism:
نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌رود، علائم این اختلال تا پیش از 3 سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است، این اختلال در پسران شایع‌تر است، وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز درخودماندگی ندارد، این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.
در این افراد حرکات تکراری مثل دست زدن، پریدن، پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود، از هر 60 یا 70 تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1395-01-18 19:07
بسیار کار نیگویی است که پایگاه خبری یافته توسط نویسندگانش به مطالب جامع ملی و کشوری هم میپردازد.
نقل قول کردن
#2 البرز 1395-01-19 15:59
خیلی کار قشنگی برخلاف همیشه که این برنامه پخش میشد میخندیدم این دفعه خیلی دلم گرفت و گریه کردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا