یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اين روزها خانواده‌ها، كم كم حال و هواي خونه تكاني به خود گرفته اگرچه در طول سال هم خونه‌ها رو تميز مي‌كنيم اما ويژگي خونه تكوني ...
يك خانه تكاني كامل و متفاوت داشته باشيم/ خانه تکانی دل فراموش نشودويژگي خونه تكاني در اين است كه اولا اين تميز كردن‌ها، اساسي و جدي‌تره، در ثاني به جاهايي مثل انباري هم توجه ميشه كه در طول سال شايد كمتر به تميز كردن اون همت كنيم.
يكي از جاهايي كه معمولا نسبت به تميز كردن و پاكيزگي آن غفلت ميشه "درون و وجود"خودمونه، ميگن براي اينكه "درون"رو از آلودگی‌های كه در طول سال به اون مبتلا شده پاك و پاكيزه كنيم بايد: اولا از خدا به‌طور جدي عذرخواهی كنيم، بعد از اون مصمم باشيم و به خدا قول بديم كه ديگه آلوده‌اش نكنيم.
بياييم تا دير نشده دست بكار بشيم و خونه‌تكوني رو شروع كنيم، خونه‌تكوني ذهن: خدايا من رو ببخش اگه آدما رو قضاوت كردم، به اونها گمان بد بردم و توي فكر و خيالم به چيزهايي فكر كردم كه تو هرگز نمي‌پسندي خونه تكوني چشم: خدايا من رو ببخش بخاطر همه‌ي نگاه‌هاي ناپاكي كه داشتم، به‌خاطر نگاه‌هاي تندي كه به پدر و مادر كردم و بخاطر نگاه تمسخر و تحقيرآميزي كه به بعضي ازبنده‌هاي تو داشتم.
 خونه تكوني گوش: خدايا من رو ببخش اگه با گوش‌هايم چيزهاي رو شنيدم كه نبايد مي‌شنديم و گوش به حرف‌هايي دادم كه عيب‌هاي آدم‌ها رو براي من برملا مي‌كرد و اون‌ها رو توي ذهن من رسوا مي‌كرد.
خونه تكوني زبان: خدايا من رو ببخش اگه زبونم به دروغ و غيبت و تهمت و تحقير و توهين و ناسزا آلوده شد و چيزهايي گفتم و با كساني حرف زدم كه مطلوب تو نبود.
خونه تكوني دل: خدايا من رو ببخش كه به جاي اين كه دلم رو از لطف و محبت خودت پر كنم، به حسد و كينه و بخل و تكبر آلوده كردم و اين‌قدر دل‌باخته و شيفته‌ي دنيا شدم كه جاي واسه‌ي تو، توي دلم باقي نموند.
خونه تكوني دست و پا: خدايا من رو ببخش بخاطر همه‌ي كوتاهي‌ها و سستي‌ها و تنبلي‌هام، خدايا من رو ببخش كه با دست و پاهام كارهايي كردم و جاهايي رفتم كه صرفا من رو از تو دور كرد.
خدايا بعد از همه اين‌ها كمكم كن كه دوباره آلوده نشم.
معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان دورود

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا