یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه عصر٬ عصر ارتباطات، سرعت و تکاپوست و زمان اندک و بسیار گران‌بهاست. همشهریان گرامی! با توجه به آن که نشستن در تاکسی اجتناب‌ناپذیر است و گاه‌گداری ممکن است به هر دلیلی از تاکسی استفاده کنیم بنابراین به نکاتی چند راجع به آداب نشتن در تاکسی توجه نمایید. باشد که خدای ناکرده به حقوق و حریم همشهریان تجاوز نشود.

1- به محض ورود تاکسی روی صندلی لم داده و اصلاً توجه نکنیید کسی کنار شما هست یا نه.

2- اگر در صندلی عقب نشسته‌اید و بجز شما دو نفر دیگر حضور دارند اصلاً به این که فضای صندلی را باید سه قسمت مساوی در نظر گرفت توجه نکرده و پا را تا نزدیکی درها باز کنید و راحت لم دهید.

3- اگر که جنس مخالف شما در کنارتان نشسته اصلاً نیاز نیست که محترمانه در کنارش بنشینید بلکه باید با فاصله زیاد مثل موقعی که در کنار چیز نجسی هستید از جنس مخالف خود فاصله بگیرید.

4- لطفا کرایه را بعد از پیاده شدن پرداخت نمایید و منتظر بقیه پول‌تان هم نمانید.

5- در صورتی که مسیر شما طولانی است می‌توانید پاشنه خود(فقط پاشنه)  را به آرامی از کفش بیرون بیاورید تا هوایی عوض شود و پا بو نگیرد.

6- اگر در تاکسی صدای قشنگ موبایل‌تان بلند شد نگران و دست‌پاچه نشوید فقط به گونه‌ای جواب دهید که پیاده‌ها صدای شما را به طور واضح بشنوند. چون پچ‌پچ کردن در مقابل دیگران شایسته نیست.

7- انسان موجودی اجتماعي است. به محض ورود به تاکسی در بحث سرنشینان شرکت نموده و نگران نباشید که بقیه متوجه شوند که شما کارشناس مسایل سیاسی اقتصادی٬ علمی، اجتماعی٬ فرهنگی و ورزشی هستید.

8- اگر هنگام نشستن در تاکسی کیف یا کارتن یا هر وسیله سبک دیگری همراه دارید، آن را در کنارتان روی صندلی بگذارید. اگه کسی وارد شد مشکلی نیست روی آن می‌نشیند.

9- اگر در کنار همشهری دیگری هستید که بچه همراه دارد برای احترام و نشان دادن حس نوع‌دوستی بچه را چند ماچ آبدار و با صدا بگیرید و در صورت موجود خوراکی هم بدهید.

10- اگر صدای موسیقی آقای راننده بر وفق مراد نبود اعتراضی نکنید می توانید از ترانه‌های گوشی خود استفاده نمایید ولی توجه نمایید که صدا به گونه‌ای باشد که سر‌نشینان دیگر بی‌بهره نمانند.

11- در فرهنگ ما تاکید فراوان بر سبق سلام شده لذا اگر در حین حرکت تاکسی از اقوام و دوستان کسی را در خیابان دیدید شیشه را پایین کشیده به گونه‌ای که فقط او بشنود و مزاحم دیگران نشوید بلند سلام کنید. از آن‌جا که شناخت فرد سر‌نشین یا راننده برای فرد بیرونی اندکی دشوار است لذا بهتر است دوست یا آشنایی را که پیاده است با عناوین عامیانه و متلک‌های دوستانه و خصوصی صدا بزنید تا او بهتر شما را به خاطر آورد و زمان هم از دست نرود.

12- اگر راننده تاکسی بقیه کرایه را نداد اصلاً به روی خود نیاورید که فکر کنند شما خسیس هستید. اعتراضی نکنید چون در شأن شما نیست فقط کافی است در را محکم ببندید.

13- هنگام گردش تاکسی سر پیچ‌ها که به یك طرف کشیده می‌شوید، نیازی نیست که از قبل دست خود را به جایی بند کنید، همشهری کناری شما را با شانه‌اش نگه می‌دارد.

باقي بقاي شما!

 

 

جهانگير خسروي‌شكيب / يافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا