یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 خبرنگاران در خط مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند. خبرنگاران از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند و ... القاب پر طمطراق و البته دلنشین در رابطه با خبرنگار که هر ساله همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار از زبان مسوولین شنیده می‌شود و باعث انبساط خاطر کسانی می‌شود که به انعکاس وعده‌های مدیران عادت کرده و بعضا پی‌گیر آن‌ها هستند و بماند که در این مسیر به چه مصائبی گرفتار می‌آیند و ... اما ما خبرنگاران هم بعضی اوقات گرفتار وعده و وعیدهای مسوولین می‌شویم و در این زمان بیش‌تر از هر زمان همدرد مردم می‌شویم.
هفدهم مردادماه امسال هم همچون سال‌های گذشته جلسه‌ای در حد و توان متولیان فرهنگ اليگودرز برگزار شد و البته قابل قدردانی و خبرنگاران هم  مشکلات خود را در حضور فرماندار اين شهرستان بیان نموده و با استقبال جناب میرزایی‌‌اصل مواجه شدند‌، مشکلاتی نظیر عدم همکاری ادارات، آن هم به بهانه‌ي نبود منابع و پشتوانه‌های مالی و ردیف هزینه‌ای ارائه گزارش عملکرد و ...، عدم توان پرداخت اجاره‌بهای دفتر نشریه و مشکلات معیشتی و بیمه خبرنگاران و .... که آقای فرماندار هم با اشاره به شرایط اقتصادی و مشکلات ادارات و ... قول مساعد داد با همکاری متولیان فرهنگ در راستای رفع این مشکلات از هیچ کوششی دریغ ننماید و خبرنگاران هم شادمان به امید تحقق این سخنان شیرین به رسم ادب از فرماندار و برگزار کنندگان جلسه قدردانی نمودند و گذشت تا این که مدتی قبل با خبر شدیم برادر بزرگواری که عنوان خبرنگار نشریه‌ای در شهری دیگر را یدک می‌کشد با حضور در فرمانداری اليگودرز برای دریافت گزارش و آگهی به ادارات شهرستان معرفی و در نامه‌ي فرماندار بر همکاری با وی تاکید شده است و جالب این که مکانی مناسب نیز با تمامی امکانات در ساختمان شورای اسلامی شهر برای سکونت این عزیز در نظر گرفته شده است.
 ایشان هم با در دست گرفتن حکم آقای فرماندار ضمن معرفی خود به عنوان نماینده دولت، هدفش را بررسی وضعیت عملکرد ادارات عنوان کرده و نسبت به چاپ گزارش این عملکرد در روزنامه مذکور ابراز تمایل نموده است و برخی مدیران از همه جا بی‌خبر هم به رغم شرایط نامناسب اقتصادی اداره که همواره از آن می‌نالند و به چوب نداری نشریات شهر را می‌رانند و بعضا بیش از یک سال است از پرداخت مطالبات ناچیز نشریات الیگودرز عاجز هستند‌، گزارش عملکرد اداره تحت امر خود را در اختیار وی قرار داده‌اند و دلیل خود را تنها نامه و تاکید فرماندار می‌دانند! اما بعضی از مدیران هم با درک وضعیت نامناسب اقتصادی نشریات و خبرنگاران الیگودرز به صراحت اعلام داشته‌اند که اگر چراغی هست به خانه روا می‌باشد و در نهایت از ارائه گزارش عملکرد به نشریات غیر‌بومی خودداری نموده‌اند.
البته براین برادر عزیز نماینده فلان نشریه غیر بومی خرده نمی‌گیریم، اما مشاهده این وضعیت یک بام و دو هوای آسمان ابری نشریات شهر ما را در ذهن تداعی کرده و سوالاتی به مخیله‌مان خطور می‌کند و از خود می‌پرسیم‌، آیا شایسته نیست فرماندار محترم این حمایت و لطف را  نصیب نشریات شهرستان  نمایند که بعضا از پرداخت اجاره‌بهای دفتر خود عاجزند و حتی از سر و ته اندک حقوق بازنشستگی برای سر پا ماندن نشریه می‌زنند و با این حال در چاپ اخبار شهرستان و به ویژه حوزه فرمانداری کوتاهی نمی‌کنند؟
آیا برای مدیران ما شایسته است که خبرهای آن‌ها به صورت رایگان در نشریات شهرستان منتشر شود اما منافع گزارشات آگهی خود را که سالی یک بار و بعضا  هر چند سالی یک بار ارائه می‌شود‌، نصیب نشریه‌ای در شهری دیگر نمایند؟!
 به راستی چگونه است که انعکاس بی‌چشم‌داشت مراسم مختلف و مناسبت‌هایی نظیر هفته دولت‌، دهه فجر و ... وظیفه خبرنگاران و نشریات شهرستان است اما منافع ردیف اعتباری فرهنگی ادارات نصیب دیگران می‌شود؟!
 در این دو دهه فعالیت  مطبوعاتی یاد ندارم استانداری و یا ادارات کل استان گزارش و یا آگهی به نشریات الیگودرز اختصاص داده باشند و به قول قدما از آسمان به زمین می‌بارد، اما گویا در استان ما این ضرب‌المثل بالعکس شده و از زمین برهوت الیگودرز باید به آسمان مرکز استان ببارد!
بی‌گمان متولی نشریات و مطبوعات هر شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و هر شخصی با عنوان خبرنگارنمی‌تواند وارد شهر شود و بدون هماهنگی با امور مطبوعات اقدام به فعالیت نماید و بی‌شک صحت و درستی معرفی‌نامه خبرنگاران که توسط نشریه‌ای صادر می‌شود باید مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.
کلام آخر این که به یقین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همان‌گونه که رفتار و عملکرد نشریات و مطبوعات را زیر نظر دارد و همواره تخلفات احتمالی را تذکر داده و بعضا برخورد هم می‌کند، شایسته است که از حق و حقوق آن‌ها نیز دفاع نماید.
عباس شاه‌علی
وبلاگ خبری نیوز اليگودرز
 نشریات الیگودرز در شهر خود غریبند/ خبرنگار غيربومي به اسم بازرسي، آگهي‌ ادارات را به جيب زد!

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی کریمی 1394-10-07 23:51
متاسفانه این دردی است که برخی مدیران به آن گرفتارند و دوست دارند خبرنگار اختصاصی در کنارشان باشد و تنها الیگودرز و فرماندار شما نیست که گرفتار این موضوع است ادارات مركز استان هم و مدیران کل و ... هم همینطور...
نقل قول کردن
#2 رحمان 1394-10-08 19:39
خبرنگاران مظلوم ترین قشر جامعه هستند اما اجر انها با خداست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا