یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

باز هم لرستان تیتر یک نشریات سراسری و رسانه ملی شد.
باز هم به دلیل بی‌تدبیری و بی‌خردی یک نفر معلوم الحال، لرستان با همه داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود در تیتر یک اخبار منفی کشور و برخی از سایت‌های معاند نظام قرار گرفت.
فیلمی کوتاه در خصوص خشونت یک معلم علیه دانش‌آموزان در الیگودرز این بار در فضای مجازی دست به دست گشته تا از یک گوشی به گوشی دیگر حرف‌ها و حدیث‌های ناخوشایندی را از این قوم مهمان‌نواز و صمیمی بر سر زبان‌ها بیندازد و در پایان به رسانه ملی و نشریات سراسری برسد.
این فیلم علاوه بر جنبه عاطفی آن که همه مردم ایران و به خصوص لرستانی را ناراحت کرده است، از حیث جنبه آموزشی و تربیتی نیز موجب خشم افکار عمومی علیه این مسئله و ایجاد کمپین‌هایی در دفاع از این‌گونه دانش‌آموزان شده است.
سر و صدای این مسئله به حدی بالا گرفته که اخبار 20:30 دوشنبه 23 آذر‌ماه تصویر کتک‌کاری دانش‌آموزان الیگودرزی توسط اين معلم را در رسانه ملی به نمایش گذاشته و آن‌هایی که از این موضوع بی‌اطلاع بودند نیز از این خبر بد مطلع شوند.
 لگدی بر قلب ما/ باز هم بي‌خردي يك نفر، همه ما را زير سؤال برد
برخی روزنامه‌های سراسری نیز به این مسئله پرداخته و در نقدهایی به بررسی گوشه‌های پیدا و پنهان مسئله آموزش و پرورش در برخی از مدارس و رفتارهای برخی از معلمان پرداختند.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز روز سه‌شنبه درحاشیه مراسم تجلیل ازبرگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموز الیگودرزی، اظهار داشت: متأسفم که هنوز در برخی از مدارس کشور این پدیده رخ می‌دهد و بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم.
روزنامه "هفت صبح" روز سه‌شنبه نیز با تیتر "لگدی بر قلب ما" به بررسی این موضوع پرداخته و خواستار واکنش مناسب صنف فرهنگیان به این موضوع شده است.
اگر چه همراه داشتن دوربين موبايل توسط دانش‌آموزان نيز خود تخلفي بزرگ است كه به رغم بخش‌نامه ممنوعيت، كسي به اين بخش از ماجرا در انتشار فيلم توجهي نكرده است، اما بايد توجه داشتاز این دست حوادث در مدارس لرستان کم و بیش به چشم می‌خورد که این موضوع جای کار و بررسی و پژوهش و مطالعه بیشتری را می‌طلبد.
سال گذشته در چنين روزهايي نیز اتفاقی ناخوشايند از این دست در یکی از مدارس بروجرد به وقوع پیوست و در اقدامی عجیب، معلم وحيد آريافر بروجردی به دست دانش‌آموز خود با ضربه چاقو به قتل رسید.
حال با رخ دادن این حادثه، سوال این‌جاست که جای خالی پرورش و تربیت در آموزش و پرورش کجاست و چه چیزی، شخصی و یا  وسیله‌ای باید حلقه‌ي وصل "آموزش" و "پرورش" باشد؟ کتک یا رفتار مناسب؟
 
وحيد  آريافر
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-09-25 12:31
رسانه ها و صدا سیما بعد از پخش این فیلم در موبایلها و فضای مجازی انرا نمایش دادن و انها اصلا مقصر نیستند .اموزش وظیفه دولت است و پرورش وظیفه خانوادها . متاسفانه برخی از خانوادها به تربیت فرزندشان اهمیتی نمیدن و وقتی اینگونه از بچه ها وارد مدرسه میشون مشکلات زیادی برای معلمان و سایر دانش اموزان ایجاد میکنن .معلم بیچاره باید هم کتاب های درسی رو به دانش اموز یاد بده و هم مجبوره تربیت خانوادگی نشون بچه بده...البته کتک کار راهش نیست ...ولی این رو هم باید دانست که ادم هم صبری داره....اقای اریافر این فیلم چشمان ما رو در مورد حقیقت رفتار برخی از معلمان با دانش اموزان باز کرد و باعث شد مسئولین به فکر چاره کار باشند. نباید در این مورد سخت گرفت. به نظر من باید مشکلات معلمان و دانش اموزان باید بطور متناوب در مدرسه و در حضور والدین در جلسات اولیا و مربیان صورت پذیرد تا با رفع اینگونه سوء رفتارها دیگر شاهد این دست اتفاقات نباشیم
نقل قول کردن
#2 سعید 1394-09-25 13:04
این حرکاتو خیلی از معلما تو خیلی از جاهای کشور انجام دادنو میدن
نقل قول کردن
#3 علی 1394-09-25 13:29
تا بوده این بوده و همچنان خواهد بود از کتک زدن بازیکنان فوتبال و هجوم به تیم مهمان استان در خرم آباد ، از معلم کشی در بروجرد ، از کتک زدن رقیب بازنده مهمان كوراش توسط برادر ورزشكار برنده لرستانی و حالا هم معلم الیگودرزی دسته گل به آب داده زیاد خودتان را ناراحت نکنید !
نقل قول کردن
#4 خرم اباد 1394-09-25 15:34
ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه ی تلخ، متاسفانه در تاریخ 8آذر 1394 نیز شاهد ضرب و شتم یک معلم در منطقه ززو ماهرو از توابع الیگودرز بودیم ، این معلم که در کلاس درس و هنگام تدریس از سوی یکی از اهالی مورد حمله قرار گرفته و تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، بطوریکه از ناحیه ی صورت به ضرب چاقو به شدت مجروح شده ، همچنین با ضربات چوب، دست و پا و فکش نیز شکسته و اکنون در حال گذراندن مراحل درمان است. متاسفانه بعلت بی توجهی به فرهنگ رسمی کشور و عدم توجه به قشر فرهنگی و دانش آموزان، روز به روز شاهد تنزل این جایگاه و بی حرمتی به حیثیت معلم و به تبع دانش آموز هستیم. از نمایندگان مجلس، قوه ی قضاییه و قوه ی مجریه استدعا میشود ، حیثیت آموزش و پرورش را با جدی گرفتن حقوق حقه ی معلم و دانش اموز دریابند و اجازه ندهند برخی با سیاستهای مغرضانه تیشه بر ریشه ی جامعه بزنند ، چرا که با اشاعه ی این بی حرمتی ها و شکستن مرزهای قداست تعلیم و تربیت، به تضعیف کشور دست میزنند.
نقل قول کردن
#5 حسین 1394-09-25 16:25
تمام این ناهنجاریها اتفاقا بصورت بدتر در سایر استانها می افته الان مسئله پزشک بیمارستان خمینی شهر اصفهان، داستان فریدون قنبری در كرمانشاه، همین چند سال پیش بود در تهران چند بیمار رو در بیابون رهاکردند ما صدا وسیمای قوی نداریم فقط کارشون شده این شبها بیآن با چند کاراکتر که دیگه تمام نمایش هاشون خیلی پیش افتاده وقابل پیش بینی شده و دو سه تا اخبار گذران وقت کنن وبرن... هیچگونه کار فرهنگی ومثبتی از رسانه استانی ما ندیدیم در داستان برنامه فیتیله شبکه استانی سهند کولاک کرد ولی ما چی؟ از ماست که بر ماست
نقل قول کردن
#6 sasan 1394-09-25 16:38
سلام . این چیزایی رو که میخوام بنویسم فقط مربوط به اون تعداد قلیلی از معلم هایی هست که این زشتی ها رو پدید میارن .
چقدر زمان ما از این مدل معلم ها بود....
(اوایل دهه 70 تا اوایل دهه 80 )
معلمی بود که :
سر دانش آموز رو محکم می کوبید به دیوار !!
عین همین حرکت معلم الیگودرزی رو هم همون موقع من در برخورد معلم با یکی از هم کلاسی هام دیدم ..
یا مثال دیگه این که موقع زنگ ورزش بود ، یکی از بچه ها معلم رو چند بار پشت سر هم دریبل زد !! معلم هم عصبانی شد و مستقیم رفت سراغ دانش آموز بخت برگشته !! و ساق پای طفلی رو داغون کرد ...
و چندین حادثه دیگه ..
با احترام به همه ی معلمین دلسوز و شمع های فروزان علم و ادب این مملکت عزیز ...
نقل قول کردن
#7 محمد 1394-09-25 17:57
درسته کار معلم خوب نبوده .اما اینقدر بزرگش نکنید.
پارسال ناظم یکی از مدرسه های منطقه سعادت اباد تهران به چند نفراز دانش اموزای همون مدرسه تجاوز کرده بود . خبر مربوط به پارساله خیلی هم دور نیست.
نقل قول کردن
#8 محمد 1394-09-25 18:04
هر چند موافقم که این نوع خبرهای منفی هر استانی پخش بشه این کار خود به خود باعث میشه بفهمن زیر نظرن و خودشون رو اصلاح کنند.باید تو تلویزیون پخش بشن.

تجاوز . قتل. دزدی.ادم ربایی و....
نقل قول کردن
#9 نامعلوم 1394-09-25 18:06
اگر هم جایی کتک کاری نباشد به هر نحوی دانش اموز را اذیت میکنند
مثلا برای هر چیز بیهوده ای دانش اموز رو حداقل یک زنگ میزارن دم دفتر یا هر کار دیگه ای
نقل قول کردن
#10 احمد پورخداداد 1394-09-26 05:36
واقعامن درعجبم از بعضی از دوستان که زانوی غم بغل گرفتن آی آبروی استانمون رفت
بابا مابه راحتی می تونیم این تهدیدوبه یک فرصت تبدیل کنیم میشه مسابقات قهرمانی خشن ترین ورزیده ترین قوی ترین وخیلی ترین های دیگه رودرسطح خاورمیانه تواستانمون برگزارکنیم البته مسیولین بایدازاون تمهیدات همیشگیشون که واقعا ماروکشتن بااین تمهیداتشون بیاندیشن که یهو برادریکی ازشرکت کننده ها نیادوسط تشک نماینده ترکیه رو ضربه فنی کنه بخصوص تاکیدم روترکیه است چون این روزا بدجوری با ما اختلاف داره
آره قدیم صدی نودونه درصدمعلمااین جوری بودن الآن صدی چهل وشیش درصدالبته این آمار رو مرکزآمار کشوری نداده که نشه بهش اعتماد کردآمارمال خودمه کاملا علمیه حالایکی بیادحق ماروازمعلمامون بگیره
یاحق
اونایی روکه هنوزفیلم معلماشون بیرون نیومده من نمی دونم این معلم چه شانس بدی داشته که فیلمشوگرفتن فقط همینومی دونم اینقدر دکترو مهندس و فول پروفسوراز زیرهمین کتکا بیرون اومدن
نقل قول کردن
#11 احمد پورخداداد 1394-09-26 05:44
البته شوخی کردم واقعازدن کار بدیه بخصوص اگر بچه روبزنی نمی تونه ازخودش دفاع کنه واسش تبدیل به یه عقده میشه اماواقعامن یه سوالی که همیشه توذهنم بوده وهست اینه که این کمتراز نیم درصد معلمایی که اهل کتک زدنن چه جوری این دانش آموزای بدبختو تاحد مرگ میزنن بعدظهرکه دانش آموزمی ره خونه هیچ اثری ازجای کتک نیست واقعایه متدیه که فقط خودشون ازش اطلاع دارن سینه به سینه ام بهشون می رسه
نقل قول کردن
#12 احمد پورخداداد 1394-09-26 05:49
ضمنااگرکسی ازاین به بعدخواست درمورد خشونت در مدارس مطلبی بنویسه پای این بنده خدا رو وسط نکشید بسشه به اندازه کافی شنیداون چیزی رو که باید می فهمید فهمید
درسته کمترازنیم درصدمعلمااهل کتک زدنن اماچون تعدادمعلمازیاده همین درصدم تعدادزیادی معلم روشامل میشه
گوشی ام که الحمدلله دست همه هست بریدازبقیه فیلم بگیرید البته فکرنمی کنم کاردرستی باشه یاعلی
نقل قول کردن
#13 ح 1394-09-26 08:15
آقا يه كم به آن معلم هم فكر كنيد بايد ديد كجاي زندگيش انقدر فشار بهش آورده كه توي كلاس زده بيرون
بخدا اگه از حالش بپرسيد شايد بهش مدال افتخار هم بديد
اين مسايل منظورم خشونت است هميشه ناشي از فشار هاي عصبي است كه بايد ريشه آن بررسي شود
نقل قول کردن
#14 لرستانیها 1394-09-26 10:36
در همه جای کشور بدتر از این انجام میشه و به نظر بنده باید برخورد بشه ولی چرا اتفاقی در استان لرستان اتفاق میفته این قدر بزرگش میکنن جای سوال داره؟؟
چه کسانی از تخریب قوم بزرگ لر سود میبرن؟؟
چرا کار بزرگ مردم در کارهای فرهنگی نظیر رهاسازی پرندگان در دریاچه کیو رسانه ای نمیشود؟؟
چرا کشته شدن خانواده ای در سیل در کوهدشت و فرستادن تسلیت توسط بزرگان و بازیگران اتفاق نمی افتد ؟؟
و هزاران چرا دیگر که ذهن مردم لرستان رو درگیر کرده
نقل قول کردن
#15 مجهول 1394-09-27 00:02
کار زشت این معلم هرگز قابل قبول نبوده و نیست و ما مردم عزیز و غیور لرستان مطمئنا با این حرکات ناشایست مخالفیم.اما چرا تا اتفاقات این چنینی در استان رخ می ده فورا بازتابشو توی رسانه و روزنامه ها می بینیم.اما وقتی پای معلم فداکاری ک بخاطر دانش آموزانش گرفتار سیل شد و جان خورش رو از دست داد رسانه حتی یک تسلیت به لرستان و خانواده این معلم ارزشمند نگفت.جای تاسف داره ما مردم لرستان بخصوص خرم آبادیای عزیز باید بیشتر هوای همو داشته باشیمو نگذاریم که استانهای دیگه نگاهشون به مردم لرستان بدتر بشه.متاسفانه ما خودمون کاری میکنیم که مسخره بشیم در کل کشور و هر بی فرهنگی به خودش اجازه بده راجع به لر و فرهنگ پربارش جک بسازه و مارو مورد تمسخر خودشون قرار بده.
نقل قول کردن
#16 چگنی 1394-09-28 00:46
با سلام برخی ادمها بیمارند خواه معلم که شغل مقذسیت .
چند وقت پیش فرزند بنده در مقطع دبیرستان غیر انتفاعی خرم اباد مشغول تخصیل بود که از طرف معلم زیست مورد ضرب و شتم قرار گرفت
با مراجعه بتده به تن دبیرستان همراه همسرم اقا معلم چنان پرخاشگر بود که بیان میکرد برید طایفه را بیارید جنگ تفنگ کنیم
مدبر مربوطه از برخورد این معلمش احساس میکردم دوست داشت زمین بگشاید ایشان این حرکت زشت این به اصطلاح معلم را نبیند اقا معلم پرخاشگر فامیل زن موسس دبیرستان غبر انتفاعی بود
این قبیل اشخاص کوته فکر توان قانع کردن ندارند روبه پرخاشگری می اورند که باید درمان شوند و کلاس نحوه تدریس و برخورد را یاد بگیرند.
اسمی از فرد یا دبیرستان نیاوردم لطفا تایید بفرمایید
نقل قول کردن
#17 ج 1394-09-29 09:19
مشکل همراه داشتن گوشی دانش آموزان موضوع یک بخشنامه است.
مشکل ممنوعیت کتک و توهین به دانش آموزان هم موضوع یک بخشنامه دیگه .

شما می گید باید دانش آموزان گوشی نداشته باشند تا یک معلم بی صلاحیت هرجور دلش می خواد با دانش آموزان رفتار کنه !؟

اتفاقا خوب بوده دوربین همراهشون بوده تا جلوی چنین برخوردهای منفی ای گرفته بشه . چه در لرستان یا در هر جای دیگر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا