یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نام خبرنگار و شغل خبرنگاري حرمت دارد و رسالت اين قشر در آگاه‌سازي جامعه بی‌شک کم از رسالت پیامبران نیست. هدایت و ارشاد بشر اگر روزی رسالت پیامران الهی بود، امروز اصلاح جامعه، به نوعي ماموریت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.
متاسفانه این روزها در فضاهای مجازی شاهد انتشار تصاویری هستیم که چندین سوال در ذهن شهروندان آشنا با فضای رسانه‌ای لرستان وقتي دانش خبرنگاري در نمايشگاه اتومبيل حراج مي‌شود/ حرمت خبرنگاري را در لرستان نگه داریدبه وجود می‌آورد.
چهارشنبه‌شب بود که در پایتخت و در جمع چند تن از دوستان لرستانی نشسته بودم. يكي از رفقا تصویری از گردش خبرنگاران در پروژه کشت و صنعت ظرف هفته گذشته را نشانم داد كه در آن جواني كنار دو تن از مسئولين استانداري لرستان به دوربين لبخند مي‌زد.
دوست عزیزم از من خواست نکته‌ای را در این تصویر پیدا کنم. با خیره شدن در تصاویر چهره جوان برایم آشنا بود، وقتی نام وي را جویا شدم دوستم با لبخند گفت: ایشان مدتی است برای دفاع از دولت وارد عرصه‌ي خبرنگاری شده است!
با تعجب پرسیدم: وي را می‌شناسید؟ دوستم سری تکان داد و گفت‌: بعله! ایشان به شغل خرید و فروش اتومبيل مشغول است!
پرسیدم آیا در کنار این شغل براي كار تخصصی خبرنگاري، دوره يا آموزشي دیده که دوستم سر درد و دلش باز شد و گفت‌: اگر حرفی بزنیم، متهم می‌شویم‌ كه سياه‌نما يا مخالف برخي آقايان مسئول در استان هستيم، اما سیدجان لااقل شما كه مدافع این دولت هستی، خودت بگو آیا این روش را می‌پسندی كه به بهانه‌ي دفاع از دولت، حرمت و جایگاه خبرنگار را این‌گونه پایین بیاورند كه هر كس با هر شغلي را وارد اين كار شود؟ يعني به نظر عده‌اي، مردم كور و كر هستند و نمي‌بينند و نمي‌فهمند كه كسي كه ديروز كارش چي بوده، امروز مشغول چه كاري است؟ تازه دست برخي از به اصطلاح خبرنگاران و عكاسان استان را هم با سفارش سياسيون در نهادها و شركت‌ها بند كرده‌اند تا شمار موافقان برخي از اين آقايان (به نام دولت و در واقع به كام اين آقايان براي مستحكم كردن جايگاه خودشان) در استان افزايش يابد!
بدون شک این نکته جای تامل دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي باید بیش‌تر بر حضور چنين كساني در عرصه خبرنگاري لرستان نظارت داشته باشد تا هر کسی در جای خویش قرار گیرد.
هیچ ایرادی ندارد جوانی به دلیل علاقه یا هر نیتی در فضای مجازی (به خصوص يك گروه در تلگرام) مدافع دولت باشد و ستاد بزند و ... اما به دور از انصاف است كه با نام خبرنگار كه بايد زبان گوياي مردم باشد بازی شود و تنها به دلیل اين كه گویا نسبت آشنايي يا خویشاوندی با یکی از آقایان در استان دارد، نام خبرنگار را يدك بكشد و با استفاده از اين نام و پوشش در حالي كه ابداً سواد و علم خبرنگاري ندارد، حرمت ساير خبرنگاران لرستان را بشکند.
اين‌جانب به عنوان يكي از حاميان دولت تدبير و اميد معتقدم استاندار لرستان به اندازه‌ي کافی از جانب برخی خبرنگاران مورد اتهام قرار گرفته است، لذا باید بیش‌تر دقت نمايد و اجازه‌ي این بدسلیقه‌بازی‌ها را به برخي اطرافیان خود ندهد که حرمت خبرنگار را تا حدي پايين بياورند كه شخصي كه كارش خريد و فروش اتومبيل است، به عنوان خبرنگار حامي دولت وارد ميدان رسانه گردد!
به امید آن که اين مسئولين و هم‌استاني‌ عزيز انتقاد ما را از سر دلسوزی بخوانند و فریب فضا و جو ایجاد شده را نخورند و در همان فضای مجازی به دنبال رسیدن به خواسته‌های خویش باشند.
سید رضا  موسوی
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-09-14 10:41
اقای جایدری گرامی میخوام بازم خواهش کنم که مردم این شهر رو تنها نگذارید مثل همونایی که رفتن و ما رو به امان خدا رها کردن... و از مردم خوب این شهر میخوام مهاجرت نکنن.. اخه بی انصافیست .. اینجا خیلی ها تا صاحب مدرک بالای تحصیلی میشن یا صاحب درامد و ثروتی و اعتبار میشوند از این شهر مهاجرت میکنن و این شهر سرمایه هاشو از دست میده. و ما میمونیم و محرومیت . تو رو خدا یه کم در حق این شهر و مردمانش دلسوزتر باشید... در ضمن ببخشید که خارج از موضوع پست گذاشتم
نقل قول کردن
#2 محمد امیری 1394-09-14 11:03
برای هر کسی یه شروعی از یک جایی وجود داره . جایی رو تنگ نمیکنه . اینجا جا واسه همه هست . :-)
نقل قول کردن
#3 خرمی 1394-09-14 12:58
منم عکسو دیدمش ماشاالله در حد بوندس لیگا خبر نگار داریم .
نقل قول کردن
#4 دالوند 1394-09-14 19:01
کاش استاندار محترم به اندازه یک سوم دهمرده به خبرنگاران میکرد
نقل قول کردن
#5 انجمن صیانت از رسانه ها وخبرنگاران لرستان 1394-09-14 20:29
با سلام وادب دوستان خبرنگار نگران نباشند چون :

نه هر که چهره برافروخت دلبری داند

نه هر که آینه سازد سکندری داند

نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست

کلاه داری و آیین سروری داند
آقایون سیاسیون دراستان باید بدانند با چه مهرهایی دارند بازی می کنند!
نقل قول کردن
#6 هنارس 1394-09-15 01:35
تنگ نظری رو به اوج رساندی هرکس نیمچه سوادی داشته بلشه میتونن خبرنگار باشه اخه مگه خبرنکار نویسنده است بیان ونوستن یک اتفاق یا سخن را به رشته تحریر دراوردن سید الکی ناراحت شدی
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1394-09-15 22:27
به نقل از دالوند:
کاش استاندار محترم به اندازه یک سوم دهمرده به خبرنگاران میکرد

میشه بیشتر توضیح بدهید... منظورتان اینکه {خدمت میکرد}
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا