یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اصفهان همچنان یکی از زیباترین و پر جاذبه‌ترین شهرهای ایران و یکی از پرچم‌داران صنعت گردشگری کشور است. میدان نقش جهان با مساجد زیبا و گنبدهای نیلگون، کاخ عالی‌قاپو، زاینده‌رود، اگر چه نا مهربان، پل‌های تاریخی، کاخ چهلستون، منار جنبان و دیگر آثاری که از دوران صفویه برای مردم شهر به جای مانده‌اند، ثروت های عظیم و ذی‌قیمتی هستند که پایه و اساس صنعت گردشگری شهر را بنا نهاده و گردش اقتصادی و رفاه و آسایش نسبی مردم سخت‌کوش اصفهان را به ارمغان آورده است.
البته بجز صنعت گردشگری، اصفهان کارنامه‌ای درخشان در تولیدات صنعتی، تولیدات کشاورزی و نیز تبحر ویژه‌ای در صنایع دستی دارد. بدیهی است هر جایی که صنعت گردشگری قوی و قدرتمند باشد، سوغات و صنایع دستی نیز در کنار آن جان می گیرد، شغل می‌زاید و اقتصاد را پویا می‌کند. بنابراین، اقتصاد اصفهان اقتصادی چند وجهی که بر پایه‌های کشاورزی، تولیدات صنعتی، خدمات، صنایع دستی و به ویژه صنعت گردشگری استوار است و در همه وجوه نیز در حال توسعه و پیشرفت است.
به راستی اقتصاد پویا و چند بعدی اصفهان چگونه شکل گرفته و چرا همواره در حال رشد است؟ قطعاً قبل از پویا شدن و پایدار شدن چرخ‌های اقتصادی شهر اصفهان، فرهنگ کار و تلاش در میان مردم آن شهر جا افتاده و نهادینه شده است.
بیش‌تر خانواده های اصفهانی، هرچند متمول باشند فرزندان‌شان را از دوران نوجوانی به کار و فعالیت عادت می‌دهند و خود‌اتکایی و اعتماد بنفس را در میان آن‌ها پرورش می‌دهند. یک نوجوان اصفهانی در نخستین دوران زندگی‌اش یاد می‌گیرد و می‌آموزد که باید کار کند و حتی قسمتی از مخارجش را خودش تأمین کند. بر همین اساس مردم اصفهان قبل از این که به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود متکی باشند و قبل از این که به کشاورزی و تولیدات صنعتی دل خوش کنند، فرهنگ کار و تلاش را در جامعه خود نهادینه کرده‌اند و به آن اهمیت می‌دهند.
اگر شهر اصفهان به خوبی از ثروت‌های فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی اش بهره‌برداری می‌کند و با همان جاذبه‌های 450 ساله دوران صفویه بخش بسیار اعظمی از اقتصادش را می‌چرخاند، در غرب کشور اما، شهر خرم‌آباد با جاذبه‌های تاریخی 1800 ساله و به جای مانده از دوران ساسانیان با اقتصاد ضعیف و با مشکلات عدیده بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.
خرم‌آباد با قلعه فلک‌الافلاک، پل شاپوری و گرداب سنگی با قدمتی 1800 ساله، مناره آجری با قدمتی 1000 ساله، سنگ نبشته با قدمتی 900 ساله، دو غار پیش از تاریخ در دره خرم‌آباد، آبشارهای زیبای اطراف شهر، دریاچه کیو و بام خرم‌آباد با 400 هکتار فضای سبز در پیچ و خم راه‌اندازی صنعت گردشگری‌اش گیر کرده است.
این ثروت‌های خارق‌العاده و این جاذبه‌های زیبا همانند شمش‌های طلا در گاوصندوقی به نام "بی‌تدبیری" نگه‌داری می‌شوند و متأسفانه مدیران و متولیان امر تا کنون راهکار مؤثری برای استفاده و بهره‌برداری از این گنج‌های تاریخی و طبیعی پیدا نکرده‌اند.
از دلایل به وجود آمدن این "بی‌تدبیری" و "غفلت" بگذریم و به آینده بیندیشیم. بدون شک هر کدام از این جاذبه‌های تاریخی به تنهایی می‌توانند اقتصاد یک شهر را بچرخانند و بخشی از رفاه و آسایش مردم را تأمین کنند. شهر خرم‌آباد با این همه آثار تاریخی و طبیعی چرا نمی‌تواند یکی از پرچم‌داران صنعت گردشگری کشور باشد و چرا نباید به یک مقصد گردشگری یا یک "برند" گردشگری کشور تبدیل شود؟
 زاویه‌های پنهان صنعت گردشگری خرم‌آباد/ اصفهان 450 و خرم‌آباد 1800
پاسخ به این سوال کلیدی با مدیران ارشد و سیاست‌گذاران بخش گردشگری است. اما در گام اول، طرح جامع توسعه صنعت گردشگری شهر باید تهیه و تدوین گردد و در این طرح جامع که ادعا می‌شود حاضر و آماده است معرفی و شناسایی جاذبه‌های شهر باید در اولویت قرار گیرند. به طور همزمان نیز دست‌اندرکاران و سازمان‌های ذی‌ربط می‌بایست در قالب یک برنامه مدون و زمان‌بندی شده زیر‌ساخت‌های صنعت گردشگری را آماده و مهیا کنند.
در صورتی که بخش خصوصی نیز همگام با دولت در سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری مشارکت نماید قطعاً روند پیچیده توسعه صنعت گردشگری با سرعت بیش‌تری طی خواهد شد.
با مهیّا شدن زیر‌ساخت‌های گردشگری و افزایش ورود گردشگران، البته تحت مدیریتی کارآمد و کاربلد، شهر خرم‌آباد از یک معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری مبدل خواهد شد. با رونق صنعت گردشگری اقتصاد شهر جان تازه‌ای می‌گیرد و تمامی زاویه‌های اقتصاد شهر از هتل‌ها تا رستوران‌ها، مراکز خرید و بازار، مراکز تفریحی، مراکز خدمات خودرویی و سیستم حمل و نقل تحت تأثیر اثرات مثبت این صنعت درآمد‌زا و پاک قرار می‌گیرند.
یکی از زاویه‌های پنهان توسعه صنعت گردشگری شناخته شدن و شهرت شهر و به تعبیری "برند" شدن خرم‌آباد است. همچون شهر اصفهان در صورتی که شهر خرم‌آباد به یک "برند" مشهور گردشگری تبدیل شود، ضریب امنیتی شهر افزایش پیدا کرده و بدون شک سرمایه‌گذاران رغبت بیش‌تری برای سرمایه‌گذاری از خود نشان می‌دهند. در این میان، سرمایه‌گذاران بومی نیز با طراحی و تولید سوغات و صنایع دستی و راه‌اندازی کارخانجات تولیدی گردش اقتصادی را افزایش داده و در رفاه و آسایش جامعه سهیم می‌شوند.
در هر صورت راه‌اندازی و توسعه صنعت گردشگری با خود پول، اعتبار و شهرت به همراه می‌آورد و فرهنگ شهر را دستخوش تحولی شگرف می‌گرداند. برای شهر خرم‌آباد صنعت گردشگری با تهیه یک طرح جامع آغاز می‌شود، با اعمال مدیریتی شایسته و کارآمد اجراء می‌شود و سيد محمد قاسميبا آموزش و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش مستدام و پایدار می‌ماند.
اگر شهر اصفهان با آثار تاریخی 450 ساله و در منطقه‌ای نیمه خشک توانسته، چرا شهر خرم‌آباد با آثار تاریخی 1800 ساله و با جاذبه‌های طبیعی بسیار نتواند؟
 
سید محمد قاسمی
فعال محیط زیست و میراث فرهنگی
 پایگاه خبری یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-09-11 12:04
سلام اقاي قاسمي.به خدا قسم حرف دل منو زديد.هزاران درود بر شما.همه بايد بدونن خرم اباد از اصفهان و شيراز هيچي كم نداره و توريستي تر و تاريخي تر هم هست.
نقل قول کردن
#2 لطیفی 1394-09-11 12:13
با سلام . ضمن تکریم و پاسداشت احساس مسئولیت و سخت کوشی یاور همیشه صادق شهر بی یاور خرم آباد .
خرم آباد همیشه جاوید مشحون از ثروت های خداوندی است .اما مدیران مجهز به اندیشه توسعه کمتری دارد همچنین شهروندان در سرنوشت خود مشارکت غیر فعال دارند . بعنوان مثال مدیران خرم آباد قصد احداث دریاچه 6 هکتاری از 32 هکتار مجموعه پل شاپوری را دارند و شهروندان خرم آبادی هیچ اعتراضی به این بی ارزش سازی مزیت آب را ندارند.
اما اگر این دریاچه در اصفهان احداث می شد مردمان آن منطقه به کمتر از دریاجه 20 هکتاری راضی نمی شدند .
وسعت ذهن برخي مدیران ما به اندازه جشمه و وسعت فکر و برنامه مدیران اصفهان به اندازه دریاست.
مردمان اصفهان فعال و مسئولیت پذیر و مردمان خرم آباد خاموش و قانع. پیروز باشید
نقل قول کردن
#3 خیبر خرم آباد 1394-09-11 12:33
درود بر شما
ولی خوب شاید خرم بودن خرم آباد را بر نمیتابند :sad:
نقل قول کردن
#4 محمد اكبري 1394-09-11 12:34
برادربزرگوارجنا ب قاسمي گردشگري استاندارد واصول دارد سرمايه هاي طبيعي ميراث گذشته وبين النسلي است اگربناست بهر ه برداري شود مديريت كارآمد ميخواهد ونظارت كارآمدتر فعلا با همين معبرگردشگري خسارات فراوان براي اندك اشتغال موقت ايجادكرده ايم حرف ما كاراصولي است نه نفي گردشگري استاندارد
نقل قول کردن
#5 رضا 1394-09-11 12:43
جناب مهندس درست شدنی نیست شما مدیران ارشد اصفهان را ببینید. بعد ما ل اینجا را ببینید وسلام
نقل قول کردن
#6 سپهر 1394-09-11 13:30
دیگر وقت آن رسیده که خرم آباد به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری برسد.هرچه سریعتر با آزادسازی حریم قلعه زمینه ثبت جهانی دره ی باستانی خرم آباد و قلعه باشکوه فلک الافلاک فراهم بشود.پروژه های گوناگون گردشگری مخصوصا پارک و دریاچه بزرگ پل شاپوری،مجموعه بزرگ آبشار طلایی،برج های دوقلوی کیو،دهکده توریستی مخملکوه،آبشار شهری کیو،باغ پرندگان،ادامه پارک ساحلی زیباکنار و...به بهره برداری برسند تا خرم آباد به مقصد گردشگران تبدیل شود.
نقل قول کردن
#7 رضاپور 1394-09-11 14:05
متاسفانه ماهنوز مفهوم گردشگری را درک نکرده ایم فکر می کنیم داشتن اثار تاریخی می تواند عاملی برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری وجذب گردشگر شود
اگرچنین بودشوشترباداشتن دواثرثبت شده میراث جهانی شاهد سرازیر شدن سیل گردشگران بود
مشکل چای دیگری است تاوفتی فرهنگ عشیره ای برخي که همانا خوی پرخاشگری ستیزه چویی وغارت است امیدی به چذب گردشگرواقعی نیست
نقل قول کردن
#8 کیانوش بیرانوند 1394-09-11 14:05
بسیار عالی
گردشگری راه نجات لرستان است
نقل قول کردن
#9 خرم آبادی 1394-09-11 18:24
آقای قاسمی بسیار عالی
نقل قول کردن
#10 حسنوند 1394-09-11 19:30
به نقل از رضا:
جناب مهندس درست شدنی نیست شما مدیران ارشد اصفهان را ببینید. بعد ما ل اینجا را ببینید وسلام

استاندار لرستان براي جذب سرمايه گذار و توسعه لرستان دم ازتوسعه در حد لاليگا ميزنه اونوقت نگاهي به انتصابات مديران و معاونين منصوبي در دوره ايشون نشون ميده كه در حد استان كوچك همجوار مثل ايلام فكر ميكنند
چطور ميشه با دوچرخه با يك بنز رقابت كرد؟
مديران منصوبي ايشان بايد از نظر مردم افرادي شناخته شده و توانا باشند نه اين كه بعضياشون معلوم نيست تا حالا كجا بودن و كسي انها را در اين شهر و استان نمي شناسد .
مدرك پرفسوري دكترا داشتن دليل بر مدير خوب بودن نيست . بايد افراد خلاق و توانا را كه وجهه اجتماعي درستي بين مردم دارند مدير كرد
نقل قول کردن
#11 حمید ت 1394-09-11 19:33
اقای قاسمی گرامی یکی از دلایل اصلی که گردشگران داخلی و خارجی رقابتی برای به استان و شهرمان ندارن اینست که هتل درست و حسابی نداریم .اولین چیزی که یک مسافر خارجی یا داخلی به ان حساس است هتل مناسب است متاسفانه هتل صخره ای میتوانست سهم بسزایی در جذب توریست داشته باشد ولی بر خلاف وعدهای بسیار هنوزم راه اندازی نشده.
ای کاش شهرما ن یه پارک ابی همانند پارک ابی مشهد و یا یه تله کابین مدرن و یا شهر بازی جدید و امروزی داشت .تا بهانه ای میشد که عده زیادی که عاشق اینگونه تفریحات سالم هستند به شهرمان سرازیز میشدن..
نقل قول کردن
#12 سپهر 1394-09-11 20:57
به نقل از حمید ت:
اقای قاسمی گرامی یکی از دلایل اصلی که گردشگران داخلی و خارجی رقابتی برای به استان و شهرمان ندارن اینست که هتل درست و حسابی نداریم .اولین چیزی که یک مسافر خارجی یا داخلی به ان حساس است هتل مناسب است متاسفانه هتل صخره ای میتوانست سهم بسزایی در جذب توریست داشته باشد ولی بر خلاف وعدهای بسیار هنوزم راه اندازی نشده.
ای کاش شهرما ن یه پارک ابی همانند پارک ابی مشهد و یا یه تله کابین مدرن و یا شهر بازی جدید و امروزی داشت .تا بهانه ای میشد که عده زیادی که عاشق اینگونه تفریحات سالم هستند به شهرمان سرازیز میشدن..

اقا حميد عزيز يكي از بخش هايي كه براي مجموعه توريستي ابشار طلايي خرم اباد وعده داده شده احداث سرزمين موج هاي ابي است.همچنين براي پروژه بام خرم اباد احداث پارك روباز جزيره ابي در ارتفاع500متري از سطح زمين وعده داده شده بود اما تا كنون هيچ كدام اجرا نشده اند.كاش حداقل يكي از اين دو پروژه محقق شود چون نقش زيادي در جذب گردشگر خواهد داشت.
نقل قول کردن
#13 فعال محیط زیست 1394-09-11 21:12
متاسفانه در طول چند سال اخیر برخی مدیران سلیقه کار و کم سواد به نام گردشگری ضربات شدیدی به پیکره محیط زیست وارد نمودند این در حالی است که ما باید شهرهایمان را برای میزبانی از گردشگران آماده نماییم و طبیعت کامل کننده جاذبه های شهری و تاریخی و فرهنگی استانمان باشد این در حالی است جاذبه های تاریخی لرستان و آداب و رسوم بهترین ویژگی توسعه گردشگری در لرستان می باشد و طبیعت تکمیل کننده آن
نقل قول کردن
#14 فعال محیط زیست 1394-09-11 21:33
وقتی عزیزان در طول دو هفته اخیر در کمال ناباوری ادارات محیط زیست لرستان اقدام به صدور مجوز شکار پرندگان میکند یعنی چه؟؟
یعنی شکارچیان عزیز در قبال اندک پولی - تنها باقی مانده پرندگان را در کمال آسایش شکار کنیید و شک نکنید این افراد که این پرندگان را در مرکز شهر خرم آباد شکار میکند برایش مجوز صادر شده است - انتظار است مدیر محیط زیست لرستان به مردم پاسخ دهد. مامنظر پاسخ هستیم
نقل قول کردن
#15 حمید ت 1394-09-12 02:30
سپهر جان گرامی مدتهاست که مسئولین این شهر با گفتار درمانی و دادن وعده وعید ما رو به اینده این شهر امیدوار میکنن ولی یه نصحیت از این برادر کوچکت توجه کن و ان اینست که تا پروژه ای شروع بکار نکرده به ان دلخوش نباش ... نمونه اش همین هتل صخره ای باور کن شده مثل یه داغ بر دل مردم این شهر...
نقل قول کردن
#16 رامین 1394-09-12 02:39
به نقل از رضاپور:
متاسفانه ماهنوز مفهوم گردشگری را درک نکرده ایم فکر می کنیم داشتن اثار تاریخی می تواند عاملی برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری وجذب گردشگر شود
اگرچنین بودشوشترباداشتن دواثرثبت شده میراث جهانی شاهد سرازیر شدن سیل گردشگران بود
مشکل چای دیگری است تاوفتی فرهنگ عشیره ای برخي که همانا خوی پرخاشگری ستیزه چویی وغارت است امیدی به چذب گردشگرواقعی نیست
شما با این حرف ها و افکار نه تنها باعث میشرفت شهر و استان نمی شوید بلکه روز به روز باعث عقب ماندگی می شوید خواهشمندیم در زمینه ای که سررشته ندارید اظهار نظر نفرماید یک دفعه می گفتید ما قوم مغول هستیم خودتان را راحت می کردید واقعا جای تاسف دارد
نقل قول کردن
#17 یاسمین 1394-09-15 12:23
دوستان دوستان دوستان!!!دلیل عدم پیشرفت خرم آباد رو پیدا کردم.... شماها(چند نفر) که پای ثابت نظر دادن در مورد نوشته های سایت یافته هستید یکدلی رو برنمیتابید، نظرات همدیگه رو مدام زیر سؤال میبرید و قطعا تو دلتون چند تا ناسزا هم نثار همدیگه میکنید، بعد چطور انتظار یکدلی مسئولین در قبال پیشرفت خرم آباد رو دارید؟ ببخشید من اصولا خیلی رک حرف میزنم به کسی برخورد و تو دلش ناسزا گفت.... آینه آینه .....
نقل قول کردن
#18 حمید ت 1394-09-15 19:02
در جواب پست شماره 17 باید بگم که اتفاقا در خیلی از موارد اتفاق نظر داریم ... در ضمن علت اینکه با هم در بعضی از موارد همدل نیستیم اینکه نظرات از شهرستانهای مختلف به این سایت ارسال میشوند و منافع این شهرها در خیلی از موارد در تضاد با همدیگر است .. و این طبیعیه که هر فردی دنبال پیشرفت منطقه خودش هست.... در ضمن قرار نیست که همه یک جور فکر کنیم اینجا جای تبادل نظرات گوناگونه و کسیکه بهترین نظر رو بدهد مردم با لایک مثبت تاییدش میکنند..همچنین من هرگز در دلم به دیگران هرگز ناسزا نگفتم ولی شما رو نمیدانم...
نقل قول کردن
#19 حمید ت 1394-09-15 22:52
این سایت رو هزاران نفر در روز بازدید میکنند اگر میبینی که بیشتر وقتها به اصطلاح شما ما چند نفر فقط کامنت میذاریم کوتاهی از خودتونه ما که جلوتونو نگرفتیم.. بله یاسمین اینجا جایست که مشکلات شهر و استانمان رو بررسی میکنیم و به فکر راه چاره ایم کسی به دیگری ناسزا نمی گویید.اگر چنین بود الان وقت خودمونو نمیذاشتیم پای کامپیوتر و بدون چشم داشتی مطلب بنویسیم. همه ما دنبال پیشرفت و توسعه این شهر و استانیم. البته من فکر میکنم کامنت شما بیشتر جنبه طنز داشته باشد که در این صورت ما هم لبخند میزنیم. :roll:
نقل قول کردن
#20 سپهر 1394-09-16 00:58
در پاسخ به کامنت شماره17باید گفت خرم آبادیها با وجود داشتن اختلاف نظر که امری کاملاً طبیعی و عادی است اما در عشق و علاقه به زادگاهشان یکدل هستند و فقط به پیشرفت خرم آباد می اندیشند.همه لرستانیها از توسعه مرکز استان خشنودند فقط کسانی که لرستان را کذایی خطاب می کنند از تبدیل شدن خرم آباد به قطب گردشگری ناراحتند. تقصیر خرم آبادیها چیه که اونا توی شهرشون آثار تاریخی و جاذبه های تفریحی مثل قلعه فلک الافلاک، پل شاپوری، دریاچه کیو، آبشار طلایی، مجتمع بام شهر، زیباکنار و... ندارند؟!
نقل قول کردن
#21 نسیم ت 1394-09-16 11:13
یاسمین میشه بگی کی گفته خرم اباد پیشرفت نکرده؟... خرم اباد خیلی هم پیشرفت کرده ولی ما دنبل توسعه و پیشرفت بیشتریم تا کور شود انکس که نتوانددید... :-)
نقل قول کردن
#22 یاسمین 1394-09-16 11:57
دوستان عزیز آقایان سپهر و حمید ت؛ محض اطلاعتون :تو شرکت ما فقط من خرم آبادیم .به جون شما نباشه ،به جون خودم ،چند روز پیش وقت ناهار یکی از همکاران که در یکی از شهرهای لرستان سرباز بوده از لرستان بد گفت.طبعا من به عنوان یک لر (که صد البته بخاطرش به خودم میبالم)از قوم لر،طبیعت لرستان گرفته تا فرهیختگان لر، هرچه رو که باید ،برای همه توضیح دادم.از اون روز نگاه همه ی جور دیگه شده. بارها اومدن و سؤالهای زیادی ازم پرسیدن که اطلاعاتشون بیشتر بشه..... من هم دلم میخواد خرم آباد بیشتر پیشرفت کنه تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشم.میدونم که همه تون با هم رفیقید و به قولی تا مخالفت وجود نداشته باشه پیشرفتی در هیچکاری صورت نمیگیره .منظور من اینه که وقتی نظرات مثبت لایک خورد وبه نتیجه رسید،در انجامش یکدل بشیم.... ضمنا خودمونیم سپهر جان ؛ اصلا اعصاب نداری ها!!!
نقل قول کردن
#23 یاسمین 1394-09-16 11:59
ی سؤال : آبشار طلایی کجاست؟ من واقعا نمیدونم.میشه لطفا یکی از دوستان بهم بگه
نقل قول کردن
#24 یاسمین 1394-09-16 15:49
نسیم جان خوشحال میشی بگم آخ چشمم؟!!.... از الان تا صد سال دیگه اینو بدون: پیشرفت به عوض کردن نرده های دور دریاچه کیو نیست(که صد البته به اندازه خودش قابل تقدیره) پیشرفت یعنی یاد گرفتن این فرهنگ(بیش‌تر خانواده های اصفهانی، هرچند متمول باشند فرزندان‌شان را از دوران نوجوانی به کار و فعالیت عادت می‌دهند و خود‌اتکایی و اعتماد بنفس را در میان آن‌ها پرورش می‌دهند. یک نوجوان اصفهانی در نخستین دوران زندگی‌اش یاد می‌گیرد و می‌آموزد که باید کار کند و حتی قسمتی از مخارجش را خودش تأمین کند. بر همین اساس مردم اصفهان قبل از این که به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود متکی باشند و قبل از این که به کشاورزی و تولیدات صنعتی دل خوش کنند، فرهنگ کار و تلاش را در جامعه خود نهادینه کرده‌اند و به آن اهمیت می‌دهند). متوجهی؟ پیشرفت بالا و پایین کردن حد فاصل مطهری تا شهدا نیست عزیزم. اگه این پیشرفته، پس واقعا آخ چشمم
نقل قول کردن
#25 سپهر 1394-09-16 21:43
به نقل از یاسمین:
ی سؤال : آبشار طلایی کجاست؟ من واقعا نمیدونم.میشه لطفا یکی از دوستان بهم بگه

با اينكه بنده رو فردي بي اعصاب تصور مي فرماييد!اما خدمتتون عرض ميكنم كه ابشار طلايي در شمال شرقي شهر خرم اباد منطقه دره گرم واقع شده.از بهار امسال احداث مجموعه بزرگ44هكتاري شامل بخش هاي گوناگون تفريحي و رفاهي در مجاورت اين ابشار طبيعي شروع شده كه ان شاالله در توسعه گردشگري تاثير ويژه اي خواهد داشت.
نقل قول کردن
#26 یاسمین 1394-09-17 11:22
سپهر جان اون قضیه اعصاب رو بابت شوخی گفتم.آقای حمید ت گویا شوخیهای من رو بهتر میگیرن. مطلبی رو هم که در مورد آبشار طلایی نوشتی جالب بود و یادم افتاد که اون آبشار رو رفتم. فقط اسمشو بلد نبودم.واقعا قطعه ای از بهشته.و خیلی بابت اینکه دارن اونجا کارهایی رو انجام میدن خوشحال شدم.مرسی دوست عزیز
نقل قول کردن
#27 سپهر 1394-09-19 12:42
زاویه های پنهان صنعت گردشگری خرم آباد در حال آشکار شدن هستند.زیباترین و لوکس ترین هتل پنج ستاره ایران در ضلع شمالی دریاچه کیو ساخته میشود.در صورت تکمیل و افتتاح این هتل و پروژه برج های دوقلوی کیو شهر خرم آباد با توجه به ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک به برند برتر صنعت گردشگری در ایران تبدیل خواهد شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا