یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تاریخ نشان می‌دهد هرگاه شرایط رشد کتابخانه‌ها در جامعه‌ای فراهم آمده آن جامعه پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و سیر قهقرایی جامعه هم زمانی  آغاز گردیده است که کتابخانه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
همه مردم، نقش و جادوی کتاب در رشد و اعتلای فرهنگ و اطلاعات جامعه را می‌دانند و نوشتن از اهمیت کتاب و کتابخانه تکرار مکررات است و  در این نوشتار به آن پرداخته نمی‌شود.
به رغم این که مطالعه جایگاه ویژه‌ای در عرف و فرهنگ رنگین مردم شهرستان پلدختر دارد ولی متاسفانه امکانات و فضای کافی در اين شهرستان برای علاقه‌مندان وجود ندارد.
احداث "کتابخانه شماره دو" یکی از مطالبات جدی مردم پلدختر از دولت نهم بود تا این که عملیات اجرایی کتابخانه شماره دو شهرستان پلدختر در زمینی به مساحت 1500 مترمربع در منطقه کاوکالی از سال 1385 آغاز شد و طبق برنامه مقرر گرديد در سال 90 به بهره‌برداری برسد.
قشر فرهیخته، دانشجو و دانش‌آموز امیدوار بودند که این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و برای استفاده در اختیارشان قرار گیرد ولی متاسفانه دولت نهم به مقوله فرهنگ کم‌توجه و یا شاید بی‌توجه بود و این پروژه در زمان تعیین شده (سال 90) و حتی تا پایان دولت دهم (سال 92) نيز به بهره‌برداری نرسید.
اينك کتابخانه‌ی شماره دو پلدختر به صورت نیمه کاره رها شده است و امروز بعد از 9 سال، تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند توجه جدی مسئولین دولت تدبیر و امید در استان لرستان می‌باشد تا این پروژه‌ی فرهنگی که یکی از مطالبات جدی جوانان پلدختر از دولت است، هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.
پیام  کائیدی / پلدختر
 چشم پروژه فرهنگی پلدختر به نسخه دولت تدبیر و امید + عكس

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد جودکی-پلدختر 1394-09-04 10:35
این کتابخانه مدت هاست که به حال خود رها شده است و از دوست عزیزم،مهندس کاییدی بخاطر پیگیری این موضوع صمیمانه تشکر میکنم و ان شاالله این پیگیری ها نتیجه بخش باشد.
نقل قول کردن
#2 فرهنگی 1394-09-04 10:43
ای آقا تنها چیزی که تو این استان اهمیت نداره کتاب و کتابخوانی هست
فقط این یکی نیست کتابخانه های نیمه تمام خرم آباد بروجرد الشتر الیگودرز ..... هستند
از یک فروردین سال 93 تا الان اداره کل کتابخانه ها مدیر کل نداره بیش از 600 روز دیگه خودتون بفهمین وضعیت چطوره!
نقل قول کردن
#3 همفکر 1394-09-04 13:28
جناب آقای مهندس کاییدی
با سلام و احترام
ضمن سپاس وتشکر فراوان از دغدغه جنابعالی در خصوص اتمام پروژه" احداث کتابخانه شماره 2 " ،این پروژه هم یکی از هزاران پروژه کارشناسی نشده دولت احمدی نژاد می باشد.اداره کل کتابخانه های استان نزدیک به دوسال (بیش از 600 روز) بدون مدیر کل اداره میشود.ای کاش مسئولین و بخصوص نمایندگان ما در مجلس به جای اعتراض به معدوم کردن سیب زمینی،..... به فکر مدیریت اداره کل کتابخانه های استان باشند.
اگر عمری باشد همه خواهیم دید این مکان چگونه به پاتوقی برای معتادان خیابانی تبدیل خواهد شد.
نقل قول کردن
#4 وهاب كايدي 1394-09-04 17:30
سپاس بيكران از دوست خوبم آقاي كايدي
توو اين سه ماهه مونده تا انتخابات كه اكثر رسانه اي ها اسير بازي هاي سياسي اند و عده زيادي از اونها تحت تاثير يك كانديد خاص توو فضاي رسانه اي و غيررسانه اي جولان مي دهند!بايد به شماها درود فرستاد كه دنبال مطالبات فرهنگي مردم هستي.
از پايگاه يافته هم سپاسگزارم
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1394-09-05 11:39
جای تعجبه که این مساله مورد توجه قرارگرفته....پل دختر شهر رکوده فقط زمان انتخابات که میشه نامزدا با دادن وعده که واقعا اگر هم نماینده بشن در حد همون وعده باقی میمونه یه جنب و جوشی ایجاد میکنن....این کتابخونم سالهاست که به همین شکل تکمیل نشده داره فرسوده میشه....ممنون آقای کاییدی از توجه و دقتون امامسولین شهر ما نمونه ی بارز صم و بکم و عمی شدن متاسفانه
نقل قول کردن
#6 امید 1394-09-06 22:54
با سلام و سپاس از مهندس کاییدی به خاطر دغدغه ی ایشون
مشکلات شهر پلدختر یکی و دو تا نیست...
در شهری که اكثر مسئولان سواد به روز ، تخصص کافی و دلسوزی لازم را ندارند، اوضاع از این بهتر نخواهد شد... در شهری با بافت اجتماعی سنتی و عمدتا با عقایده کهنه و طایفه مدارانه در قرن 21 م! که شعار انتخاباتی تهدید به نابودی رقیب (ایما همه براریم ریشه شونه درآریم!) است، اوضاع بهتر ار این نخواهد شد...
این اوضاع نابسامان شاید با ایجاد آگاهی در جامعه به وسیله قشر فرهیخته به سامان شود...
شروع این وظیفه اجتماعی توسط آقای کاییدی قابل تقدیر و نیازمند پیگیری همه جانبه است...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا