مخاطبان عزيز و فهيم پايگاه خبري يافته
ضمن عرض تشكر فراوان بابت همراهي شما عزيزان، به اطلاع مي‌رساند فعاليت اين‌جانب "محمدرضا جايدري" مدير مسئول پايگاه خبري يافته از روز يك‌شنبه يكم آذرماه 1394 در به روزرساني و انتخاب مطالب سايت پايان يافته است.
با توجه شرايط نامساعد موجود و فضاي بي‌تفاوتي حاكم بر فرهنگ و مطبوعات لرستان كه متولي خاصي ندارد، از يك ماه قبل تصميم گرفتم كه به فعاليت خود در يافته به عنوان پربيننده‌ترين ‌وبسايت خبري غرب كشور با ميانگين روزانه 46 هزار بازديد پايان دهم. از اين پس آقاي "عبدالرضا قاسمي" سردبير" پايگاه خبري يافته براي مدتي كار به روزرساني يافته را تا زماني كه توانش را دارد و شرايط براي ايشان فراهم است، انجام می‌دهد و در صورت تداوم مشكلات، فعاليت پايگاه خبري يافته در زمان مسئولين فعلي استان به خصوص اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كه ظرف 2 سال به رغم چند بار تقاضاي ما جهت برگزاري يك جلسه جهت شنيدن مشكلات پايگاه‌هاي خبري، از برگزاري اين جلسه ناتوان بوده‌ا‌ند، به فعاليت يافته خاتمه دهيم و چنان‌چه در زمان مسئولين بعدي، شرايط مهيا بود و گوش شنوايي وجود داشت، فعاليت خود را دوباره از سر خواهيم گرفت.
اين پايگاه خبري آبان‌ماه 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور به عنوان سومين پايگاه خبري رسمي در ايران و اولين پايگاه غرب كشور مجوز انتشار دريافت كرد. مدير مسئول يافته با برنامه‌ريزي دقيق سعي داشت تا اين پايگاه را پس از 3 سال با محوريت لرستان به عنوان يكي از 10 پايگاه خبري برتر كشور مطرح نمايد، اما از آن‌جا كه پايگاه‌هاي خبري تازه‌تاسیس به صورت خصوصي اداره مي‌شوند، در كشور ما رقابت آن‌ها با خبرگزاري‌ها كه از پشتوانه مالي و امكانات نهادهاي مختلف بهره مي‌گيرند، كاري دشوار است و به خصوص در استان لرستان كه شعار "حمايت از سرمايه‌گذار خصوصي" گوش فلك را كر كرده است، ادامه حيات براي ما كه بدون وابستگي جناحي، سعي كرديم با هزينه‌ي شخصي در اين زمينه مبلغ خوبي براي لرستان و لرستاني باشيم، بسيار دشوار و تقريباً غير ممكن است زيرا به صورت مستقل كار كرده و "ميرزا بنويس" و "مجيزگوي" هيچ مسئول، حزب و جناحي نبوده و نيستيم.
با گذشت 3 سال از آغاز فعاليت، به عنوان پربيننده‌ترين پايگاه خبري غرب ايران با بيش از يك ميليون و 200 هزار بازديد ماهانه به هدفی بزرگ دست یافتیم، اما متاسفانه به دليل عدم همكاري اكثر نهادهاي (بعضا سياست‌زده‌) استان و نيز آشنا نبودن مسئولين با ظرفيت‌هاي عظيم و اهميت پايگاه‌هاي خبري در امر اطلاع‌رساني به عنوان رسانه‌هاي خصوصي، باعث شد در ادامه ناكام بمانيم و حتی بدون داشتن محلی برای دفتر نشریه، یافته را تا اینجا رساندیم!
بر اين اساس، ظرف 2 سال اخير 7 مرتبه به طرق مختلف از جمله روابط عمومي و امور مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و نيز دادن پيامك به مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، تقاضاي ملاقات با ايشان براي چاره‌انديشي و هم‌فكري جهت دوام پايگاه‌هاي خبري لرستان كه مي‌توانند در معرفي توانمندي‌هاي لرستان مؤثر باشند ارائه داديم كه متاسفانه آقاي مدير كل حتي يك بار نيز حاضر به برگزاري جلسه با مسئولين پايگاه‌هاي خبري داراي مجوز استان نشد.
يافته ظرف مدت فعاليت خود علاوه بر جذب مخاطب، به بسياري از سايت‌هاي خبري آموخت كه چنان‌چه هدف‌شان مردم باشد، مي‌توانند به بالاترين جايگاه و بيننده دست يابند. در اين مدت بر خلاف اكثر وب‌سايت‌هايي كه گردانندگان آن‌ها با قرار دادن تصوير افراد سياسي در بالاي سايت، سعي در برآوردن منافع شخصي خود داشتند، ما ترجيح داديم، مطالب بالاي سايت را به مشكلات مردم اختصاص داده يا تصاوير افراد فرهنگي و خدمتگزاران مردم اختصاص دهيم كه در اين زمينه مخاطبان محترم خود بهترين گواه ما هستند تا قضاوت كنند تفاوت كار يافته در اولويت دادن به مردم در مقايسه با گردانندگان برخي سايت‌هاي سياست‌زده كه دنبال مطامع شخصي هستند چگونه بوده است.
لذا مدير مسئول پايگاه خبري يافته ضمن پوزش فراوان از مخاطبان محترم، به اطلاع مي‌رساند كه به دلايلي از جمله بي‌تفاوتي مسئولين لرستان و متوليان نسبت به وضعيت رسانه‌هاي استان و نيز به منظور جا انداختن فرهنگ فراموش شده‌ي "استعفا" در لرستان به خصوص به كساني كه قادر نيستند مشكلات استان را حل كنند اما به دليل عشق و علاقه مفرط به صندلي مديريت، هرگز آن را ترك نمي‌كنند، به فعاليت اين پايگاه خبري در آينده‌اي نزديك پايان دهيم.
اميدواريم با اين كار، علاوه بر حفظ شأن و جايگاه رسانه‌هاي استان در مقابل سياسي‌كاري، ميدان را براي ساير همكاران خود كه به دور از وابستگي، به فكر مردم هستند و دغدغه‌ي آنان را دارند، باز نماييم.
مردم فرق كساني كه قلم‌فروشي مي‌كنند يا سفارشي مطلب مي‌نويسند با رسانه‌هايي كه زبان واقعي آن‌ها هستند را خوب مي‌فهمند. هر رسانه‌اي كه مردمي باشد، مورد حمايت عوام واقع مي‌شود و يافته اين افتخار را داشت كه روزانه بارها و بارها توسط اقشار مختلف مردم استان و همچنين لرستاني‌هاي خارج از استان و كشور مورد لطف و تفقد قرار گيرد اما در مقابل، دريغ از مسئولي كه يك بار براي تشكر با ما تماس بگيرد! تماس‌هاي اكثريت قشر مديران فقط به منظور گله و شكايت صورت گرفت كه اين خود نشان مي‌دهد وضعيت اكثر مديران منصوبي در لرستان چگونه است ...
من و امثال من هيچ احتياجي به حضور در عرصه رسانه نداريم. هدفم از 13 سال حضور در صداوسيما، نشريات چاپي و فضاي مجازي، نشان دادن توانمندي‌‌هاي لرستان و لرستاني به ديگران (به خصوص خارج استان و كشور) و بالا بردن توان رسانه‌اي اين استان بوده است، اما متاسفانه بي‌تفاوتي مسئولين باعث شده در سال‌هاي اخير بسياري از نيروهاي توانمند لرستان از عرصه مطبوعات كنار بكشند و به جاي آن‌ها، پاي برخي افراد سودجو و منفعت‌طلب به اين وادي باز شود. لذا به مسئولين هشدار مي‌دهم كه به زودي منتظر حملات سنگين رسانه‌اي از جانب اين شبه‌خبرنگارها در صورت برآورده نشدن خواسته‌هاي‌شان از قبيل استخدام و باج گرفتن در قالب آگهي‌ با مبالغ كلان و ... باشند.
اكنون مدير مسئول "يافته" چاره‌ي كار را در رفتن "يافته" و همگي شما مخاطبان عزيز را به خداوند متعال مي‌سپارد. براي برادر گرامي "عبدالرضا قاسمي" كه از اين پس به تنهايي كار به روزرساني سايت را تا مدتي كه توان دارد بر عهده مي‌گيرد، آرزوي موفقيت دارم.
                           گر چه آشفتگي كار من از زلف تو بود               حل ايـن عقـده هـم از زلف نگار آخر شد
                           در شمار ار چه نياورد كسي حافظ را                شُكر كان محنت بي‌حد و شمار آخر شد

رضا جايدري
مدير مسئول پايگاه خبري يافته/ يكم آذرماه 1394

 
* عزيزان لطف نموده و از اين پس به هيچ عنوان براي امور خبري و رسانه‌اي با من تماس نگيرند و براي اين منظور مي‌توانيد با آقاي عبدالرضا قاسمي كه براي مدتي (تا زمان گرفتن تصميم نهايي توسط ايشان براي ادامه كار يا خاتمه دادن به فعاليت سايت) به روزرساني يافته را بر عهده دارند، تماس بگيريد.