یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان با برخورداري از تمدن كهن و آثار تاريخي غني و جاذبه‌هاي متعدد فرهنگي و طبيعي يكي از قطب‌هاي مهم گردشگري و تفريحي و سرمايه‌گذاري است كه توانايي بالقوه فراواني در بهره‌گيري از صنعت توريسم دارد.
همچنین آب و هوايي مناسب و پوشش گياهي، چشمه‌ها و آبشارها، غارها و قلعه «فلك‌الافلاك»، درياچه گهر، مساجد، صنايع دستي و ابنيه تاريخي در اين استان قرار دارد.
اين استان ظرفيت بالايي براي سرمايه گذاري در بخش‌هاي مختلف گردشگري، صنعت و ... دارد.
از مهم‌ترين ملزومات و اجزاي مهم چرخه توليد و مصرف و زيربناي توسعه اقتصاد هر استان ساختار حمل و نقل و دسترسي راحت و كيفيت بالا براي سرمايه‌گذاران و عموم مردم مي‌باشد.
حمل و نقل در لغت به معني جا به جا كردن و بردن است، در اقتصاد آن را جابجايي انسان و كالا از يك نقطه به نقطه ديگر تعريف كرده‌اند.
موضوع حمل و نقل و ترافيك امروزه به عنوان يك پديده سياسي و اجتماعي از جمله بخش‌هاي زير بنايي است كه نقش بسيار حساس و مهمي در كيفيت و ساختار توسعه اقتصادي و اجتماعي ايفاد مي‌نمايد و از شاخص‌هاي مهم پايداري محسوب مي‌شود.
ما لرستاني‌ها كه در نوع دوستي، جمع‌گرايي، گذشت و ايثار، صميميت و همدلي شهره‌ايم، پس چرا در اين حوزه دچار تأخر فرهنگی هستيم؟
بر خلاف تصور بعضي افراد، بدون شك رانندگي نيز يكي از رفتارهایي است كه مي تواند سطح فرهنگ و رشد اجتماعي شخص و جامعه را نشان دهد. به طوري كه شهرهايی كه اخلاق اجتماعی بالایی دارند میزان پای‌بندی اشخاص به حقوق اجتماعی و فردی آن‌ها نیز بالا می‌باشد.
اساسی‌ترین نیازهای اولیه انسان که با توسعه اقتصادی و اجتماعی دامنه وسیع‌تری یافته و امروزه به عنوان یکی از مظاهر تمدن و عامل محوری دسترسی آسان مردم به خدمات مورد نیاز به شمار می‌رود مسئله حمل و نقل است به طوری که بدون آن حیات، بقاء و رشد اقتصادی جامعه میسر نمی‌گردد.
از آن‌جا که استان ما نیاز دارد تا با جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در مسیر توسعه حرکت کند و به گواه سند چشم‌انداز توسعه استان مطالبات عمومی و تاریخی مردم شریف استان یکی از اولویت‌های اصلی توسعه استان،توسعه بخش گردشگری و صنعت توریسم است که از لوازم و پیش‌نیازهای رسیدن به افق توسعه در این استان نیز می‌باشد؛ باید بدانیم گردشگری و حمل و نقل دارای هم‌پوشانی زیادی هستند.
حمل و نقل جزء لاینفک گردشگری است چرا که گردشگران وعموم را از مبدأ و مقصد می‌رساند. عوامل متعددی بر انتخاب شبکه حمل و نقل توسط گردشگران و عموم اثر دارد، عواملی همچون ایمنی، زمان، هزینه، سهولت دسترسی، کیفیت و... را می توان به عنوان مولفه‌های اصلی قلمداد کرد اما آن‌چه مهم‌تر و تأثیرگذارتر می‌باشد فرهنگ رانندگی است.
 برخلاف تصور برخی افراد، نحوه رانندگی با اتومبیل بیش از ظاهر آن می‌توان فرهنگ و سطح اجتماعی فرد را نمایان سازد، زیرا چگونگی رانندگی با اتومبیل به خوبی نشان‌دهنده وجوه مختلف شخصیتی و رفتاری و درک اجتماعی یک انسان ماست.
با این تفاصیل و اهمیت موضوع حمل و نقل، رانندگان وسائل عمومی استان ما باید بدانند میزان پاکیزگی خودرو، سلامت فنی خودرو، ایجاد فضای آرام برای سرنشینان خودرو درداخل و ایجاد فضای سالم و بی خطر برای سایر رانندگان، رعایت شئونات اسلامی و اجتماعی همگی از نمونه‌هایی از رفتارهای اجتماعی است که باید به آن توجه بیش‌تری داشته باشند و رفتارهایی که معمولاً از بعضی افراد به صورت ناخودآگاه بروز می‌دهد شخصیت آنها را نشان می‌دهد مانند حرکت نمایشی، لایی‌کشی، سرعت و سبقت های غیر مجاز و هراس‌انگیز که همه نشان از ضعف فرهنگی و عدم رشد اجتماعی است پرهیز کنند.
در پایان پیشنهاد می‌شود شهرداری‌های سطح استان به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیش‌تر توجه کنند با توجه به این که حمل و نقل عمومی رابطه مستقیم با اقتصاد خانواده‌ها و استان دارد باید مد نظر سازمان‌ها و نهادهای مسئول باشد که در بررسی حمایت و عدم حمایت مراجع ذی‌ربط در بخش حمل و نقل عمومی و تلاش برای رفع مشکلات فراروی آن‌ها در استان و همچنین تهیه و تدوین بازی‌ها و فیلم‌های آموزشی در ارتباط با رانندگی و نمایش آن در مدارس و فضای عمومی، تشویق و ترقیب شهروندان به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات شهری، به تصویر کشاندن سیستم نظارت اجرایی بر رانندگان در سطح شهر و ارائه مشاوره و راهنمائی و آموزش اختصاصی به رانندگان اهمیت ویژه‌ای به این مسئله قائل شوند تا روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه استان‌مان باشیم.
سجاد  عالیخانی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1394-08-13 16:34
سلام
احسنت آقای عالیخانی به نکته خوبی اشاره کرده اید.
نقل قول کردن
#2 شهروند ی از شرق لرستان 1394-08-14 00:53
ما در لرستان تعریف صحیحی از توریسم نداریم توریسم در لرستان به جای صنعت وعام المنفعت بودن آن- جولانگاه مانورهای تبلیغاتی برخی افراد فرصت طلب وبعضا کاندیداه های مجلس است . در لرستان به اسم توسعه صنعت گردشگری با احداث جاده در برخی نقاط بکر فقط طبیعتمان را نابود نمودیم .... توسعه توریسم در لرستان یعنی مدیری شب بخوابد و خواب ببیند و فردا تحت عنوان طرحی برای توریسم به سیستم تحمیل کند و دیگران هم به به چه چه کنند...
نقل قول کردن
#3 عالیخانی 1394-08-14 07:56
با سلام و تشکر خدمت شهروند عزیز.اینکه با ساختن جاده جهت توسعه توریسم باعث از بین رفتن طبیعتمان شدیم مخالفم چرا که ساخت جاده و ارتباط با دیگران و فراهم کردن امکانات برای توریسم و عموم موجب توسعه استانمان خواهد شد اما نکته ی که باید به آن توجه کرد که بکر بودن طبیعتمان از بین نرو مسئله نبود فرهنگ درست استفاده کردن در استان می باشد.و این فرهنگ تنها به دست عموم مردم عملی خواهد بود.امیدوارم بتوانیم با یادگیری و آموزش برنامه های درست فرهنگی در بهبود شرایط گامی برداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا