یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير مسوول محترم پايگاه خبري يافته
با سلام و احترام؛ در پي انتشار مطلبی با عنوان "تعلل 570 روزه براي انتصاب مدیرکل 2 نهاد لرستان" كه روز یک‌‌شنبه 3 آبان‌ماه در آن پايگاه خبري "يافته" منتشر شده است، توضيحات زير جهت تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رسد:
اداره كل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان با دارا بودن 20 مرکز فرهنگی هنری (17 ثابت، یک سیار شهری و 2 پستی) در جهت رشد، شکوفایی و پرورش فکری، فرهنگی، هنری و ادبی کودکان 6 تا 16 ساله نزدیک به 5 دهه است که در استان فعالیت دارد. بدون شک تا کنون با همه‌ی فراز و فرودهایی که پشت سرنهاده از آزمون تربیتی و همه‌جانبه‌ی فرهنگی سربلند و بااقتدار در خدمت کودکان و نوجوانان این استان بوده، هست و خواهد بود.
جوابیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برای آنچه درگذشته و توسط مدیران محترم قبلی کانون در راستای اعتلای کانون لرستان گام برداشته شده ضرورتی نمی‌بینیم اما طی چند ماه اخیر و با سرپرستی جناب آقای محمدجواد محمدی که خود از اهالی کانون و دردآشنا و مسلط بر امور فرهنگی، هنری و ادبی کانون است و از همه مهم‌تر در وحدت، یکپارچگی و همدلی نیروهایش از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیست (چه در جایگاه قبلی در سمت مسئول حراست و چه در مقام کنونی در پست سرپرستی) با توجه به نگاهی که آقای موسوی نسبت به کانون و شرایط کانون داشته کاملاً مغایرت دارد؛ بنابراین لازم دانستیم که ضمن اطلاع و آگاهی ایشان از روند رو به رشد کانون و نیز خوانندگان پایگاه خبری یافته فهرست‌وار پاسخ خود را به ایشان اعلام داریم:
-آقای موسوی شما تا کنون چند بار به کانون مراجعه کرده و یا چه شناختی از کانون دارید که "مقوله‌ای به نام نارضایتی" را در نیروها و کارکنان این اداره کل مشاهده کرده باشید؟
-آقای موسوی یک مطبوعاتی و اهل‌قلم اولین گام برای بیان ادله‌ی خود که برمی‌دارد جست‌وجوگری و کنکاش در مورد موضوعی در جهت صحت‌وسقم آن است بعد وارد عمل شده و حکم صادر می‌کند؛ شما کی و چه وقت با نیروهای کانون مصاحبه داشته و یا نشست داشته‌اید که این‌همه با جدیت از نارضایتی نیروهای آن حرف زده‌اید (اگر چنین چیزی بوده برای اثبات حرف‌هایتان باید نام افرادی که با آن‌ها مصاحبه داشته یا مشورت کرده‌اید را در نوشته‌تان درج می‌کردید این‌یکی از قوانین مصاحبه در قانون مطبوعات می‌باشد)
- عدم شناخت شما از روند مدیریت کردن کانون تا آن اندازه است که گفته‌اید:
"عدم‌تغییر مدیران این سازمان تا هنگام بازنشستگی نشان‌دهنده این مسئله است که مسئولان اجرایی استان تقریباً فاقد برنامه‌ای خاص و منظم در این بخش هستند‌. اداره کردن کانون پرورش فکری با سرپرست هم تثبیت‌کننده این ادعا است."
عدم‌ تغییر مدیران تا زمان بازنشستگی نشان از نبودن برنامه‌های خاص و منظم مسئولان اجرایی استان نیست بلکه نشان از آن دارد که به خاطر حساسیت خاصی که مخاطبان کانون دارند (کودکان و نوجوانان) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور از هرگونه فعالیت سیاسی یا جناحی و یا دخیل نمودن مربیان و مخاطبان آن‌ها به‌شدت خودداری می‌کند چرا که هدف متعالی آن تربیت و پرورش کودکان و نوجوان است نه صرفاً! تغییر مدیران با تغییر سیاست‌های روز. (نه این‌که مدیر یا کارکنانش بی‌دغدغه با منفعل در ارتباط با فضای سیاسی روز باشند اما در عمل و کارکرد فعالیت‌هایش نه وابسته به طیف خاصی است نه حق دارد این را در روند رو به رشد فعالیت‌هایش اعمال کند) هدف فقط و فقط فرهنگی، تربیتی، ارزشی مبتنی بر پرورش فکری کودکان و نوجوانان و متناسب با اهداف عالیه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
-آقای موسوی به این ناآگاهی در راستای بازنشسته شدن مدیران کانون اکتفا نکرده حکم صادر کرده‌اید که "اداره کردن کانون با سرپرست تثبیت‌کننده‌ی این ادعاست"!
آقای موسوی شما می‌دانید طی سرپرستی آقای محمدی که شما به‌ ناحق در حق ایشان اجحاف نموده چقدر کار فرهنگی تأثیرگذار انجام‌ شده؟
- شما می‌دانید طی این مدت کوتاه جشنواره‌ی رضوی، جشنواره‌ی ضامن آهو، جشنواره‌ی قصه‌گویی کودکان به زبان محلی، جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی مربیان، برگزاری نمایشگاهی از بهترین دستاوردهای کودکان و نوجوانان استان در مرکز شماره 2 خرم‌آباد و از همه مهم‌تر برپایی جشن‌ها و برنامه‌های هدفمند و پرمخاطب که با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در هفته‌ی ملی کودک و روز جهانی کودک مواجه شد با فضایی امن، آرام، رعایت کرامت انسانی نیروها و کارکنان، وحدت و یکپارچگی نیروها در انجام امور محوله و ده‌ها برنامه از این دست؛ به سامان رسیده و برگزار شده است؟
- شما می‌دانید که رسالت خطیر کانون چیست که دم از توسعه‌ی فرهنگی می‌زنید و مسئولان ارشد استان، سرپرست کانون و نهادی چون کانون که زیباترین مکان تربیتی برای کودکان و نوجوانان است را به باد تخریب گرفته و حکم صادر می‌کنید؟
آقای موسوی اولین گام در راستای فراگیری و انتقال نقد سازنده آگاهی و اشراف همه‌جانبه از یک موضوع ست چرا به خود این حق را داده‌اید که تلاش صادقانه و دلسوزانه‌ی دیگران را نادیده گرفته و طوری وانمود کنید که شما دلسوز کانون هستید و دغدغه‌ی مدیرکل شدن فردی اصلح (به گمان خود) را دارید؟
روزشماری‌تان هم که خیلی دقیق است (تعلل 570 روزه) حالا تکلیف کانون روشن شود یا نشود چه به شما می‌رسد وقتی نمی‌دانید در این استان چند کودک و نوجوان تربیت‌یافته و کتاب‌خوان شده توسط کانون هستند؟ وقتی نمی‌دانید چه خدماتی را کانون ارائه می‌دهد؟ وقتی نمی‌دانید سرپرست کانون با حضور خود در میان قشر آسیب‌پذیر کودک و نوجوان این استان چه ره‌آورد فرهنگی برای آن‌ها داشته و دارد؟ وقتی نمی‌دانید در هفته‌ی ملی کودک چه تعداد کتاب توسط ایشان اهداشده و چند کودک روستایی با حضور ایشان و نیروهایش بهترین ساعات خود را با برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی سپری کرده‌اند؟
 از شما به‌ عنوان داعیه‌دار قلم و دلسوز فرهنگ استان می‌خواهیم کمی در گفته‌ها و نوشته‌های خود درنگ کنید. آرزو داریم که قلم‌به‌دستان استان لرستان که رسالتشان آگاهی و دانایی به جامعه‌ی اسلامی ست بیشتر دل بسوزانند و با درایت بیشتری برای توسعه و سازندگی فرهنگی استان قلم به تحرک وادارند.
باشد که چنین باد.
در خاتمه به مدیرمسئول و همکاران محترم پایگاه خبری یافته که همواره در جهت انعکاس موضوعات و مطالب فرهنگی نقش به سزایی داشته، کمال سپاس و قدردانی را داریم.
روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان استان لرستان
 

دیدگاه‌ها  

#1 کاظم 1394-08-05 20:50
با سلام
بنده به عنوان یه مطلع از این جریان...
جوابیه کانون را مجیز گویی میدونم...
نقد جناب موسوی معطوف به با سرپرست اداره شدن این دو نهاد است... شما باید به عمق مطلب ایشان توجه می کردید نه تصور خودتان...
سید عزیز از دلسوزانه...
نقل قول کردن
#2 کاظم 1394-08-05 20:53
شما که میگید کانون حساس و مهمه...بله درست میفرمایید...
ولی یه سوال:چرا با توجه به اهمیت کانون در رشد و پرورش کودکانمان این حوزه باید به صورت سرپرستی اداره شود که محدودیت های خاص خود را دارد؟؟
نقل قول کردن
#3 همکارکانونی 1394-08-05 23:38
سپاس از این اطلاع رسانی,
نقل قول کردن
#4 سید احمد موسوی 1394-08-06 00:04
باسلام و احترام
خدمت پرسنل شریف کانون پرورش فکری کودکان باید عرض شود قبل از اینکه روابط عمومی محترم اقدام به انتشار جوابیه نماید اینجانب پس از رویت کامنت های مردمی جهت رفع سوتفاهمات احتمالی توضیحاتی به پایگاه خبری یافته ارسال کردم که متاسفانه مدیرمسئول محترم بدلیل مشکلات اینترنتی نتوانست آن را درج نماید اما باید گفت تاکنون
برای یک بار هم که شده به کانون پرورش فکری کودکان استان مراجعه نکرده و هیچگونه منافع و یا موردی مغرضانه در آن مکان فرهنگی نداشته و مشاهده نگردیده است اگر اینجانب چند مورد است که روی این ادارات حساس شده صرفا بخاطر داشتن دغدغه فرهنگ استان و شهرمان بوده و برای ما هیچ تفاوتی ندارد که چه کسی مدیر شود یا چه کسی برکنار شود
نقل قول کردن
#5 سید احمد موسوی 1394-08-06 00:10
اگر توجهی به عمق مطلب داشته باشید متوجه خواهید شد هیچگونه انتقادی یا مطلبی در خصوص عملکرد سرپرست محترم کانون اشاره ننموده ام و منکر زحمات و تلاشهای ایشان در مدت تصدی مسئولیت کانون نبوده و نیستیم تنها هدف بنده از نگارش مطلب تعیین تکلیف وضع مدیریتی از سرپرستی به مدیرکلی بوده آنهم برای اینکه سرپرستان محترم با فراغ بال و آرامش فکری بهتری به ارائه خدمت بپردازند در ضمن ذکر مدت تعلل 570 روزه هیچ ارتباطی به کانون پرورش فکری نداشته و همانطوریکه در متن آمده مربوط به ایام سرپرستی در اداره کل کتابخانه های لرستان می باشد
نقل قول کردن
#6 سید احمد موسوی 1394-08-06 00:19
اگر در خلال مطلب نامی از نیروههای تدبیر و امید برده شده بدلیل این بوده که دولت براحتی بتواند از شایسته های ادارات منجمله نیروههای خدوم کانون پرورش فکری یا نهاد کتابخانه های استان با حکم مدیرکلی استفاده کند
بهرحال انتظار می رود قبل از هر موضع گیری در خصوص مطالب ،، با صحه صدر و به عمق نوشته ها پی ببریم و دیگران را محکوم ننماییم چرا که هدف اصلی این مطلب ارتقای سرپرستان فعلی به مدیرکلی درصورت عملکرد مثبت آنها بوده / موفق باشید
نقل قول کردن
#7 محمد 1394-08-06 11:20
روابط عمومی کانون نباید جایگاه خود را برای سرپرست سازمان خرج کند
نقل قول کردن
#8 یاسری 1394-08-06 11:26
بنظر میرسه استاندار محترم و ساعی لرستان بایستی نگاه ویژه ای داشته باشه به حوزه فرهنگ...
نقل قول کردن
#9 علی 1394-08-06 11:32
باسلام وخسته نباشی. متاسفانه ما بعضی وقتها به عمق مفاهیم و مطالب توجه نمیکنیم وبه راحتی همومتهم میکنیم آقای موسوی عملکردسازمان روموردتحلیل قرارنداده بلکه گفته تکلیف مدیریت این سازمان روشن بشه حالاچرابرخي ناراحت شدندمگه آقای موسوی سازمان رونقدکرده که روابط عمومی ازعملکردمثبت مدیریت این سازمان میگه؟ آقای موسوی اگه نقدفکری کرده متوجه ب مسولان ارشداستان میشه نه اداره پروش مفکری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا