یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير مسئول پايگاه خبري يافته، سلام عليكم؛
پیرو درج جوابیه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان‌، به مطلب مندرج در سایت يافته با عنوان "نامه‌ای سرگشاده به مدیر کل آموزش وپرورش لرستان"، مطالبی در اين جوابيه توسط روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان به عنوان جوابیه درج گردیده که ضمن ایجاد شبهاتی در مورد نگارنده مطلب و به جهت تنویر اذهان مخاطبین محترم، مواردی را به عنوان پاسخ بر جوابیه مزبور درج مي‌نمایم:
جوابی بر جوابیه اداره کل آموزش و پرورش لرستاندر ابتدا از برآشفتگی روابط عمومی اداره  کل آموزش و پرورش لرستان متعجب شدم، چرا که جوابیه بایستی بر اساس قانون و حفظ احترام مخاطبین‌، به سایت لکنا ارسال می‌گردید، در صورتی  که به سایت يافته فرستاده شده است.(1) کاش به درجه‌ای از انتقاد‌پذیری می‌رسیدیم که بسیاری از بدیهیات را می‌پذیرفتیم و در مقابل حقیقت شجاعت پذیرش را داشتیم و در رفع آن می‌کوشیدیم، نه این که برای اقناع مخاطب با بازی با الفاظ و کلمات همه چیز را آرام و وضعیت آموزش و پرورش لرستان را مدینه فاضله جلوه دهیم.
در ادامه به ترتیب در مورد مطالب مطروحه توسط روابط عمومی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و قضاوت نهایی را به خوانندگان فهیم وا می‌گذاریم:
در مورد جمله وزیر که اخیراً در جمع مدیران کل استان‌ها گفته بودند «کسی حق ورود در دسته‌بندی‌های مختلف سیاسی را ندارد، هر کسی به مسائل سیاسی و انتخابات ورود پیدا کند قبل از ورود استعفای خود را تقدیم نماید چرا که دستگاه آموزش و پرورش، دستگاهی سیاسی نیست بلکه دستگاهی فرهنگی و اجتماعی است» توضیحات ارایه شده توسط روابط عمومی (این رویکرد چه در مقام سخن و چه در مقام عمل بارها و بارها به شهادت نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان در مورد آموزش و پرورش لرستان مورد تاکید قرار گرفته است و با مراجعه به آرشیو خبرگزارهای و نشریات می‌توان به اثبات آن پرداخت‌.)
حال با توجه به توضیحات فوق نه تنها به جوابی نرسیدم، بلکه ابهامات بیش‌تری برایم ایجاد گردید و به قول معروف نمی‌دانم قسم حضرت عباس را بپذیریم یا دم خروس را؟!
آمار عزل و نصب‌های استان حکایت دیگری است
و اما در مورد بنده گفته‌اید که به علت عزل شدنم از مدیریت این مطلب را نوشته‌ام، کاش به آرشیو مطالب انتقادی بنده در سایت‌های استان در مورد دفاع از حقوق معلمان که در سایت‌های مختلف کشوری، استانی و منطقه ای پی‌گیر امور مختلف فرهنگیان‌، همانند سخن معلم‌، آوای فرهنگی‌، فرهنگیان نیوز و … باز‌نشر و با اقبال فرهنگیان شریف مواجه شد‌، در زمان مدیریتم مراجعه و بعداً قضاوت می‌کردید و شاید بالعکس، مهم‌ترین عامل عزل این‌جانب انعکاس مطالب انتقادی قبلی بوده است.
در قسمتی دیگر فرموده‌اید "مستندات عزل بنده موجود است". این جمله بگم بگم شما‌، قدری تشویش اذهان عمومی را در پی داشته و ذهن مخاطبین عزیز را به کنکاش وا می‌دارد که چه جرمی مرتکب شده‌ام که روابط عمومی محترم بی‌پروا تهدید به افشا‌گری می‌کند؟ انتظار دارم دلایل برکناری این‌جانب‌، آن طوری که شما به عنوان امانت فرموده‌اید وبه بنده ابلاغ نشده است‌، رسانه‌ای فرمایید.
کارنامه بیش از دو دهه مدیریت بنده که در دولت های مختلف افتخار خدمتگزاری به دانش‌آموزان استثنائی را داشته و همان خدمات را توشه آخرت خود می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم، موید عملکردم می‌باشد.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که از ابتدای تابستان سال جاری که مدارس تعطیل شدند، باز‌دیدهای مشکوک و سرزده از مرکز تحت مدیریت بنده، به مراتب سخت‌گیرانه‌تر از مراکز نظامی و هسته‌ای، زیر ذره‌بین گذارده شده بود‌، غافل از این که هدف فقط یک لغو ابلاغ ساده است که به راحتی می‌توانست اتفاق بیفتد.
آمار و ارقام عملکردی که ارایه نموده‌اید بسیار تامل بر‌انگیز است و در بسیاری از موارد با واقعیات عینی و آمار کشوری در زمینه توسعه و جایگاه آموزشی استان مطابقت ندارد؛ بلکه در تضاد است به عنوان نمونه به آمار تک‌رقمی دو دانش‌آموز دختر استعدادها‌ی درخشان استناد نموده‌اید که از نظر منطقی استدلال درستی نیست چون نتیجه کارنامه دو نفر رابه کل استان تعمیم داده‌اید‌، در واقع از جز به کل رسیده‌آید، حال اگر حتی این نتیجه را بپذیرم آیا این دو دانش‌آموز در چند ماه دوران مدیریت شما و با برنامه‌ریزی شما به این نتیجه رسیده‌اند؟! یا این نتیجه حاصل زحماتِ اولیا، مدیر مدرسه دبیران آموزشگاه، مدیر آموزش و پرورش سابق، مدیران کل سابق و اسبق آموزش و پرورش کلاس‌های تقویتی و خصوصی کنکور و … حال با وجود این همه نقش انکار‌ناپذیر، چگونه می‌توان این موفقیت ارزشمند را فقط به نام خود مصادره نمود؟ قضاوت با مخاطبین عزیز!
بعضی ازمواردی که به عنوان خلاقیت و … ذکر فرموده‌اید، مانند ملاقات با مردم، تشکیل جلسات، جلسه با مدیران کل … به عنوان عملکرد مثبت ذکر نموده‌اید کاش به دستاوردها و نتایج این جلسات می‌پرداختید. بایستی به خروجی‌های این جلسات و منافع و مصوباتی که به نفع جامعه تاثیرگذار فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان عزیز داشته است‌، نگریسته شود‌، وگرنه این جلسات جز تبلیغات، شعارگرایی، اتلاف سرمایه بیت‌المال و وقت ارزشمند، ثمر دیگری ندارد.
در مورد مجمع خیرین مدرسه‌ساز نوشتید. نیک می‌دانید و همه می‌دانند که اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، متولی این موضوع است و آموزش و پرورش تنها دستگاه بهره‌بردار مي‌باشد و اگر کمبودی در زمینه فضای آموزشی و تجهیزات وجود داشته باشد قصور حاصله بر عهده اداره کل نوسازی است‌، ولی اگر عملکرد مثبتی باشد از آن اداره کل آموزش وپرورش است. گر چه متاسفانه در زمینه ایجاد و توسعه فضا‌های آموزشی و همچنین رشد آموزشی جز رتبه‌های آخر کشور هستیم.
امیدوارم که در توضیح مطالب به شعور مخاطبان احترام بگذاریم و با بازی با الفاظ و شعار‌گرایی در صدد توجیه وضعیت موجود نباشیم.
 
امیر  اسماعیلی / دلفان
 

توضيح (1):
مدير محترم سايت لكنا تقاضاي بازنشر اين جوابیه و مطلب اول را در پايگاه خبري يافته داشته است.

 

دیدگاه‌ها  

#1 بیگ زاده 1394-07-05 10:36
این جمله بگم بگم شما‌، قدری تشویش اذهان عمومی را در پی داشته و ذهن مخاطبین عزیز را به کنکاش وا می‌دارد که چه جرمی مرتکب شده‌ام که روابط عمومی محترم بی‌پروا تهدید به افشا‌گری می‌کند؟ انتظار دارم دلایل برکناری این‌جانب‌، آن طوری که شما به عنوان امانت فرموده‌اید وبه بنده ابلاغ نشده است‌، رسانه‌ای فرمایید.

ای کاشک یک بار وبرای همیشه به این حرکت زشت بگم بگم در کل جامعه پایان داده شود من نه اموزش و پرورشی هستم و نه نویسنده محترم را می شناسم اما به عنوان یک ایرانی باور دارم که این روحیه زشت بگم بگم نه با دین خدا و نه اخلاق ایرانی نسبتی ندارد .
اگر مستنداتی از یک دیگر داریم و اگر به شکل واقعی و نه صرف شعار بدان اعتقاد داریم در مقابل شرف انسانیت و خدا موظف به افشاء ان هستیم اگر چنین شود هم فرهنگ زشت بگم بگم ریشه کن خواهد شد و هم کسی بیهوده مدعی خیر خواهی برای جهان نخواهد شد.

حالا که خود نویسنده درخواست افشاگری را مطرح می نماید بهتر است مسولین آموزش و پرورش به عنوان حرکتی فرهنگی این کار را انجام دهند.
نقل قول کردن
#2 بیگ زاده 1394-07-05 10:38
من در حد خواندن سه مطلبی که در این ارتباط از طریق سایت یافته منتشر شده از وقتم را صرف کرده ام به همین اندازه هم از مسولین سایت اداره اموزش و پرورش و نویسنده توقع احترام دارم
امید وارم به این نکته مغفول در فرهنگمان همه توجه نماییم
نقل قول کردن
#3 انجمن صیانت از رسانه ها و خبرنگاران لرستان 1394-07-05 15:28
باسلام انجمن صیانت از رسانه های استان وانجمن روابط عمومی لرستان از طرفین درگیر خویشتنداری را مطالبه وانتظار دارد طرفین در فضای آرام به نقدبپردازند وچنانچه مایل به نظر کارشناسی ورفع خصومت هستند این انجمن ها حاضر به داوری وایجاد صلح وسازش می باشند چنانکه حقی از کسی ضایع نگرددوافکار عمومی نیز قانع گردد باتشکر از یافته و...
نقل قول کردن
#4 بیرانوند 1394-07-05 20:08
آن چیزی که ما با بحران فقدان آن در کشور مواجه هستیم ، عدم انتقاد پذیری ، ریاست طلبی و آمارهای نادرست است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا