مدیر مسئول محترم پایگاه خبری یافته؛  
با سلام و تقدیر از خدمات شما در عرصه اطلاع‌رسانی و نشر اخبار و رویدادهای استان
در پاسخ به مطلب درج شده در آن پایگاه خبری با عنوان "نامه‌ای سرگشاده به مدیر کل آموزش وپرورش لرستان" در مورخ يكم مهرماه 1394 در راستای تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض می‌رسانیم.
در ابتدا لازم است فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس را به فرهنگیان گرامی‌، دانش‌آموزان محترم و خانواده‌های ارجمند تبریک عرض نموده و با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس‌، یاد و خاطره 907 شهید دانش‌آموز و 187 شهید فرهنگی را پاس داشته و با آرمان‌های مقدس این شهیدان شاهد تجدید میثاق می‌بندیم تا پاسدار اهداف بلند و آسمانی آنان باشیم‌.
شکی نیست که آموزش و پرورش مهم‌ترین مولد منابع انسانی کشور است که کارکرد مثبت و عالمانه آن می‌تواند در فلاح و رستگاری جامعه و توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف تاثیر‌گذار باشد‌. با نگاهی اجمالی و منصفانه بر آموزش و پرورش لرستان در  دولت تدبیر و جوابيه آموزش و پرورش لرستان به مطلب نامه‌ای سرگشاده به مدیر کل امید متوجه خواهیم شد که در قریب دو سالی که از عمر مدیریت جدید می‌گذرد تلاش می‌شود تا اعتدال و تدبیر در زوایای مختلف این دستگاه عظیم و پهن‌پیکر هویدا باشد‌. پژوهش‌مداری‌، برنامه‌محوری و اخلاق‌گرایی به عنوان شعارهای محوری دستگاه تعلیم و تربیت این استان در کنار سیاست‌های پنج‌گانه مقام عالی وزارت مدام مورد توجه قرار می‌گیرد و بر آرامش و پرهیز از احساسات‌، افراط و تفریط تاکید می‌گردد‌.    
اما در مقدمه این نامه به اصطلاح سرگشاده نگارنده به گوشه‌هایی از سخنان وزیر اندیشمندو فرهیخته آموزش و پرورش مبنی بر توجه به امور فرهنگی و آموزشی و پرهیز از سیاست‌زدگی اشاره می‌کند و تلاش می‌کند تا نتیجه‌ای مطابق با نظر و اندیشه خود از این مطالب برداشت و به مخاطبان القاء کند‌، در حالی که این رویکرد چه در مقام سخن و چه در مقام عمل بارها و بارها به شهادت نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان در مورد آموزش و پرورش لرستان مورد تاکید قرار گرفته است و با مراجعه به آرشیو خبرگزارهای و نشریات می‌توان به اثبات آن پرداخت‌.
نگارنده در قسمت دیگری از سخنان خود ادعا می‌کند که «آموزش و پرورش لرستان‌، امروزه آنچنان در ورطه روزمرگی و یک‌نواختی گرفتار آمده که به سختی می‌توان نسبت به خروج موفقیت‌آمیز آن امیدوار بود.» حال این سوال برای مخاطبان مطرح است که آیا می‌توان تنها و تنها به بهانه عزل خود از مدیریت یک آموزشگاه استثنایی به یک‌باره همه چیز را تیره و تار دید و به چنین ادعایی دست زد؟ (‌لازم به ذکر است که مستندات کمیته انتصابات در خصوص لغو ابلاغ نامبرده موجود است و به دلیل امانت‌داری در بیان آن صرف‌نظر می‌شود‌)
در حالی  که شاهدیم آموزش و پرورش با برنامه‌محوری در عرصه‌های مختلف آموزشی‌، فرهنگی‌، هنری و ورزشی هر روزه توفیقات متعددی را کسب می‌کند و فرهنگیان و دانش‌آموزان برای این مرز و بوم افتخار‌آفرینی می‌کنند چرا باید در آستانه بازگشایی مدارس این چنین مأیوسانه کام مردم را تلخ کرد‌. کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور در سال 93 و کسب بیش از 100 رتبه 2 رقمی و 3 رقمی در سال 94 و رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در جشنواره‌های جابر‌، نوجوان و جوان خوارزمی و رتبه‌های برتر فرهنگیان در الگوهای برتر تدریس و جشنواره‌های علمی و برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ایران تنها گوشه کوچکی از افتخارات آموزش و پرورش لرستان است که برای بطلان این ادعا‌ی بی‌اساس کفایت می‌کند‌.
و اما در قسمت دیگری نگارنده عملکرد کمیته انتصابات را زیر سوال برده و تلاش می‌کند تا با یک‌جانبه‌نگری و سطحی‌نگری ذهن مخاطبان را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کند‌. باید فضاوت را در این خصوص به فرهنگیان و مردم شریف سپرد و با تاملی بر انتصابات صورت گرفته در این دستگاه به رویکرد تعادلی‌، تعاملی و تکاملی در کمیته انتصابات پی برد و اما در قسمت پایانی نگارنده تلاش می‌کند تا ارتباط بین صف و ستاد را در آموزش و پرورش خدشه‌دار کرده و به بیگانگی و عدم تعامل و ارتباط بین متولیان تعلیم و تربیت با نیروهای صف اول جهاد علمی و تربیتی گواهی دهد که در این خصوص به بیان جند مورد اکتفا می‌کنیم‌.
در مدت قریب به 2 سال از روی کار آمدن مدیریت جدید تنها بیش از 7 هزار پیام در سامانه ارتباط با مدیر کل آموزش و پرورش ثبت و پی‌گیری شده است‌.
ارتباط مردمی مدیر کل آموزش و پرورش به صورت مستمر یک روز در هفته با میانگین هر هفته 170 نفر گواه دیگری بر ارتباط تنگاتنگ و مستمر فرهنگیان‌، دانش‌آموزان و خانواده با دست‌اندرکاران ستادی تعلیم و تربیت لرستان است‌.
تشکیل اتاق خلاقیت فکری و ایده‌پردازی‌، اجرای طرح همگام با مدیران‌، همراه با نوآوران‌، تشکیل اتاق فکر مولفین فرهنگی و فرهنگیان هنرمند و اجرای طرح از پیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبور و ده‌ها طرح از این دست تنها بهانه‌ای است تا دستگاه تعلیم و تربیت ارتباط سازنده و موثر خود را با نخبگان‌، اهالی فکر و اندیشه و نیروهای صف حفظ کند و در پرتو این تعامل از ایده‌های نو و اندیشه‌های ناب و کاربردی آنان استفاده کند‌.
از طرف دیگر با اعتقاد و اهتمامی که آموزش و پرورش به توسعه مشارکت  همه‌جانبه دارد تلاش شده تا در این دو سال این مشارکت به حد مطلوب و موثر برسد و اختتامیه شانزدهمین مجمع خرین مدرسه‌ساز استان با حضور قریب به 2 هزار خیر از سراسر کشور برگ دیگری از افتخارات آموزش و پرورش در پای‌بندی به سیاست توسعه مشارکت مقام عالی وزارت است‌.
در حالی که آموزش و پرورش لرستان با مشی اعتدال و تدبیر تلاش می‌کند تا همدلی و هم زبانی را در دستگاه تعلیم و تربیت عملیاتی کند و در اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و گفتمان ریاست محترم جمهور به دور از شعار‌زدگی پیشگام باشد و همایش بزرگ مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از پیروزی انقلاب را در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار می‌کند، معلوم نیست نگارنده در این نامه به اصطلاح سرگشاده چگونه حکم به یک‌جانبه‌نگری و حرکت‌های حذفی در آموزش و پرورش می‌دهد؟!
 اتهام‌های ناورا و بی‌اساس نگارنده این نامه به همین جا ختم نمی‌شود و در جای دیگری ادعا می‌کند که متولیان تعلیم و تربیت حکم به تخطئه مدیران قبلی کرده و در صدد سیاه‌نمایی فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته هستند، اما بر این اتهام خود همچون سایر اتهامات دلیل و بینه‌ای نمی‌آورد‌.
به جرأت می‌توان ادعا کرد که این رویه را در هیچ محفل یا مجلسی نمی‌توان مشاهده کرد و این مطلب صرفاً زاییده‌ي تراوشات فکری نگارنده ارجمند و محترم است‌.
در پایان آرزو می‌کنیم با هم‌افزایی و کلان‌نگری شاهد اعتلای اهداف تعلیم و تربیت در استان باشیم.
اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان
 

براي مشاهده مطلب مرتبط اين‌جا كليك كيند:
نامه سرگشاده يك معلم به مدیر کل آموزش و پرورش لرستان/ فرهنگ بهتر است يا سياست؟