یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری یافته؛  
با سلام و تقدیر از خدمات شما در عرصه اطلاع‌رسانی و نشر اخبار و رویدادهای استان
در پاسخ به مطلب درج شده در آن پایگاه خبری با عنوان "نامه‌ای سرگشاده به مدیر کل آموزش وپرورش لرستان" در مورخ يكم مهرماه 1394 در راستای تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض می‌رسانیم.
در ابتدا لازم است فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس را به فرهنگیان گرامی‌، دانش‌آموزان محترم و خانواده‌های ارجمند تبریک عرض نموده و با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس‌، یاد و خاطره 907 شهید دانش‌آموز و 187 شهید فرهنگی را پاس داشته و با آرمان‌های مقدس این شهیدان شاهد تجدید میثاق می‌بندیم تا پاسدار اهداف بلند و آسمانی آنان باشیم‌.
شکی نیست که آموزش و پرورش مهم‌ترین مولد منابع انسانی کشور است که کارکرد مثبت و عالمانه آن می‌تواند در فلاح و رستگاری جامعه و توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف تاثیر‌گذار باشد‌. با نگاهی اجمالی و منصفانه بر آموزش و پرورش لرستان در  دولت تدبیر و جوابيه آموزش و پرورش لرستان به مطلب نامه‌ای سرگشاده به مدیر کل امید متوجه خواهیم شد که در قریب دو سالی که از عمر مدیریت جدید می‌گذرد تلاش می‌شود تا اعتدال و تدبیر در زوایای مختلف این دستگاه عظیم و پهن‌پیکر هویدا باشد‌. پژوهش‌مداری‌، برنامه‌محوری و اخلاق‌گرایی به عنوان شعارهای محوری دستگاه تعلیم و تربیت این استان در کنار سیاست‌های پنج‌گانه مقام عالی وزارت مدام مورد توجه قرار می‌گیرد و بر آرامش و پرهیز از احساسات‌، افراط و تفریط تاکید می‌گردد‌.    
اما در مقدمه این نامه به اصطلاح سرگشاده نگارنده به گوشه‌هایی از سخنان وزیر اندیشمندو فرهیخته آموزش و پرورش مبنی بر توجه به امور فرهنگی و آموزشی و پرهیز از سیاست‌زدگی اشاره می‌کند و تلاش می‌کند تا نتیجه‌ای مطابق با نظر و اندیشه خود از این مطالب برداشت و به مخاطبان القاء کند‌، در حالی که این رویکرد چه در مقام سخن و چه در مقام عمل بارها و بارها به شهادت نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان در مورد آموزش و پرورش لرستان مورد تاکید قرار گرفته است و با مراجعه به آرشیو خبرگزارهای و نشریات می‌توان به اثبات آن پرداخت‌.
نگارنده در قسمت دیگری از سخنان خود ادعا می‌کند که «آموزش و پرورش لرستان‌، امروزه آنچنان در ورطه روزمرگی و یک‌نواختی گرفتار آمده که به سختی می‌توان نسبت به خروج موفقیت‌آمیز آن امیدوار بود.» حال این سوال برای مخاطبان مطرح است که آیا می‌توان تنها و تنها به بهانه عزل خود از مدیریت یک آموزشگاه استثنایی به یک‌باره همه چیز را تیره و تار دید و به چنین ادعایی دست زد؟ (‌لازم به ذکر است که مستندات کمیته انتصابات در خصوص لغو ابلاغ نامبرده موجود است و به دلیل امانت‌داری در بیان آن صرف‌نظر می‌شود‌)
در حالی  که شاهدیم آموزش و پرورش با برنامه‌محوری در عرصه‌های مختلف آموزشی‌، فرهنگی‌، هنری و ورزشی هر روزه توفیقات متعددی را کسب می‌کند و فرهنگیان و دانش‌آموزان برای این مرز و بوم افتخار‌آفرینی می‌کنند چرا باید در آستانه بازگشایی مدارس این چنین مأیوسانه کام مردم را تلخ کرد‌. کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور در سال 93 و کسب بیش از 100 رتبه 2 رقمی و 3 رقمی در سال 94 و رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در جشنواره‌های جابر‌، نوجوان و جوان خوارزمی و رتبه‌های برتر فرهنگیان در الگوهای برتر تدریس و جشنواره‌های علمی و برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ایران تنها گوشه کوچکی از افتخارات آموزش و پرورش لرستان است که برای بطلان این ادعا‌ی بی‌اساس کفایت می‌کند‌.
و اما در قسمت دیگری نگارنده عملکرد کمیته انتصابات را زیر سوال برده و تلاش می‌کند تا با یک‌جانبه‌نگری و سطحی‌نگری ذهن مخاطبان را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کند‌. باید فضاوت را در این خصوص به فرهنگیان و مردم شریف سپرد و با تاملی بر انتصابات صورت گرفته در این دستگاه به رویکرد تعادلی‌، تعاملی و تکاملی در کمیته انتصابات پی برد و اما در قسمت پایانی نگارنده تلاش می‌کند تا ارتباط بین صف و ستاد را در آموزش و پرورش خدشه‌دار کرده و به بیگانگی و عدم تعامل و ارتباط بین متولیان تعلیم و تربیت با نیروهای صف اول جهاد علمی و تربیتی گواهی دهد که در این خصوص به بیان جند مورد اکتفا می‌کنیم‌.
در مدت قریب به 2 سال از روی کار آمدن مدیریت جدید تنها بیش از 7 هزار پیام در سامانه ارتباط با مدیر کل آموزش و پرورش ثبت و پی‌گیری شده است‌.
ارتباط مردمی مدیر کل آموزش و پرورش به صورت مستمر یک روز در هفته با میانگین هر هفته 170 نفر گواه دیگری بر ارتباط تنگاتنگ و مستمر فرهنگیان‌، دانش‌آموزان و خانواده با دست‌اندرکاران ستادی تعلیم و تربیت لرستان است‌.
تشکیل اتاق خلاقیت فکری و ایده‌پردازی‌، اجرای طرح همگام با مدیران‌، همراه با نوآوران‌، تشکیل اتاق فکر مولفین فرهنگی و فرهنگیان هنرمند و اجرای طرح از پیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبور و ده‌ها طرح از این دست تنها بهانه‌ای است تا دستگاه تعلیم و تربیت ارتباط سازنده و موثر خود را با نخبگان‌، اهالی فکر و اندیشه و نیروهای صف حفظ کند و در پرتو این تعامل از ایده‌های نو و اندیشه‌های ناب و کاربردی آنان استفاده کند‌.
از طرف دیگر با اعتقاد و اهتمامی که آموزش و پرورش به توسعه مشارکت  همه‌جانبه دارد تلاش شده تا در این دو سال این مشارکت به حد مطلوب و موثر برسد و اختتامیه شانزدهمین مجمع خرین مدرسه‌ساز استان با حضور قریب به 2 هزار خیر از سراسر کشور برگ دیگری از افتخارات آموزش و پرورش در پای‌بندی به سیاست توسعه مشارکت مقام عالی وزارت است‌.
در حالی که آموزش و پرورش لرستان با مشی اعتدال و تدبیر تلاش می‌کند تا همدلی و هم زبانی را در دستگاه تعلیم و تربیت عملیاتی کند و در اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و گفتمان ریاست محترم جمهور به دور از شعار‌زدگی پیشگام باشد و همایش بزرگ مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از پیروزی انقلاب را در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار می‌کند، معلوم نیست نگارنده در این نامه به اصطلاح سرگشاده چگونه حکم به یک‌جانبه‌نگری و حرکت‌های حذفی در آموزش و پرورش می‌دهد؟!
 اتهام‌های ناورا و بی‌اساس نگارنده این نامه به همین جا ختم نمی‌شود و در جای دیگری ادعا می‌کند که متولیان تعلیم و تربیت حکم به تخطئه مدیران قبلی کرده و در صدد سیاه‌نمایی فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته هستند، اما بر این اتهام خود همچون سایر اتهامات دلیل و بینه‌ای نمی‌آورد‌.
به جرأت می‌توان ادعا کرد که این رویه را در هیچ محفل یا مجلسی نمی‌توان مشاهده کرد و این مطلب صرفاً زاییده‌ي تراوشات فکری نگارنده ارجمند و محترم است‌.
در پایان آرزو می‌کنیم با هم‌افزایی و کلان‌نگری شاهد اعتلای اهداف تعلیم و تربیت در استان باشیم.
اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان
 

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمدیان 1394-07-03 15:56
با سلام مدیر کل آموزش و پرورش ما از فرهنگیان شهرستان دلفانیم آقای کریمی فر ما مطمئن ایم که نظرات این متن رو میخونید ازتون میخوایم بینی بین الله پیگیری کنید در شهرستان نورآباد معاون مقطع ابتدایی آزاد که پارسال هم کاندیدای مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بودن و ازشون حمایت میکردید الان درخواست کمبود نیروی مقطع ابتدایی کردن و میخوان حق التدریسی بگیرن ولی اگه بخواید رسیدگی کنید بیشتر از این نیروها در مقاطع دیگه معاون هستن و کاری بهشون نداره مثلا در اداره نهضت سواد آموزی به کار گیری شدن یا معاون دبیرستان و فنی و حرفه ای و کاردانش
نقل قول کردن
#2 لرسو 1394-07-03 16:06
هر هفته 170 نفر یعنی نفری چند دقیقه لطفن کمی هم به اعداد و امار احترام بگذارید
نقل قول کردن
#3 ناشناس 1394-07-03 16:29
سلام. من شاهد ملاقات مردمی مدیر کل در روز دوشنبه بودم این رقم کاملا صحت دارد بااین که وقت قبلی داشتم چند ساعت طول کشید تا نوبت ملاقات ما شد من دقیقاً ما از 11 ظهر منتظر بودیم ساعت 2ونیم نوبت ما شد
نقل قول کردن
#4 فرهنگی 1394-07-03 16:35
چند وقت پیش برا یه کار کوچیک به سازمان رفتم از برخورد زشت و حق به جانب برخی کارمندها حال آدم به هم خورد!! گره یه کار خییلی کوچیک که به راحتی باز میشه رو سعی میکنن به سختی بپیچونن!! خیلی برام عجیبه ... آخه چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جناب مدیر کل شما مسئول این وضعیت نامطلوبید و بايد با اينها برخورد كنيد
نقل قول کردن
#5 یک بروجردی 1394-07-03 17:14
برنامه‌محوری؟!!
واقعا برنامه محوری آموزش و پرورش لرستان را با شروع سال تحصیلی و نبودن معلم کلاس اول برای بسیاری از مدارس بروجرد می بینیم!!!!
البته برنامه محوری را در هجوم معلمان غیر بومی به آموزش و پرورش بروجرد نیز سالیان سال است که شاهدیم که چنان دماری از روزگار دانش آموزان بروجردی در آورده اند که آنچه دیگر در مدارس ما ارزشی ندارد درس و یادگیری علم است.
به همه این برنامه محوری ها!!! قتل معلم بروجردی سر کلاس را هم که برای اولین بار بود در تاریخ آموزش و پرورش ایران رخ می داد را هم باید اضافه کنیم!!!
نقل قول کردن
#6 خیرین 1394-07-03 17:45
با سلام. امور خیرین مربوط به عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز و نوسازی مدارس بود نه آموزش و پرورش
نقل قول کردن
#7 رضا 1394-07-03 21:31
اینها همه حرفه. پلدختر واقعا نگران کننده است. از دم شروع کردند به کنار زدن ...
نقل قول کردن
#8 محمدی 1394-07-03 23:25
من که گفته بودم گوش اگرگوش تو.........فریا دست! حضرت عباسی خودتون هم به این جوابیه اعتقاد دارید. دوصد گفته چون نیم کردار نیست!!!
نقل قول کردن
#9 اسدیان 1394-07-03 23:29
آموزش وپرورش از کی دادرس داشته که حالا داشته باشه ! از این بدتر هم سیاسی بشه کسی نمی پرسه چرا
نقل قول کردن
#10 فرهنگی 1394-07-04 00:49
واقع بین باشید مدیران بکارگیری شده در اكثر مدارس مرکز شهر لهجه محلی دارند که خوشایند معلمین ودانش اموزان مرکز استان نیست من قصد منکوب کردن اهالي يك شهرستان خاص استان عزیز رو ندارم اما خدا وکیلی یک مقدار جنبه روانی قضیه رو درنظر بگیرید .......
نقل قول کردن
#11 معلم 1394-07-04 01:37
سلام
170x3=510
510÷60=8/...
در نتیجه با 3دقیقه ملاقات برا هر نفر در طول ماه
با احتساب جلسات در بعضی دوشنبه ها و عدم ملاقات همکاران
170X2=340
در طول سال 340X12=4080
انگار حق با اقای اسماعیلیه همه همکارا حداقل یکبار برا طرح مشکل به مدیر کل محترم مراجعه کردن...
نقل قول کردن
#12 لر 1394-07-04 11:33
ادارات اموزش و پرورش سیاسی که هیچ از سیاسی هم فراتر پا گذاشته خداوند به داد دانش اموزان کشور برسد
نقل قول کردن
#13 امیر اسماعیلی 1394-07-04 23:11
سلام واحترام محضر برادر ارجمندم جایدری
در سایت وزین جنابعالی جوابیه ای از طریق اداره روابط عمومی آموزش وپرورش لرستان ،در پاسخ نامه سرگشاده حقیر به مدیرکل محترم آموزش وپرورش انتشار یافته که به لحاظ محتوای جوابیه ضرورت پاسخ بنده اجتناب ناپذیر بوده ،لذا انتظار دارم مطابق قانون واخلاق مطبوعاتی در همان صفحه ای که جوابیه اداره کل درج شده است درج گردد
با احترام -اسماعیلی /مدیر مسئول لکنا

پیرو درج جوابیه روابط عمومی اداره کل آموزش
http://lakna.ir/news/40440
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا