یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

26 مرداد مصادف است با بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی. آزادگانی که پس از تحمل دوران پرمشقت اسارت در اردوگاه‌ها و مخفیگاه‌های رژیم بعث عراق با سرافرازی به میهن اسلامی بازگشتند.
در چنین ایامی برادران آزاده از چند نقطه‌ی مرزی کشور با تشریفات خاص پس از بوسه به خاک پاک میهن اسلامی و ریختن اشک شوق سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مورد استقبال کم‌نظیر ملت شریف ایران قرار گرفتند و پس از مدت کوتاهی به زیارت مرقد مطهر امام (ره) همچنین بیعت با جانشین برحق وی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی شتافتند.
مقام معظم رهبری درباره آزادگان چنین فرمودند: یکی از چیزهایی که شما را و دل‌هایتان را زنده و پر امید نگه می‌داشت یاد آن چهره و روحیه‌ی پرصلابت امام عزیزان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذرانده‌اید اما در عین‌ حال با حفظ دین و اعتقادات دل‌بستگی خود به اسلام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمنان شدید.
حقیقتاً آزادگان پس از اسارت از دو موضوع غم‌زده بودند یکی رحلت امام راحل و عظیم‌الشان و دیگر شهادت و فقدان برخی یاران خود به‌ویژه بعضی آزادگان که در دوران اسارت به شهادت رسیده بودند.
در اولین دیدار آزادگان با رهبر انقلاب با شعاری پر مفهوم و احساسی ضمن اعلام بیعت با معظم اله و شعار "ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توییم خامنه‌ای" از غیبت پیر سفرکرده زبان به شکوه گشودند و فریاد زدند: ای سید حسینی کو رهبرم خمینی – ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار. واقعاً این سخن اشک را بر چشم همگان جاری ساخت.
در دوران اسارت آزادگان به عشق دیدار پیر جماران لحظه‌شماری می‌کردند و در گوشه‌ی زندان‌ها با پدر و پیر خود درد و دل می‌کردند و آن پدر با عشق پدری به آنان پاسخ می‌داد در پاسخ به یکی از آزادگان فرموده بودند: فرزند بسیار عزیزم از نامه‌ی دلسوزانه شما بسیار متأثر گردیدم من ناراحتی شما عزیزان دربند را احساس می‌کنم، شما هم ناراحتی پدرتان را که فرزندانش دور از وطن هستند درک کنید. عزیزان من، سید و مولای همه ما حضرت موسی بن جعفر (ع) بیش از همه شما و ما در رنج و گوشه زندان به سر بردند برای اسلام عزیز صبر کنید خداوند فرج را ان‌شاءالله نزدیک می‌نماید و پدر پیر شمارا با دیدن شما شاد می‌نماید. به همه عزیزان دربند سلام مرا برسانید.
این ایام یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل شکنجه و دوری از عزیزان خویش به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‌ها ایرانی باغیرت پایان دادند و وعده الهی تحقق یافت.
حقیقتاً استقامت برادران آزاده در اردوگاه‌ها و مخفیگاه‌های دژخیمان رژیم بعث عراق و صبر و شکیبایی خانواده این عزیزان قابل‌ تقدیر و تحسین است دفاع تمام‌قد ملت شریف ایران و صحنه‌ی حضور مردان و زنان غیرتمند و با ایمان با پیروی از تعالیم دین مبین اسلام تحت زعامت حکیمانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و منویات مقام معظم رهبری توانستند حماسه‌های جاودان از خود به‌جای بگذارند از این بابت خدا را شاکریم که ناملایمات روزگار هرگز نتوانست آزادگان عزیز را از راهی که انتخاب کردند از مسیر خود منحرف کند. خدا را شاکریم که اسوه‌های صبر و استقامت را از چنگال شقی‌ترین نامرد تاریخ سالم، پرقدرت رها نمود و به موطن خود بازگرداند.
مرتضي ولي‌پورياین‌جانب به‌نوبه‌ی خود سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی می‌دارم.
 إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لاتَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ. سوره فصلت آیه 30.

آزاده و جانباز: مرتضی  ولی‌پوری

فرماندار سابق خرم‌آباد و اليگودرز




دیدگاه‌ها  

#1 ازاد 1394-05-25 15:05
درود بر مرد بزرگ
تو از امتحان انسانیت و شرف سربلند بیرون امدی
وطنم به تو و امثال تو نیاز دارد
پیروز و سر بلند باشی
نقل قول کردن
#2 فرامرزسپهوند 1394-05-25 15:08
تشکرازفرماندارس ابق خرم آبادبابت مطلب زیبایی که نوشته اند
نقل قول کردن
#3 مبشر 1394-05-25 17:17
سالروز ورودت مبارک.
خوش هتی.
نقل قول کردن
#4 کامران رحیمی مقدم 1394-05-25 18:30
عرض سلام و احترام به محضر یکایک آزادگان عزیز که حقیقتاً اسوه استقامت و صبر جامعه بوده و الان نیز بعنوان نماد و سمبل پاکی و صداقت در جایجای میهن اسلامیمان ایران فعالیت دارند . این روز عزیز را به برادر ارزشی ، آزاده و جانباز جناب آقای حاج مرتضی ولی پوری صمیمانه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه الطاف اللهی همواره شاهد ترقی و پیشرفت روزافزون شما باشیم .
نقل قول کردن
#5 سرلک 1394-05-25 19:33
سلام بر فرماندار پر تلاش سابق الیگودرز آقای ولی پوری
نقل قول کردن
#6 میرزاپور 1394-05-25 20:17
زنده بادآزادگان وجانبازان جبهه های هشت سال دفاع مقدس وسلام برآزاده غیورمرد حاج مرتضی ولی پوری
نقل قول کردن
#7 اسدی 1394-05-26 08:18
سال روز ورودتان را به ایران اسلامی تبریک می گوییم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا