یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند صباحی هست که شاهد هجوم ریزگردها به استان لرستان هستیم و آرامش و آسایش را از هم استانی‌های عزیز بخصوص شهرهای جنوبی استان پلدختر و معمولان و حتی رومشگان و کوهدشت گرفته است به طوری که جدا از بحث ريزگردها كه این شهرها را به شدت آلوده کرده و در جاهایی به تعطیلی مدارس نیز منجر شده، خاموشی‌های مکرر شبکه برق به معضل غیرقابل تحملی برای مردم تبدیل شده است.
قطع مكرر برق، زندگي برخي مردم پلدختر، کوهدشت و رومشكان را نابود كرد! عده زیادی از ساکنان این شهرها در گفتگو با شبکه تلويزيوني افلاک صدای اعتراض و انتقاد خود را در این خصوص به مسوولان استانی رساندند و از مسوولان جهت رفع مشکل خاموشی‌های متعدد و ریزگردها استمداد طلبیدند.
 این ریزگردها چندسالی می‌شود که به خوره ذهن بعضی استان‌های کشور تبدیل شده و مسوولان فرصت کافی را برای تقویت شبکه‌های زیر‌ساختی مردم در اختیار داشتند تا در این مواقع بحرانی و خطرناک حداقل مشکل روشنایی نداشته باشند اما ظاهراً تمهیدات آن‌چنانی برای زیرساخت برق این شهرهادر استان لرستان  انجام نگرفته و قطعی‌های مكرر چند روزه و شاید چند شبه برق مردم در پلدختر‌، رومشگان و کوهدشت مصداق بارز ضعف زیر‌ساخت صنعت و برق استان ماست.
باتوجه به مشکلات به وجود آمده برقی برای مردم شهرهای پلدختر و کوهدشت‌، انتظار می‌رفت مسوولان حوزه برق استان حداقل کاری که مي‌توانند را جهت رضايت خاطر مردم و جلوگيري از ضرر آن‌ها انجام بدهند يا حداقل يك عذرخواهی به خاطر خاموشی‌های بكنند اما متاسفانه این چنین نشد و بعضی مسوولان این تکلیف را برخود واجب ندانستند و در شبکه افلاک با صراحت اعلام نمودند که علت این خاموشی‌ها فنی نیست! و به نوعی خود را تبرئه نمودند.
مدير عامل محترم شركت برق استان در بخش خبري اظهار داشتند كه تعجب می‌كنند در طول 29 سال خدمت‌شان در صنعت برق این چنین موردی پیش آمده است! حال به نظر شما وقتی بیش‌تر مناطق یک شهر شبکه برق‌شان به کلی قطع می‌شود آیا این ضعف فنی نیست‌؟ آیا حوزه برق در مسأله ورود ریزگردها به کلی دچار آسیب نشده است؟ البته سوال دیگری که مطرح است سکوت خبری رسانه‌های استان است که در این موضوع مهم که داد مردم را نیز بلند نموده انتظار می‌رفت به کمک مردم بیایند كه متاسفانه گويا تبليغات آگهي روي صفحه اول برخي از آن‌ها، قفلي بر دهان‌شان چسبانده تا پول را بر رسالت كاري ترجيح دهند!
  با توجه به توضیحات ارائه شده از مقام مسوول حوزه برق استان، باید گفت شاید این توضیحات مورد قبول کسانی باشد که در حوزه برق تخصص و اطلاعات کافی ندارند اما با کمال احترام به مسوولان زحمت‌کش برق در استان‌، ضرورت طرح سوالات ذیل برای هم‌استاني‌ها احساس می‌شود و همچنین برخود تکلیف می‌دانم که به بی‌توجهی‌ها و عدم خدمات مناسب برق در حوزه زیرساخت به مردم را بی‌جواب نگذارم و امیدوارم بعضی از مسوولان پاسخی منطقی برای همه آن‌ها داشته باشند و سعی در توجیهات و پاک کردن صورت مسأله نداشته باشند:
1- طولانی بودن شبکه 20 کیلوولت در شهرهای فوق‌الاشاره یکی از دلایل خاموشی‌های متعدد و ساکنان بیش‌تر جمعیت شهر است که می‌بایست طول شبکه کم و کم‌تر شود چون هر چقدر طول شبکه کم باشد بهتر و روان‌تر می‌توان تعداد خاموشی‌ها را برق‌دار نمود ... حال مسوولان امر در این چند سال با توجه به طولانی بودن شبکه برق پلدختر و کوهدشت چه تلاش و چه اقداماتی در جهت کم کردن طول شبکه برق کردند تا در مواقع بحران به سهولت و روان بتوانیم شبکه را برق‌دار نماییم و با این خاموشی‌های این‌چنینی مواجه نشویم و نتوانیم خدمات مطلوب به مردم ارائه نماییم‌؟
2- احداث پست‌های برق 63 به 20 کیلوولت یا 230 به 63 کیلوولت از دیگر وظایف خطیر مسوولان برق استان‌هاست باتوجه به مشکلات و کم بودن تعداد پست‌های برق در استان و بخصوص کوهدشت و پلدختر، از دیگر موارد خاموشی‌های مکرر برق در شهرها نبود این پست‌ها بوده است چرا در این چندسال متوالی اقدامی در جهت احداث پست‌های برق نشده است؟
3- در مناطق مرطوب و آلوده از مقره‌های (محی) استفاده می‌شود چون این مقره‌ها مخصوص این مناطق است که در صورت شرایط بحرانی و خاص مانند ورود ریزگردها مقاوم هستند و اجازه آسیب‌رسانی به شبکه برق و خاموشی را نمی‌دهند حالا در استان لرستان و شهرهایی که در این چند سال مورد هجوم ریزگردها قرار گرفتند آیا این مقره‌ها نصب شده‌اند؟ مسلما به مقدار کافی و استاندارد نصب نشده‌اند چون اگر غیر از این بود نمی‌بایست به کلی برق کلی از مناطق بعضی از شهرهای ما قطع شوند.
4- برابر  استانداردها هر سال حداقل یک بار می‌بایست مقره‌ها شستشو شوند تا آسیبی به شبکه وارد نشود. سوال این جاست چرا بعداز قطع مکرر برق در پلدختر ، مسئولان اقدام به شستشوی  این مقره ها کردند؟؟
5- آیا در استان همسایه یعنی خوزستان که کانون اصلی هجوم این ریزگردها هستند به اندازه لرستان مردمش در خاموشی به سر بردند یا این که آن‌ها با رعایت اصول استاندارد از قبل از هرگونه آسیب‌رسانی به برق جلوگیری کردند؟
به هر حال همانطوری که یکی از نمایندگان مردم در مجلس اشاره نمود در حوزه برق با مشکل مواجه هستیم و به نظر می‌رسد در حوزه امورات  تخصصی و فنی کمی فاصله داریم.
ان‌شاءالله که مسوولان استان هر آن‌چه که اتفاق می‌افتد را درس عبرتی برای خود بدانند و در جهت خدمت‌گزاری بی‌منت به مردم قدم بردارند و اجازه ندهند به مردم لرستان كه اكثراً از طبقه ضعيف اقتصادي هستند در اين حوزه‌ها خسارت وارد آيد و وسايل برقي و حتي سلامتي آن‌ها دچار مشكل شود.
 ايميل ارسالي: رسول  جودكي
كارشناس برق قدرت/ پلدختر
 

دیدگاه‌ها  

#1 نصيري 1393-12-05 11:19
البته گذشته از مشگلاتي كه براي مردم بوجود مي آيد اما از طرفي بايد گفت كه در اين مواقع است كه معيار توانمندي مديران مشخص مي شود وقتي در اين مواقع نه چندان بحراني حوزه برقي شهر به كلي زير خاموشي مي رود معلوم است كه در حوزه زيرساختي تلاشي نشده و سيستم برق ما به كلي مشكل دارد .... چطور مديريت سيستم برق استان كه سالها فرصت داشته در خصوص تخصصي و بازسازي شبكه برق اقدامي نكرده .اي كاش بجاي صرف انرژي و هزينه هاي كلان جهت تبليغات شركت برق، فكري بحال خاموشي هاي شهرهاي استان مي كرديم
نقل قول کردن
#2 ولي نيا 1393-12-05 11:22
در اين چند سال وقتي توان احداث بست هاي برق نداشتيم بايد هم با يك شوك برق يه شهر قطع شود .... اميدواريم مسئولان استان نسبت به ضعفهاي اساسي حوزه برق استان فکری کنند
نقل قول کردن
#3 آبسري 1393-12-05 11:26
آقاي جودكي بصورت واقع بينانه اي مشكلات شبكه برق را بيان كردند .هر چند گوش مسئولان بدهكار نيست ... و رفع مشكلات مردم اولويت كارشان نيست ...... اولا 150 روستاي بدون برق داريم دوما آنهايي هم كه برق دار هستند با يك گردوخاك عادي به زير خاموشي رفتنئد حال سوال اينجاست مسئولان برق در استان چطور خود را در صفحات اول نشريات استان با درج گزارش عملكرد خود را بهترين مدير معرفي مي كند ......... چرا هيچ نشريه اي در استان از اين وضعيت برق در بلدختر انتقاد نمي كند
نقل قول کردن
#4 سرداري 1393-12-05 11:40
مي ترسيم فردا يك كلاغ هم روي كابلهاي برق بنشيند تا يه هفته برق قطع شود آنوقت بايد بريم از كلاغها شكايت كنيم !!!!!!!!!
نقل قول کردن
#5 حامد 1394-08-20 13:14
شما رو به خدا قسم میدم شکایت ما رو درج کنید. مدتیه اداره برق کوهدشت به جای ثبت کیلووات مصرفی از روی عدد کنتور به صورت تخمینی مبالغ زیادی رو به عنوان مصرف برق درج می کنند و هنگام اعتراض می گویند ما فکر کردیم شما زیاد مصرف کردید . در بررسی ها و شکایات نیز به سالم بودن کنتور نیز اذعان دارند ولی به کرات در طول سال این مشکل بارها برای ما به وجود امده است. لطفا بررسی بفرمایید اداره محترم برق کوهدشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا