شخصی از شهروندان دلفانی طی تماس تلفنی با خبرنگار نسیم ماجرایی را افشا کرد که شنیدنش تاسف‌برانگیز است.
به گزارش نسيم دلفان، وی که به شدت از نمایندگی ایران خودرو شهرستان دلفان شاکی بود، رونوشتی از نامه سرگشاده خود به بازرسی استانداری لرستان را در اختیار ما قرار داد.
متن نامه سرگشاده این شهروند دلفانی:
دفتر بازرسی استانداری لرستان
با سلام و احترام به استحضار می‌رساند این‌جانب “م- ا” ساکن شهرستان دلفان‌، مالک یکدستگاه خودرو پژو پارس TU5 به شماره شاسی Dk669607 می‌باشم.
در تاریخ ۳۰ شهریور‌ماه سال جاری برای انجام گارانتی پمپ هیدرولیک خودروی صفر‌، به نمایندگی ایران خودرو کد ۲۳۱۳ شهرستان دلفان مراجعه نمودم.  بعد از پذیرش خودرو به بنده اعلام کردند که یک ساعت دیگر خودرو سرویس می‌شود، ولی پس از گذشت چند ساعت از نمایندگی تماس گرفتند و گفتند که تعمیر‌کار آن‌ها به علت مشکل خانوادگی به نهاوند رفته و بعد ازظهر ماشین تحویل می‌گردد!
بعد از ظهر رسید و خبری نشد. ساعت ۵ دوباره تماس گرفتم بازهم خبری نشد‌، گفتم بیام ماشین رو ببرم، گفتند تماس می‌گیریم‌.
فردا آمد باز هم خبری نشد! ساعت ۱۱ به نمایندگی مراجعه کردم و ماشین در نمایندگی نبود‌، پرسیدم ماشینم کجاست؟ گفتند برای آزمایش بیرون برده‌اند!
خلاصه ماشین را چند ساعت بعد تحویل گرفتم. وقتی به منزل رسیدم متوجه شدم که چرخ‌ها و رینگ‌ها متعلق به خودروي من نيست و هر کدام از یک برند خاص هستند. سریع به نمایندگی مراجعه نمودم که متاسفانه اظهار بی‌اطلاعی کردند و پس از مراجعه‌ي مجدد، اقرار کردند که ماشین از جک داخل نمایندگی سقوط کرده است.
ماجرا چیز دیگری بود
بعدأ متوجه شدیم که ماشین من از ارتفاع اطراف دانشگاه پیام نور شهرستان به شکل بسیار خطرناکی که منجر به تهدید جانی چند دانشجو گردیده سقوط کرده و متحمل خسارت شدیدی شده است. به همین دلیل مسوولین ایران‌خودرو دلفان دو روز تمام مرارا سرگردان کردند و در این مدت زمان به پنهان کردن صدمات وارده به خودرو پرداخته‌اند.
پس از شکایت و پی‌گیری‌های مداوم، متاسفانه تا این لحظه هیچ دستگاهی پاسخ‌گوی این‌جانب نبوده و نیست. دفتر منطقه‌ای ایران‌خودرو در همدان با توجه به اظهارات غلط نمایندگی شهرستان و بدون هیچ‌گونه توجهی به مدارک و مستندات این‌جانب، منکر اصل قضیه شده است!
پس از تحویل دادخواست به شعبه قضایی شهرستان و کارشناس فنی برای بررسی و رویت خودرو تعیین و خسارت وارده مشخص شد. خسارتی بالغ بر 3 میلیون و 243 هزار تومان تعیین و کارشناسی گردید.
حال جالب این که پس از تعیین خسارت مسوولین نمایندگی با تجمع و تحت فشار قرار دادن کارشناس مربوطه در منزل شخصی وی از او می‌خواهند در نظریه کارشناسی خود تجدید نظر نماید (لازم به ذکر است که دادستان و شورای حل اختلاف مرتبط با پرونده از این اقدام کاملاً آگاه می‌باشند) اما اصرار آنان راه به جایی نبرده است.
موضوع دیگر این که ایران خودرو دلفان جهت منحرف کردن ذهن مسوولین این شرکت در تهران اقدام به ساخت کلیپ جعلی سقوط خودرو از روی جک کرده‌اند و این اقدام آنان نیز در منحرف کردن ذهن کارشناسان در واقع تخلف دیگری محسوب می‌گردد که جای پی‌گیری دارد.
آن‌ها با فرستادن افرادی از ریش‌سفیدان و معتمدین شهرستان نزد من، سعی دارند به هر شکل ممکن مرا وادار به دادن رضایت نمایند. می‌گویند اگر ایران‌خودرو اصل قضیه را بفهمد منجر به صلب امتیاز نمایندگی خواهد شد.
باید متذکر شوم که من خسارتم را از طریق دادگاه پی‌گیری می‌کنم ولی این که این نمایندگی را افرادی اداره می‌کنند که صلاحیت ندارند را شما باید پی‌گیری کنید.
این شهروند در انتهای نامه خود نوشته است: من دروغ می‌گویم شما باور نکنید، اما اگر دروغ است چرا این‌ها از من شکایت نمی‌کنند که به آن‌ها تهمت زد‌ه‌ام؟!
بیایید از كاركنان دانشگاه پیام نور بپرسید. از کارشناس دادگستری بپرسید که به او ش گفته‌اند ما رضایت مشتری را جلب می‌کنیم، لطفاً شما نظریه کارشناسی را عوض کن.
این شهرستان فقط این نمایندگی را دارد. از شما سوال می‌کنم:
    چرا ماشین من را بدون اجازه بیرون برده‌اند؟
    چرا حقیقت را نگفته‌اند و باید از دوستان و دانشجویان دانشگاه پیام نور بفهمم که ماشینم داغان شده است؟!
    چرا در امانت خیانت کرده‌اند؟
    از کجا معلوم با ماشین بنده كار خلافی صورت نگرفته باشد؟!
    با توجه به خسارت شدید که به سیستم هدایت و کنترل خودرو رسیده است، اگر با این خودرو به مسافرت می‌رفتم، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.
    چه اعتمادی می‌شود به این نمایندگی و پرسنل آن داشت؟ آیا این نمایندگی در شأن این شهرستان است؟ اگر من سریع متوجه نمی‌شدم، تکلیف جان من و همراهانم چه بود؟

از مشتری‌مداری تا مشتری آزاری/ در شرکت ایران‌خودرو شعبه دلفان چه می‌گذرد؟! 

متاسفانه بايد عنوان كنيم اكثر نمايندگي‌هاي ايران‌خودرو و سايپا در شهرهاي استان لرستان، كيفيت كار مناسبي ندارند، لذا اكثر مشتريان از ارائه خدمات آنان ناراضي هستند. به همين خاطر، مشتريان لرستاني ترجيح مي‌دهند براي سرويس خودروهاي‌شان از خرم‌آباد تا همدان و حتي تهران بروند، اما آن را در اختيار برخي نمايندگي‌هاي شهرشان براي سرويس كردن قرار ندهند!
اميدواريم دستگاه‌هاي نظارتي، وظايف‌شان را در قبال اين نمايندگي‌ها به خوبي ايفا نمايند بلكه شاهد ارتقا كيفيت كار آنان باشيم.