یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عمليات حاج عمراناهمیت واقعه حاج عمران د‌ر تاریخ 2/3/65 و آمار شهدای یگان 57 حضرت ابوالفضل‌(ع) در این عملیات به حدی بود که مقام معظم رهبری به صدور  پیامی در این راستا پرداختند‌.

به گزارش يافته، عراق یک بار دیگر عملیاتی از سلسله عملیات‌های موسوم به دفاع متحرک را در منطقه حاج عمران آغاز نمود‌.

هدف دشمن از تدارک این عملیات باز‌پس‌گیری پادگان حاج عمران و ارتفاعات کدو و اطراف آن و در صورت توان‌، تصرف شهر پیران‌شهر و مناطقی دیگر از ایران اسلامی بود‌.

دشمن به عنوان رسیدن به همین اهداف 23/2/1365 با به کار گیری تیپ و لشگر‌های متعدد و حجم آتش سنگین توپخانه و پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز‌، به طرف مناطق مذکور هجوم برده و توانست در همان ابتدا ی عملیات، ارتفاعات 2519 و سلسه ارتفاعات در اطراف آن را به تصرف درآورد که در این زمان پدافند این منطقه را به طور کلی برادران ارتشی به عهده داشتند و رشادت‌ها و پایداری این دلاوران و قهرمانان موثر نیافتاد و دشمن با توان زیاد به پیش‌روی خود ادامه داد‌.

بنابراین یگان 57 که در حال تدارک برای انجام عملیات در شاخ شمیران بود از آن منطقه با کنسل نمودن عملیات مزبور جهت سد حملات مکرر و پیش‌روی‌های خطرناک دشمن در منطقه عمومی حاج عمران فراخوانی شد‌.

در این راستا نیروی اطلاعات در کم‌ترین زمان ممکن‌، منطقه را شناسایی و گردان‌های پشتیبانی رزم و تعداد 7 گردان از لشگر 57 حضرت ابوالفضل‌(ع) "گردان انبیاء، گردان محرم‌، گردان شهدا‌، گردان ثارالله‌، گردان محبین‌، گردان ابوذر‌ و گردان مالک اشتر" در همان ساعات اولیه وارد عمل شدند به نحوی که با انجام تک شبانه به صورت پیاپی به طور جانا‌نه‌ای از حرکت دشمن جلوگیری نمودند‌. سرانجام لشگر 57 حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان با اهدا قریب به 300 شهید و مفقود توانست ارتفاعات 2519 تپه شهدا و تپه شهید صدر را تصرف و جلوی دشمن را سد نماید‌.

با توجه به حجم کم منطقه و آتش پشتیبانی بسیار شدید دشمن و از خود گذشتگی و رزم بی‌امان خود و تقدیم شهدای والا مقامی همچون شهید سید‌مصطفی میر‌شاکی‌، شهید درویش‌علی شکارچی‌، شهید علی‌راست پیر‌حیاتی‌، شهید روح‌الله سپهوند و ... برگ زرین دیگری را در تاریخ دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند‌.

آن چنان که مقام معظم رهبری در همان زمان پیامی را به همین مناسبت به مردم غیور لرستان صادرنمود.

آمار شهدای استان لرستان در عملیات حاج عمران

بروجرد  88 نفر

خرم‌آباد  63 نفر

الیگودرز 63 نفر

ازنا 30 نفر

کوهدشت  18 نفر

دورود 12 نفر

الشتر 11 نفر

پلدختر 7 نفر

نورآباد 20 نفر

 

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني سپاه حضرت ابوالفضل(ع)

 

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1395-12-21 10:42
خداروح همه شهدارو شاد کنه بخصوص شهید ا
ا براهیم گودرزی عملیات حاج عمران
برای شادی روحشان صلوات
نقل قول کردن
#2 مهدی 1398-03-14 11:39
خدارحمتشون کنه بالاخص بسیجی شهیدمرتضی دارایی زاده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا