یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پرونده قتل در لرستان - يافتهمطالعه پرونده‌هاي جناحي، علاوه بر اطلاع‌رساني، مي‌تواند نقش عبرت‌آموزي نيز داشته باشد. به همين منظور گاهي به سراغ حوادث روي داده در استان مي‌روم.

به گزارش يافته، چندي قبل در يكي از شهرستان‌هاي استان لرستان، يك راننده تاكسي در حالي به قتل مي‌رسد كه با چاقوي ميوه‌خوري، شاه‌رگ او از پشت توسط مسافرش زده مي‌شود.

اين اتفاق در راه يكي از روستاهاي مجاور آن شهرستان روي مي‌دهد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه قتل با هدف سرقت انجام شده و جيب‌هاي راننده پس از مرگ، تخليه شده است.

پس از آغاز تحقيقات پليسي و جناحي، از آن جا احتمال مي‌رفت قاتل اين عمل را در آن شهرستان تكرار نمايد، لذا از طرف پليس به اكثر رانندگان تاكسي و به‌خصوص آژانس‌ها در اين خصوص اطلاع‌رساني مي‌شود كه مراقب اشخاصي كه به مقصد بيرون شهر سوار شده و در صندلي عقب مي‌نشيند باشند.

به مصداق اين جمله معروف كه "قاتل هميشه به صحنه جنايت باز مي‌گردد"، از قضا چند روز بعد قاتل دوباره در اقدام مشابهي سعي مي‌نمايد كه با كرايه يك تاكسي، در بيرون شهر نقشه‌ي شوم خود را دوباره عملي نمايد.

اما راننده كه قبلاً ماجراي قتل اول را شنيده بود، پس از مشاهده رفتار مشكوك سرنشين و به‌خصوص در لحظه‌اي كه با چاقو به او حمله‌ور مي‌شود، سر را پايين برده، از اصابت چاقو به نقاط حياتي گردنش جلوگيري كرده و با توجه به موقعيت جاده، خودرو را به كناره‌ها منحرف مي‌كند.

همين عامل باعث بر هم خوردن تعادل قاتل شده و در تقابل با راننده كه از او نيرومندتر است، سعي مي‌كند پس از زدن همان چند ضربه از خودرو متواري شود.

با مراجعه راننده به پليس كه با هوشياري‌اش از مرگ حتمي گريخته، پس از عنوان كردن مشخصات ظاهري ضارب و چهره‌نگاري صورت گرفته، از روي تصوير، متهم سابقه‌دار كه سوابق اعتياد دارد، شناسايي شده و مخفي‌گاه او در يكي ديگر از شهرهاي استان شناسايي مي‌شود.

مأموران پس از كسب مجوز قضايي لازم، ساعت 22 شب به مخفي‌گاه سارق وارد شده و وي را دستگير مي‌نمايد.

وي نيز به مواد مخدر اعتياد داشته، لب به اعتراف مي‌گشايد و انگيزه اصلي خود را تأمين هزينه‌هاي اعتياد عنوان مي‌كند و اذعان مي‌دارد كه در قتلي كه توسط او انجام گرفته است فقط 17 هزار تومان از جيب مقتول عايد او شده است!

به اين ترتيب پرونده زندگي يك انسان توسط يك فرد معتاد به خاطر 17 هزار توامان بسته مي‌شود! قاتل نيز چندي بعد در محل زندان به دار مجازات آويخته مي‌شود.


ر- ج / پایگاه خبری یافته


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1393-02-20 14:29
ممنون ک از پرونده های جنایی هم مینویسن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا