یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

60سريال سرزمين كهن - يافته نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف هجمه صداوسیما به تاریخ بختیاری شدند.

به گزارش يافته به نقل از ابینانیوز، 60 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به ضرغامی، ضمن محکوم کردن هجمه این سریال به بختیاری، از رئیس سازمان صداوسیما خواستند دستور توبیخ و برخورد جدی با مسوولان مربوطه در تولید و پخش سریال سرزمین کهن را صادر کند.

 

دکتر "اسماعیل جلیلی" نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی که نقش مهمی در تدوین و امضای این نامه داشته است، در اين خصوص گفت: پس از پخش قسمت اول سریال، تذکر لازم به رییس صدا و سیما داده شد ولی شاهد بی‌توجهی مسئولان مربوطه در حذف دیالوگ‌های مشکل‌دار و تکرار اهانت‌ها در بخش دوم و سوم سریال بودیم.

وي افزود: لذا جمعی از نمایندگان در تذکر کتبی به رئیس سازمان صداوسیما، از ایشان خواستند دستور توبیخ و برخورد جدی با مسوول مربوطه را صادر کند و منتظر نتیجه اقدامات ایشان هستیم.

تلاش سریال "سرزمین کهن" برای تحریف تاریخ بختیاری و خدشه‌دار کردن چهره‌ي حاج "علی‌قلی‌خان سردار اسعد بختیاری"(وفات 1297) و پسرش جعفرقلي‌خان سردار اسعد(وفات 1313)، از رهبران مشروطه‌خواه ایرانی که از جایگاه خاصی بین مردم بختیاری برخوردار بوده‌اند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوي قرار داشته‌اند، با انتقاد نخبگان لرتبار و زاگرس‌نشين روبه‌رو شده است.

در سریال "سرزمین کهن"، نقش یک خانواده‌ی کاملاً منفی، نوکیسه، سلطنت‌طلب و فاسد به خانواده‌ای به نام "بختیاری" داده شده است که به آزار و اذیت یک خانواده روشن‌فکر، وطن‌پرست و مظلوم به نام "اردکانی" می‌پردازند.

همچنین در قسمت‌های مختلف این سریال، علاوه بر خانواده بختیاری، از عنوان "بختیاری‌ها" در یک‌سری دیالوگ‌های تند و زننده و تحریک‌آمیز استفاده می‌شود و بدین ترتیب آن خانواده نماینده فرهنگ و هویت قوم بختیاری معرفی می‌شود که در واقع یک "تعمیم قومیتی" است و برخلاف زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و روح تساهل قومی و موازین حقوق بشری مورد نظر سازمان ملل و یونسکو و نقض تعهدات بین‌المللی صداوسیمای دولتی ایران می‌باشد.

سريال سرزمين كهن - يافته

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1392-11-21 11:50
اگر نماینده ها یک کار مفید انجام دادند همین کار بود. اوضاع به همین صورت پیش رود تا چند سال دیگر لر و کرد و گیلانی و یلوچ و دیگر اقوام اصیل کشور، ایرانی محسوب نمی شوند و فقط ساکنان تهران یا یزد ایرانی و وطن پرست معرفی می شوند.
نقل قول کردن
#2 علی رضا 1392-11-21 23:05
در رسانه ایی که نام خود را رسانه ملی میگذارد و در سریال ها و فیلم های آن برای شخصیت های منفی از اسامی پارسی و شخصیت های مثبت آن از اسامی غیر ایرانی استفاده میشود انتظار بیشتری نمیرود.
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1392-11-23 03:11
ای بابا کی صدا و سیما نگاه میکنه. ملت همه دارند تو جم سریال شمیم عشق رو میبینن یا پای بفرمائید شام هستن.
نقل قول کردن
#4 ق 1393-02-14 00:20
تو رو خدا وزیر نیرو رو استیضاح کنید.پدر نیروهای شرکتی رو در اورده
نقل قول کردن
#5 محمد شهرویی 1395-02-03 16:06
سلام. تعصب کور ، بی سوادی از تاریخ و فرهنگ و سیاست نباید باعث شود ما لر ها که فارس اصیل هستیم به قومیت مستقل تبدیل شویم. مگر لر ها در سرزمین کوروش هخامنشی و محور پارس ها نیستیم؟(مرودشت، شوش و هگمتانه) چرا ایل بختیاری بنا به سه مورد بالا از ایل خارج شده و به قوم بختیاری تبدیل شود؟ چرا بختیاری از بویر احمد و بهمئی و طیبی و... باید جدا شود؟ آیا دست نادانان و شیطان صفتان در کار نیستند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا