یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دانشگاه آزاد اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی بوده و در تاریخ بیش از 30 سال سابقه درخشان خود، منشاء خیر و برکات زیادی اعم از تربیت نیروهای تحصیل‌کرده در قالب دانشجو و هم ایجاد اشتغال برای مردم اعم از استاد، کارمند، راننده، نگه‌بان و ... بوده است.
اما دانشگاهی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبداء بسياري از تحولات بوده و کارش انسان‌سازی می‌باشد، نباید گاهی اسیر سلیقه‌بازی شده و باعث بی‌احترامی به قشر دانشجو شود. اگر قرار باشد دانشجویی که جهت یادگیری علوم به شهری دیگر می‌رود مورد کم‌لطفی و بی‌احترامی کارمندان دانشگاه قرار گیرد، یقیناً بازخورد این عمل به ساکنین آن شهر تعمیم داده مي‌شود و لذا در این قضیه، نقش کارمندان دانشگاه بیش‌تر نمود پیدا می‌کند.
چندي پيش در يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي شهرهاي استان، اقدامي ناخوشايند روي داد. بد نیست بدانید که بیش‌ترین دانشجویان اين واحد دانشگاهي از سایر شهرستان‌های استان لرستان می‌باشند که با توجه به تمرکز برخي رشته‌هاي خاص تحصیلی در اين واحد مشغول به تحصیل می‌باشند.
ماجرا از اين قرار است يكي از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسي توسط کارمندان اين دانشگاه مورد بی‌احترامی قرار گرفت و پیراهنش توسط كاركنان حراست دانشگاه پاره شد.
درگيري فيزيكي در يكي از دانشگاه‌هاي آزاد استان با توهين به قوميت‌ها!/ مهمان‌نوازي غيرفرهنگي + عكسبه گفته اين دانشجو، کارمندان دانشگاه علاوه بر برخورد فيزيكي، با کنایه‌های قومیتی او را مورد بی‌احترامی نیز قرار داده‌اند.
سوال این‌جاست که چرا این اتفاق در یک دانشگاه و مکان فرهنگی رخ داده است؟! آیا مسئولین دانشگاه نباید به این رفتار کارمند خود كه موجب بدنامي دانشگاه و شهر آن‌ها مي‌شود واکنش نشان دهند؟ به فرض اين كه دانشجو در اين ماجرا مقصر باشد، بایستی پیراهن او را پاره کرد و به او و قوميت‌ها اهانت كرد؟!
بی‌شک اين واحد دانشگاهي از کارمندان محترمی نیز بهره می‌برد و لازم است جانب انصاف را در اين خصوص رعايت كرد اما به هر حال اين معضل در اكثر نهادهاي لرستان وجود دارد كه عده‌اي قصد دارند به خاطر خودشيريني براي مافوق، سليقه‌اي با مردم رفتار نمايند، لذا اگر راه برخورد فيزيكي در منظر يك انسان بافرهنگ، آخرين راه است، آن‌ها اين راه را قبل از هر راه ديگري انتخاب نموده و آبروي مردم را در انظار عمومي به باد سخره مي‌گيرند و متاسفانه نظارت مستمر و قوي هم كه اين روزها حلقه‌ي مفقوده بر اكثر نهادهاي استان ماست.
به هر حال اهميت موضوع از اين‌جا مضاعف مي‌شود كه اين اتفاق ناخوشايند در يكي از مراكز فرهنگي روي داده است. دردآورتر اين كه كساني كه ادعاي فرهنگ دارند و مدام دم از آن مي‌زنند، با رفتار و گفتار ضدفرهنگي خود نشان مي‌دهند كه عملاً جز شعار، چيزي از آن ندانسته و آن‌چه لايق و صفت بارز خودشان است را به ساير قوميت‌ها و مردم نثار كردند.
همان طور كه ذكر شد، به جاست از رفتار شايسته برخي كاركنان اين مركز دانشگاهي نيز ياد شود كه در مقابل چنين افراد از خود راضي و ضدفرهنگي، با مرام و منش درست، رفتار نموده‌اند تقدير نمود و به خاطر داشت هيچ‌گاه نبايد رفتار برخي اشخاص بي‌فرهنگ را به كل جامعه تعميم داد وگرنه همچنان كه برخي افراد هتاك در اين دانشگاه چنين كردند و به قوميت‌هاي استان توهين نمودند، بايد خودشان را نيز در زمره‌ي چنين كساني به حساب آورد كه بويي از فرهنگ و مردم‌داري نبرده‌اند!
اين قبيل افراد لازم است بدانند با هر معيار و متري كه ديگران را بسنجند، آن‌ها نيز روزي با همان معيارها سنجيده خواهند شد.
حال اگر اين واحد دانشگاهي جزء مجموعه‌هاي فرهنگي استان است، مسئولان دانشگاه بايد به اين قبيل افراد آموزش دهند كه اگر هم نياز به برخورد از نوع فيزيكي هست، آن را در حادترين شرايط و به عنوان راه آخر بايد برگزيد نه اين كه آبروي ديگران كه ولي‌نعمت آن‌ها هستند و با شهريه اين افراد اتزاق آن‌فراهم مي‌شود را بازيچه قدرت‌نمايي خود قرار داده و به منظور خوش‌خدمتي، با ديگران برخورد ضدفرهنگي و ناشايست نموده و نمك بخورند و نمكدان بشكنند.
اقدام ناپسند فيزيكي چنين افرادي زماني زشت‌تر جلوه مي‌كند كه به منظور توجيه كار ناشايست خود، با کنایه‌های قومیتی سعی در لاپوشاني ضعف فرهنگي خويش دارند. در اين صورت فقط بايد به حال مدعيان فرهنگ گريست.
ارسال كننده: م- ب
 

دیدگاه‌ها  

#1 آرمین 1394-08-30 09:38
به جز دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دیگر دانشکده های
این دانشگاه از این قبیل داستان ها زیاد اتفاق می افته!
از نظر من بی سوادترین افراد کسانی هستن که به قومیت ها توهین می کنن
واسه اون کارمند و حراست اونجا خیلی متاسفم !
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-08-30 09:54
با حلوا حلوا گفتن دهن که شیرین نمیشه. بعضی ها خود را با فرهنگ میدانن . ولی وقتی کوچکترین اتفاقی میوفتد فورا ماهیت اصلی خود را اشکار میکنند. در واقع با فرهنگ نیستن ولی خوب بلدن تقلید ادمهای بافرهنگ رو درارن...
نمیدانم چطور بعضی ها به این نتیجه رسیده ان که بخودشون میگن بهترین .. عقده حقارت سر تا پای اینطور افرادی رو فرا گرفته و چشم دیدن پیشرفت کسانی رو که از قدیم تا بحال مسخره میکردن رو ندارن ... این گونه افراد منطق بسیار ضعیفی دارن و براحتی میتوان با گفتار صحیح انها رو به عقب راند...
نقل قول کردن
#3 کیوان 1394-08-30 10:12
با سلام مرسی از گزارشتون والا منم هم وقتی دانشگاه ازاد [...] بودم نیرو های حراستی طوری بر خورد میکنن که گویی زندانه. اصلا احساس دانشگاه به ادم دست نمیداد و واقعا حرکات شون خیلی زشت بودن و خدا رو شکر که تموم کردیم
نقل قول کردن
#4 رامین 1394-08-30 15:35
واقعا جای شرم و تاسف است که چنین رفتاری در دانشگاه و شهری رخ دهد که فقط شعار فرهنگ می دهند ولی هیچ بویی از ان نبرده اند و افرادی که چنین عمل به دور از انسانیت را انجام داده اند جز بی فرهنگ ترین و بی تمدن ترین افرا و اشخاص هستند
نقل قول کردن
#5 sasan 1394-08-30 17:31
سلام ...
کاش اسم دانشگاه رو می نوشتید ...
من خودم ارشدم رو توی یکی از دانشگاه های استان لرستان خوندم و چندین بار شاهد درگیری لفظی و حتی فیزیکی هم بودم ...
کاش مسئولین دانشگاه جای این همه پول کمی احترام و امکانات هم میذاشتن ..
چقدر جوونای نخبه و باهوش و با فرهنگ داشتیم و داریم که اومدن و رفتن اما سوختن ...
عذر میخوام .. یکهو غصه هام بیرون زد !! :P
:sad: :sad:
نقل قول کردن
#6 آرمین 1394-08-30 18:23
به نقل از کیوان:
با سلام مرسی از گزارشتون والا منم هم وقتی دانشگاه ازاد [...] بودم نیرو های حراستی طوری بر خورد میکنن که گویی زندانه. اصلا احساس دانشگاه به ادم دست نمیداد و واقعا حرکات شون خیلی زشت بودن و خدا رو شکر که تموم کردیم

به قرآن راست میگه
منم سه ترم دیگه دارم خدایا کمکم کن زودتر تموم کنم از دانشگاه آزاد نجات پیدا کنم!
از دوستانی هم که سنشون از من پایین تره توصیه می کنم بیشتر درس بخونن تا دانشگاه های دولتی قبول بشن
نقل قول کردن
#7 سجاد 1394-08-30 18:55
چندان جای تعجب نیست. شاید بنیان فکری تاسیس دانشگاه آزاد فکر خوبی باشد ولی متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی امروزی یکی از مهم ترین عوامل بیکاری جوانان، کارخانه تولید مدرک برای برخي مدیران و کارمندان، پایین ترین سطح فرهنگی (اعم از فرهنگ اسلامی و علمی)می باشد. نویسنده محترم چند نمونه از این ثمراتی که به ازای میلیاردها تومن شهریه دریافت می شود را ذکر مي‌ كردند.
نقل قول کردن
#8 مرادی 1394-08-30 22:58
سلام.اولا نمیشود بحث بی فرهنگی به نزادی و قومی داد مگر اینکه تمام معیاری انسانی اقتصادی فرهنگی برابر انموقع وضعیتها مشخص میشود که چه کسانی با فرهنگ میباشند.اما نکته جالب اینه چرا کارمند حراست برخورد فیزیکی میکند و صبحت از فرهنگ میکند .کاش اون کارمند حراستی لاقل میتوانست مقداری از باب اخلاق و ادب تدریس مینمود
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1394-08-30 23:10
دوستان عزیز همشهری زیاد غصه این رفتارهای سخیف رو نخورید بذارید تا نمکدان بشکنند .فقط کمی صبر داشته باشید ... اون روز که شهرمان از لحاظ فرهنگ و اقتصاد و توریست و صنعت در غرب کشور سروری کند زیاد دورر نیست ... روزی خواهد رسید که همگان لب به تحسینمان باز کنند شهر ما هیچی کمتر از اصفهان یا شیراز نداره . بلکه بسیار خوش اب و هواتر و زیبا تره ...شهر ما بر طبق امار جزء شهرهای امن کشور می باشد همگان مارو به مهمانوازی و غریب نوازی می شناسند ..
نقل قول کردن
#10 علی 1394-09-01 00:05
عموما انسان ها در مورد اون چیزی که بیشتر صحبت میکنن و ادعاش رو دارن بویی نبردن.

مردم اون شهر هم فقط دم از فرهنگ میزنن..
نقل قول کردن
#11 شهروند 1394-09-01 01:13
برخی آقایان حراستی در برخی ادارات و دانشگاها طوری برخورد می کنند که گویا مردم رعیت اونها هستند ... حتی در زندگی خصوصی مردم سرک می کشند - این در حالی است که وظیفه حراست یعنی حفاظت از آبروی مردم و کارکنان و حفظ آرامش آنهم در چارچوب قانون -
نقل قول کردن
#12 یک لرستانی 1394-09-01 11:29
واقعا متاسفم برای اونایی که دم از فرهنگ میزنن
حالا این بنده خدا چجوری اومده خونشون تو شهر غریب!!
غریب کشی غریبی بزرگ است!!
نقل قول کردن
#13 مهدی 1394-09-02 13:46
کنایه به قوم و زبان و مرام گروهی مردم محکوم و ناپسند است اما خبر هم شما هم ناقص است و سوگیرانه. این که بنویسید کارمندان لباس دانشجو را پاره کردند و فحش دادند یعنی گزینش بخشی از خبر نه انعکاس همه آن.
__________________________
يافته: سلام. مطلب به همين صورت براي ما ارسال شده است. البته نام واحد دانشگاهي را از متن حذف كرديم
نقل قول کردن
#14 هادی 1394-09-02 16:20
خدا رو شاهد می گیرم هر موقع خواستم برم دانشگاه آزاد از شدت ناراحتی و اضطراب قرص اعصاب می خوردم ، نه رییسش نه کارمنداش نه استادش ... هیج کدوم جوابگوی دانشجو نیستن ...
نقل قول کردن
#15 هادی 1394-09-02 16:23
یه زمانی دانشگاه مهد تمامی جنبش های اجتماعی و فکری در کشور بود یک نیروی پیش قراول که پیشاپیش جامعه حرکت می کرد الان دانشگاه آزاد بلایی به سر دانشجو اورده که حتی شهامت ابراز عقیده مرتبط با محتوای دروسش رو هم نداره...
نقل قول کردن
#16 کارمند دانشگاه آزاد 1394-09-02 17:46
از مدیر محترم سایت خواهش می کنم قبل از درج این خبر موضوع درگیری و نحوه درگیری را بپرسند. تا جایی که ما اطلاع داریم تقصیر دانشجو بوده و این دانشجو به مظلوم نمایی کرده است.
نقل قول کردن
#17 دانشجو 1394-09-02 19:59
به نقل از کارمند دانشگاه آزاد:
از مدیر محترم سایت خواهش می کنم قبل از درج این خبر موضوع درگیری و نحوه درگیری را بپرسند. تا جایی که ما اطلاع داریم تقصیر دانشجو بوده و این دانشجو به مظلوم نمایی کرده است.

همین که پیرهنشو پاره کردید معلومه مقصرید
نقل قول کردن
#18 دانشجو 1394-09-03 11:53
امیدوارم روزی برسه که جرات پاسخگویی داشته باشن!!
اونایی که به اسم فرهنگ سازی پولای مردمو میبرن و در ازای اون ضدفرهنگ سازی به جامعه تزریق میکنن
نقل قول کردن
#19 جهانیان 1394-09-04 13:26
متاسفم برای کسانی که مدعی فرهنگ در گفتارند ولی درعمل هیچ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا