یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با انتقاد از عدم حمایت صنایع از ورزش استان گفت: در استان نهادها يا كارخانه‌ها توانمندي همچون "داروسازی بروجرد" موجود است كه به تنهایی توانايي حمايت از  چند تیم لیگ برتری فوتبال را دارد.

به گزارش يافته، "رضا محمدی‌اصل" در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان تصریح کرد: اگر شركت داروسازی بروجرد فقط یک درصد از مالیاتش را به امور ورزشي اختصاص دهد، کل مشکلات فوتبال لرستان حل مي‌شود.

وی با بيان اين كه جلساتی را با معاونان استاندار در راستای جذب کمک‌های بخش صنایع استان به ورزش داشته است، ادامه داد: در حالی که از نظر وجود استعدادهای ورزشی، لرستان جزء بهترین‌ استان‌های کشور است، اما متأسفانه از لحاظ تأمين زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فقر به سر می‌بریم.

محمدي‌اصل بيان نمود: زماني كه مدير كل تربيت‌بدني استان‌هاي هرمزگان و گيلان بودم، افراد زيادي به ما مراجعه مي‌كردند تا به عنوان حامي تيم‌هاي ورزشي وارد ميدان شوند، اما متأسفانه در لرستان كسي از اين موضوع استقبال نمي‌كند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در ادامه با اشاره به روند تكميل "مجموعه ورزشي منطقه كمالوند" خرم‌آباد گفت: این مجموعه که 6 سال پیش با حضور پورمحمدي وزير كشور به نام "دهکده المپیک" کلنگ‌زنی شد دارای 26 طرح است که ورزشگاه 15 هزار نفری فوتبال آن 50 درصد و سالن سرپوشيده دوومیدانی که در خاورمیانه تک است 70 درصد پیش‌رفت فیزیکی داشته‌اند، با این حال روند ساخت سالن دوومیدانی در حال حاضر متوقف است اما با اعتباري كه به زودي تخصيص مي‌يابد فعال خواهد شد.

محمدی‌اصل ادامه داد: احداث پیست بین‌المللی دوچرخه‌سواری را در این مجموعه پیشنهاد داده‌ایم که یک میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در این مجموعه ورزشی به غیر از ورزشگاه 15 هزار نفری و سالن دو و میدانی كه به ترتيب حدود 50 و 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند، پس از گذشت 6 سال، کار خاصی صورت نگرفته است اما با این حال با پی‌گیری‌هایی که استاندار داشت این مجموعه سال گذشته توانست ماده 215 و ردیف ملی بگیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با رد شايعه خريد امتياز تيم ليگ يكي براي شهرهاي خرم‌آباد يا بروجرد، از صرف 470 میلیون تومان هزینه برای انجام تعمیرات مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد خبر داد و گفت: از اين ميزان مبلغ 200 ميليون تومان بدهي داريم و تعمیرات ورزشگاه تختي دورود هم بيش از یک میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که 70 درصد آن را به پیمانکار پرداخت شده است.

محمدی‌اصل ميزان سرانه فضاهای ورزشی در لرستان را حدود 49 سانتي‌متر اعلام کرد و افزود: مطابق برنامه چهارم توسعه ميزان سرانه ورزشي لرستان بايد به یک متر می‌رسید و از اين ميزان سهم اداره كل ورزش و جوانان 50 سانتي‌متر بوده كه حدود 33 سانتي‌متر آن محقق شده است، سهم ساير دستگاه‌هاي استان 35 سانتي‌متر بوده كه حدود 15 سانتي‌متر كار كرده‌اند و سهم بخش خصوصي نيز 15 سانتي‌متر بوده كه فقط يك و نيم سانتي‌متر آن را عملي كرده‌اند.

وی با اذعان به این که سال گذشته از لحاظ اعتبار عمرانی سال سختی براي ورزش استان بود، تشریح کرد: اخیراً با پی‌گیری‌های که از طریق استاندار و وزارت ورزش صورت گرفت بخشی از اعتبارات عمرانی سال گذشته در حال جذب هستند.

محمدي‌اصل اظهار داشت: بسياري از طرح‌هاي ورزشي استان به دليل مشكلات مالي تعطيل هستند كه با كمك اصحاب رسانه و اطلاع‌رساني آن‌ها اميدواريم اين طرح‌ها فعال شده و هر چه زودتر به سرانجام برسند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان به برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای آمادگی ورزشکاران لرستان به تیم‌های ملی و حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی و المپیک گفت: در مسابقات آسیایی "دوحه قطر" لرستان با 20 ورزشکار موفق به کسب 6 مدال برای کشور شد اما در بازي‌هاي آسيايي "گوانگ‌جو چين" با 6 ورزشکار فقط موفق به کسب یک مدال توسط "طالب نعمت‌پور" در كشتي فرنگي شديم، به همين منظور تیمی از کارشناسان و نخبگان ورزشی استان تشکیل شده تا برای حضور موفق در مسابقات آسیایی و المپیک برنامه‌ریزی کنند.

محمدی‌اصل همچنین از اخذ مجوز استخدام 31 نفر در این سازمان خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که مطابق چارت سازماني از مجموع 164 پست اداره ورزش و جوانان در لرستان هنوز 119 پست خالی در این دستگاه وجود دارد!

وي در مورد دليل تكميل نشدن استخر شناي شهرستان پل‌دختر پس از چند سال گفت: با وجودي كه پيمانكار اوليه خوب كار مي‌كرده او را ماده 48 و خلع يد كرده‌اند و اكنون با تلاش نماينده پل‌دختر سعي داريم پيمانكار مناسبي پيدا كنيم تا هر چه زودتر اين استخر به سرانجام برسد، چرا كه شهرستان پل‌دختر جزء مناطق گرمسيري بوده و حتماً به وجود استخر نيازمند است.

اين مقام مسوول با بيان اين كه" لازمه‌ي داشتن ورزش قهرماني پويا، داشتن ورزش همگاني قوي است" اظهار داشت: از رؤساي هيأت‌هاي ورزشي استان خواسته‌ام براي ورزشكاران نخبه كه احتمال موفقيت و كسب مدال آن‌ها در بازي‌هاي آسيايي يا المپيك وجود دارد، اردوهاي ويژه برگزار كنند.

محمدي‌اصل با بيان اين كه طرح‌هاي استعداديابي بايد از آموزش و پرورش آغاز شوند، افزود: در گذشته تمام نخبگاني كه به ورزش كشور معرفي شدند، عضو تيم‌هاي مدارس بوده‌اند و از ورزش آموزشگاه‌ها سر برآورده‌اند.

وي در پايان با تأكيد بر جدي گرفتن ورزش ادارات و كاركنان اظهار داشت: معتقدم مسابقات كاركنان دولت به جاي يك بار بايد در سال سه مرتبه برگزار شود و اگر موفق شويم كاركنان دستگاه‌ها را به ورزش وا داريم، به يقين ميزان كارايي آن‌ها افزايش يافته و با شور و نشاط در محل كارشان حاضر مي‌شوند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا