یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل اسبق ورزش و جوانان استان لرستان از تدوین سند آمایش ورزش پرورشی، ورزش همگانی و ورزش روستایی در استان لرستان خبر داد.

به گزارش يافته، فرهاد نیکوخصال در سی وهفتمین جلسه معاون وزیر ورزش و جوانان با رؤسای هیأت‌های ورزشی لرستان تصریح کرد: تدوین این سندهای آمایش ورزشی در لرستان در قالب فعالیت مراکز پیکر سنجی در استان صورت می‌گیرد و از جمله فعاليت‌هاي آن تشكيل ستاد برنامه‌ریزی بازي‌هاي المیپک 2016 برزیل با حضور کارشناسان ورزش استان بوده تا یکی از دغدغه‌های اصلی ما كه کسب مدال المپیک توسط ورزشکاران لرستانی است به واقعیت تبدیل شود.

وي در ادامه اظهار داشت: در لرستان هیچ باشگاه و بنگاه اقتصادی که حامی تیم‌های ورزشی شود وجود ندارد كه شايد دليل اصلي آن نداشتن كارخانه‌هاي صعنتي در استان باشد.

مدير اسبق اداره كل ورزش و جوانان لرستان ضمن اعتراض به به شاخص‌های وزارت ورزش گفت:  در استان لرستان 4500 نهاد اجتماعی مستقل وجود دارد و توقع ما ازوزارت ورزش این است که پتانسيل لرستان را در اين مورد جدی ببیند و بودجه‌اي درخورد شأن آن‌ها اختصاص دهد.

نيكوخصال تصریح کرد: در توزیع امکانات كشوري، لرستان کم‌رنگ دیده می‌شود و ورزشكاران نخبه ما نيز به ناچار دلسرد مي‌شوند. براي مثال آرش مردانی پهلوان برجسته كشور از لرستان همچنان با مشكل بي‌كاري دست و پنجه نرم مي‌كند.

وي افزود: حدود 90 قهرمان آسیایی و جهاني لرستان همگی بیکار هستند و بسياري از اعزام‌های ورزشکاران لرستانی به دلیل کمبودهاي مالی لغو شده است.

نيكوخصال بيان داشت: حدود نیمی از هیأت‎ها، خانه تخصصی ندارند و همین باعث شده که ورزشکاران لرستانی آن‎گونه که می‎خواهند نتوانند توانایی‎هایشان را به منصه ظهور بگذارند.

وی ادامه داد: در بخش امکانات و زیرساخت‎های ورزشی، از داشته‌هاي لرستان راضی نیستیم اما از کارهای علمی که ظرف یکی دو سال گذشته اجرا کرده‎ایم راضی هستیم.

مدیر کل اسبق ورزش و جوانان در مورد سرانه ورزش لرستان، عنوان کرد: سال 89 که من به‎عنوان رییس تربیت‎بدنی استان منصوب شدم سرانه فضای ورزشی 7/46 سانتی‎متر بود که امروز به بیش از 50 سانتی‎متر رسیده است. با این‎حال هنوز با استاندارد کشوری خیلی فاصله داریم.

نيكوخصال در ادامه به مبحث خصوصی‌سازی در ورزش اشاره کرد و افزود: تعریفی که در استان ما از این بخش شده، با ایده‎آل‎ها فاصله دارد. شنیدم در یکی از کارخانه‎های استان‎های برخوردار، برای یک‎ سال حدود 60 میلیارد تومان هزینه شده که باید بگویم بعد از انقلاب هزینه‎های جاری ورزش لرستان این مقدار نبوده و متأسفانه در بخش خصوصی خیلی مشکل داریم و هنوز نتوانسته‎ایم بهره‎ای آن‌چنانی از این بخش ببریم.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا