یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تاكنون با نمايندگان سمن‌های جوانان ١٥ استان ديدار داشتم و مشكلات آن‌ها را از نزديك دیده‌ام.
به گزارش یافته، محمدمهدی تندگويان که به لرستان سفر کرده است، در نشست با دبيران سمن‌های جوانان استان لرستان اظهار داشت: در حوزه جوانان اتفاقاتي رخ‌داده كه نشان از تغييرات مثبت در اين حوزه است.
 تندگويان با اشاره به مطالبه گري سمن‌ها از دولت گفت: سمن‌ها بايد رويكرد خود را به سمت خودباوری و کارآفرینی ببرند.
معاون ساماندهي امور جوانان در خصوص عزم جدي دولت در حوزه جوانان گفت: دولت با انتخاب وزير جوان نشان داد در حوزه جوانان جدي است، در وزارتخانه‌های مختلف از جوانان استفاده می‌شود كه وزارت نفت در اين خصوص پيشتاز است، تيمي كه قرارداد توتال را بستند مجموعه‌ای از جوانان بودند.
او ادامه داد: در وزارت ورزش و جوانان هم اعتماد به جوانان نشان داده شد و در همين معاونت جوانان ميانگين سني مديران كل در اين دوره ١٠سال پايين آمد.
تندگويان ادامه داد: من آينده سمن‌ها را امیدوارکننده می‌بینم، عملكرد سمن‌ها اين اميدواري را ايجاد كرد.
او در ادامه گفت: در حوزه سمن‌ها از دنيا عقب هستيم، در دنيا براي هر ١٠٠جوان يك سمن وجود دارد ولي در ايران براي هر ١٥٠٠٠ جوان يكي سمن وجود درد.
تندگويان ادامه داد: دولت در خصوص سمن‌ها قول حمايت داده است ولي اصالت سازمان‌های مردم‌نهاد این‌گونه است كه خودشان بايد نشان دهند توانايي اداره خود و کارآفرینی را دارد.
معاون ساماندهي امور جوانان در ادامه گفت: ما در كشور در حوزه جوانان سیاست‌گذاری نداريم، حوزه جوانان یک‌زمانی به شكل جوانان بوده است، الآن زیرمجموعه يك وزارت خانه است و مجدداً می‌خواهد مستقل شود اين رفت‌وبرگشت خروجي جز هزينه نداشته است بنابراين سیاست‌گذاری در حوزه جوانان يكي از کارهایی است كه شروع‌شده و در قالب کمیته‌های در معاونت جوانان در حال پيگيري است.
تندگويان در خصوص تفكيك حوزه جوانان از ورزش گفت: پيگير تفكيك حوزه جوانان از ورزش در مجلس شوراي اسلامي هستيم، به نظرم تفكيك حوزه جوانان از ورزش ٥٠ درصد امکان‌پذیر است، ما در خصوص اين موضوع تابع مجلس هستيم و هر تصميمي گرفته شود تابع آن هستيم.
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت: هر هفته جلساتي با حضور وزير ورزش و جوانان با نمايندگان سمن‌های استان‌های مختلف داريم.
تند گویان با اشاره به کمک‌های صورت گرفته از سوي سمن‌ها براي زلزله‌زدگان گفت: پس از زلزله كرمانشاه مردم اعتماد خوبي به سمن‌های وزارت ورزش و جوانان كردند و کمک‌های بسياري از سوي سمن‌های دريافت و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد، هفته آینده هم‌ گروهی از روانشناسان از طريق سمن‌های زير مجموعه معاونت جوانان به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد.
او در ادامه گفت: با نيروهاي مسلح مذاكراتي در خصوص طرح سرباز مهارت انجام شده است كه در صورت توافق نهايي اعضاي تشکل‌ها می‌توانند به صورت امريه سربازي خود را در تشكل بگذرانند.
تندگويان ادامه داد: با بانک‌های عامل مذاكراتي داشتيم تا بتوانيم کمک‌ها مالي به سمن‌ها را تا سقف ١٠٠ميليون تومان افزايش دهيم.
او در ادامه گفت: تعاملات استاني ما در حوزه جوانان هرچقدر بيشتر شود می‌توانیم امتيازهاي بيشتري از بودجه استان براي جوانان به دست بياوريم.
تندگويان در پايان گفت: مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد تا پايان دی‌ماه در شيراز برگزار و از اساسنامه آن رونمايي می‌کنیم.


دیدگاه‌ها  

#1 محمد اکبری 1396-09-01 16:28
درحوزه جوانان وامور سمن ها اداره ورزش وجوانان لرستان براساس شاخص ها آمارها از ضعیفترین استان هاست
نقل قول کردن
#2 سالاری 1397-01-05 16:16
در حوزه سمن ها از دنیا عقب هستیم ؟؟؟ از همه حوزه ها از دنیا عقب هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا