یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور، در گرامیداشت یاد و خاطره 120 شهید مدافع محیط زیست کشور، دیداری دوستانه را با محیط‌بانان تهران در زمین چمن نیروی زمینی ارتش برگزار نمودند.
به گزارش یافته، در این دیدار، ملی پوشان لرستانی فوتبال کشور وحید امیری و علیرضا بیرانوند که قبل از این به‌عنوان همیاران افتخاری محیط زیست و حامی گونه اندمیک و زیبای سمندر لرستانی معرفی شده بودند، در کنار آرش میر اسماعیلی  قهرمان لرستانی جودوی جهان به میدان رفتند.
 
امکانات محیط‌بانان کشور بسیار محدود است
رئیس لرستانی محیط زیست تهران در خصوص این برنامه اظهار داشت: امروز جمع شده‌ایم تا یادی کنیم از محیط‌بانانی که در سرما و گرما، در صعب‌العبورترین و سخت‌ترین قسمت‌های جغرافیای کشور، در زیستگاه‌های طبیعی، به دور از خانه و خانواده و با کمترین امکانات، شب و روز، به حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و زیبایی‌های کشور مشغول‌اند و به‌طور مستمر با انواع مخاطرات روبرو هستند و تاکنون 120 نفر از آن‌ها در این مسیر و در مقابله با دشمنان طبیعت مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.
محمدحسین بازگیر در ادامه ضمن تشریح وضعیت محیط‌بانان، ادامه داد: بر اساس استانداردهای دنیا برای حفاظت از هر هزار هکتار، یک تیم چندنفره و مجهز محیط‌بانی وجود دارد، در حالی که در کشور ما هر محیط‌بان، به‌تنهایی و با امکانات بسیار محدود، ناگزیر به مراقبت از چند هزار هکتار منطقه‌ی حفاظت شده می‌باشد.
وی در پایان از ورزشکاران و پیشکسوتانی که در این بازی حضور یافتند تشکر نمود، آن‌ها را سرمایه‌های اجتماعی دانست و از جامعه ورزشکاران کشور دعوت نمود که در نگهداری و حفاظت از منابع زیستی و توسعه پایدار کشور، با محیط‌بانان همیاری و همکاری نمایند.
 
حواشی:
* جمعی از پیشکسوتان فوتبال ایران از جمله داوود حقی بازیکن اسبق سپاهان و فجر شهید سپاسی، سعید نعیم‌آبادی مدافع اسبق پرسپولیس، ایرج سائلی کاپیتان اسبق دارایی تهران راه‌آهن و نیروی زمینی، علی پازوکی بازیکن اسبق تیم ملی جوانان و پرسپولیس، احمدرضا سهرابی آقای گل لیگ برتر و مهاجم اسبق پاس، بهنام بیرانوند بازیکن اسبق تیم ملی نوجوانان و جوانان و باشگاه‌های پیکان و ابومسلم، هوشنگ مریخی بازیکن اسبق نیروی زمینی، رامبد عالیخانی بازیکن سابق مس کرمان و شهاب زنجان، قادر دانش مهر دروازه‌بان اسبق ماشین‌سازی تبریز، سید مهدی حیدری بازیگر سینما و بازیکن سابق اکباتان و نیروی زمینی تهران، محمد فاضلی بازیکن سابق خیبر خرم‌آباد، علی دریکوند دروازه‌بان سابق پاس همدان و ... روبروی محیط‌بانان تهران قرار گرفتند.
 
*در حاشیه‌ی این دیدار پنج بهله پرنده شکاری دلیجه که مراحل تیمار و قرنطینه را پشت سر گذاشته بودند توسط محیط‌بانان و ورزشکاران رهاسازی گردیدند. این پرنده‌ها توسط یگان محیط‌زیست شهر تهران از متخلفین کشف و ضبط‌شده و در کلینیک حیات‌وحش پردیس تیمار و مراقبت شده بودند.
 
*این بازی دوستانه فوتبال به میزبانی موسسه فرهنگی ورزشی "دا" و زحمات کوروش جمشیدی و محسن دهقانکار در زمین چمن نیروی زمینی ارتش برگزار گردید.








دیدگاه‌ها  

#1 ن.ل 1396-08-08 23:20
هر جا دوربینی باشه و چهره ی سرشناسی ...هم اونجاست
نقل قول کردن
#2 منوچهر 1396-08-09 00:05
جا دارد از این همشهریان که در قالب موسسه دا توی تهران فعالیت میکنند یه خسته نباشید گفت که الحق و الانصاف دارن واسه لرستانیها کار انجام میده و اونا رو توی قربت دور هم جمع میکنند.
جا داره مسئولان استان لرستان یا حتی استاندار محترم یه اعلام حمایتی ازشون داشته باشه. یا حتی با اعضا هیت مدیر این موسسه یه نشستی داشته باشه
نقل قول کردن
#3 عزیزی 1396-08-10 23:33
متأسفانه با خبر جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس خیلی ها دارند به شهر و استان و قومیت بیرانوند توهین میکنند خواهشأ اطلاع رسانی کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا