یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شایعاتی درباره حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در تراکتورسازی شنیده می‌شود.
به گزارش "ورزش‌سه"، به نظر می رسد تراکتورسازی به واسطه امتیاز استفاده از بازیکنان سرباز نیم فصل پر تب‌وتابی را در امر نقل و انتقالات رقم بزند.
یک سال محرومیت از جذب بازیکن جدید برای هیچ تیمی خوشایند نیست؛ آن هم برای تیمی مانند تراکتورسازی که در هر پنجره نقل و انتقالاتی حداقل دو، سه بازیکن سرباز از تیم‌های دیگر جذب می‌کند و به قدرت خود می‌افزاید. محرومیت فیفا اما برای تراکتور این مسئله را به دنبال داشت که آن‌ها در دو پنجره نقل و انتقالاتی هیچ بازیکنی را به جمع نفراتشان اضافه نکردند و به‌ناچار از بازیکنان جوان خود استفاده کردند.
حالا اما در شرایطی که جوانان تراکتورسازی آرام‌آرام در ترکیب تیم جا افتاده‌اند و عملکرد خوبی ارائه داده‌اند، با نزدیک شدن به نقل و انتقالات نیم‌فصل شایعات درباره جذب ستاره‌های تیم‌های دیگر توسط تیم تبریزی داغ شده است. تراکتوری‌ها برای تقویت تیم خود در نیم‌فصل برنامه‌های زیادی دارند و از سوی دیگر 8 جای خالی در لیست بزرگ‌سالان نشان می‌دهد که آن‌ها با خیالی آسوده می‌توانند به یارگیری در فصل نقل و انتقالات زمستانی بپردازند.
موضوعی که در نقل و انتقالات نیم فصل درباره اکثر بازیکنان خوب وجود دارد،‌قرارداد این نفرات با تیم‌های خود است و باشگاه‌ها نیز معمولا نفرات کلیدی‌شان را از دست نمی‌دهند. از این رو نقل و انتقال خاصی هم در نیم‌فصل صورت نمی‌گیرد. تراکتور اما امتیازی نسبت به تیم‌های دیگر دارد که می‌تواند هر بازیکنی را به خدمت بگیرد؛ جذب بازیکن سرباز. این امتیاز به باشگاه تراکتورسازی اجازه می‌دهد، ستاره‌هایی که به خدمت سربازی‌ نرفته‌اند را هر زمان که می‌خواهند به تیم خود بیاورند و به طور قرضی هم سربازی‌شان را بگذرانند و هم برای تراکتور در لیگ برتر به میدان بروند.
از این رو محرومیت تراکتور در دو پنجره نقل و انتقالاتی سبب شد تا تب جذب بازیکن سرباز توسط این باشگاه فروکش کند اما حالا بار دیگر این اتفاق رونق گرفته است. با اینکه 7 بازی تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر هفدهم باقی مانده، اما از همین حالا شایعاتی درباره جذب ستاره‌های لیگ برتر توسط تراکتور به گوش می‌رسد. این شایعات به حدی جدی شد که یحیی گل‌محمدی را مجبور به واکنش کرد.
سرمربی تراکتورسازی ضمن تکذیب تماس با بازیکنان تیم‌های دیگر توپ را در زمین نفرات سرباز باشگاه‌ها انداخت و گفت: «بسیاری از بازیکنان پیغام هایی برای من ارسال کرده اند و برای حضور در تراکتورسازی در نیم فصل ابراز تمایل نمودند. حتی بعضی از بازیکنان به دلیل موانع قانونی در نیم فصل دوم نمی توانند برای تیمشان به میدان بروند و قطعا باید سرباز شوند. طبیعی است که چنین بازیکنی دوست دارد پیراهن تیم مطرح و محبوبی مثل تراکتورسازی را بپوشد و حتی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کند. از سوی دیگر طبیعی است که ما هم نمی توانیم همه این درخواست‌ها را قبول کنیم؛ اما با دقت شرایط گزینه ها را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت با توجه به نیاز تیم برای تقویت در نیم فصل بازیکنان مورد نظر را جذب می‌کنیم.»
رمزگشایی از حرف‌هایی یحیی گل‌محمدی ما را به چند بازیکن خاص می‌رساند. اولین نفری که به نظر می‌رسد اورا در نیم فصل تراکتوری‌ بدانیم، احسان پهلوان ستاره چند سال گذشته ذوب‌آهن است. پهلوان که سال‌ها است به عنوان دانشجو و با معافیت تحصیلی در لیگ برتر بازی می‌کند، ابتدای فصل با اصرار و تلاش‌های فراوان توانست یک ترم تحصیلی دیگر از این معافیت استفاده کند و بعید است دیگر اجازه بازی در تیمی غیر نظامی به او داده شود. به همین خاطر او احتمالا اولین بازیکنی است که نیم فصل تراکتور او را جذب می‌کند.
در بین بازیکنان ذوب‌آهن گفته می‌شود صحبت‌هایی میان سعید مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی نیز رد و بدل شده است. همچنین چند بازیکن ستاره از تیم‌های دیگر نیز تلاش‌هایی داشته اند تا بتوانند برای خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شوند.
در این شرایط حتی این احتمال وجود دارد تا ستاره‌های نامدار تیم‌های پرطرفدار پایتخت نیز از نیم‌فصل دوم پیراهن تراکتور را به عنوان یار سرباز برتن کنند. همانطور که شایعاتی درباره حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در تراکتورسازی شنیده می‌شود، شاید برخی از نفرات مورد اعتماد باشگاه‌های بزرگ نیز برای گذراندن خدمت سربازی راهی تبریز شوند.
به نظر می‌رسد معضل حضور بازیکنان سرباز در تنها تیم نظامی لیگ برتر بار دیگر حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد؛ بی‌تردید در این اوضاع حق باشگاه‌هایی که با ستاره‌های جوان قرارداد بسته و آنها را به سطح بالای فوتبال رسانده‌اند، نادیده گرفته می‌شود که این موضوع نه به تراکتورسازی بلکه به قانون نیروهای مسلح برای سربازان فوتبالیست مربوط است. این روزها که شایعه واگذاری باشگاه تراکتورسازی نیز شنیده می‌شود، در صورت تحقق این امر از سال آینده این باشگاه نیز نمی‌تواند بازیکن سرباز بگیرد و مشخص نیست‌آنوقت چه شرایطی ایجاد خواهد شد؛ در بهترین حالت با قانون کنونی بازیکنان سرباز مجبور خواهند شد در فجرسپاسی و ملوان که لیگ یکی هستند فوتبال بازی کنند و از لیگ برتر دور بمانند.
از سوی دیگر امتیاز تیم‌های نظامی در جذب بازیکنان سرباز می‌تواند خلاءبودجه آنها را نسبت به باشگاه‌های صنعتی جبران کند. اگر مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح به این نتیجه برسند که همه تیم‌های لیگ برتری بازیکنان سرباز جذب کنند، ‌باید فکری به حال مسائل مالی و بودجه آنها نیز بشود.

شایعاتی درباره حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در تراکتورسازی شنیده می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1396-07-17 18:49
به تراکتوررسازی نرود ودرپرسپولیس باشدبهتر است
نقل قول کردن
#2 اکبر 1396-07-17 19:02
پیشرفت نمیکند اگر ایران بماند
نقل قول کردن
#3 آرمین 1396-07-18 01:17
به نقل از محمد:
به تراکتوررسازی نرود ودرپرسپولیس باشدبهتر است

اتفاقا تراکتور تیم خوبی واسه بیرانوند هست، کلا جو خوبی تبریز داره و با لرها هم خوب هستن الان کیانی رو ببین تو تراکتور بهترین هست یا شهرام گودرزی و قبلا هم سروش رفیعی!
نقل قول کردن
#4 لرستان_ایران 1396-07-18 08:24
این چه امتیازی است که به تیم تراکتور داده اند چرا تیم های دیگر ندارند_تراکتورس ازی یک تیم صنعتی است نه یک تیم نظامی.تمام بازیکنان میرن اونجا خراب میشن و دیگه به تیم ملی برنمی گردند/بیرانوند به دلیل داشتن 3 فرزند معافیت گرفته/بهترین گزینه برای علیرضا تیم های خارج از ایران است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا