یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد افزایش سهم بانوان لرستان در رده‌های ملی باشیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، صبح روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه، در اولین روز هفته دولت، فریبا محمدیان که با هدف بررسی مشکلات ورزش بانوان استان به لرستان آمده بود، در جمع خبرنگاران گفت: سفر به لرستان از برنامه‌های ادواری حوزه ورزش بانوان در بخش ستادی است تا از نزدیک با مسائل و مشکلات بانوان و همچنین ارزیابی اقدامات و توانمندی‌های استان آشنا شویم و هدفمان کمک در اجرای برنامه‌ها و رفع مشکلات است.
وی افزود: در لرستان شاهد تلاش مسؤولین ورزش بوده که موفقیت‌های ورزش لرستان در بخش بانوان حاصل این اقدامات است.
محمدیان ادامه داد: وجود خانه‌های تخصصی متعدد در حوزه بانوان، بهره‌گیری از مدیران توانمند در رأس هیئت‌ها و برنامه‌ریزی بلندمدت در لرستان را چشمگیر دیدم.
معاون وزیر ورزش بیان داشت: حوزه ورزش بانوان برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح کلان طراحی کرده و تا پایان سال 96 برنامه‌های اختصاصی را اجرا و ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد: برنامه ورزش بانوان در دو بخش شهری و روستایی است که دستورالعمل مربوطه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و در لرستان شاهد اجرای بخش زیادی از این برنامه‌ها هستیم.
محمدیان حاصل این تلاش‌ها را در لرستان مثبت دانست و گفت: با توجه به این اقدامات، پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد افزایش سهم بانوان لرستان در رده‌های ملی باشیم.


 

در برخی رشته‌ها غیر فعالیم
محمدیان در ادامه به اجرای برنامه آمایش ورزش بانوان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: همه مدیران مایل‌اند که بانوان و آقایان در همه رشته‌های ورزشی فعال باشند، ولی گاهی در اقلیم‌ها و جوامع خاص شهری و روستایی اقبال عمومی به برخی رشته‌ها بیشتر است و مدیران ورزشی در این راستا تلاش می‌کنند تا پاسخگوی این نیازها باشند.
وی ادامه داد: چنانچه برخی رشته‌ها با اقبال مردم منطقه مواجه نباشد، قاعدتاً مدیران تمایل دارند در رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که متقاضی بیشتری دارند.
محمدیان بیان داشت: در لرستان رشته‌هایی مثل والیبال، تکواندو، جودو، اسکواش، تنیس روی میز فوتسال و ...فعالیت‌های خوبی دارند و همچنین در برخی شاخه ورزش‌های روستایی و عشایری با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده شاهد موفقت بیشتری بوده و خواهیم بود.
وی با اشاره به مشکلات ورزش بانوان از نظر فضا و زمان، اظهار داشت: در لرستان خانه‌های تخصصی برای چند رشته ورزشی وجود دارد و در برخی رشته‌ها هم که این امکانات وجود ندارد، مکان‌هایی مشترک در زمان جداگانه در اختیار بانوان قرار داده‌شده که تلاش داریم با مشارکت متولیان ورزش استان به سمت تخصصی کردن اماکن ورزشی باشیم.
معاون وزیر ورزش در امور بانوان تأکید کرد: ورزش بانوان وزارت ورزش در کنار بانوان لرستان هست و ما هم تلاش خواهیم کرد تا این چالش‌ها را به حداقل برسانیم.

 
 

 
بازدید از اماکن ورزشی استان
شایان‌ذکر است صبح امروز معاون وزیر ورزش در امور بانوان در بدو ورود به خرم‌آباد به همراه مدیر کل ورزش و جوانا استان، معاونان و مدیران این دستگاه، از اماکن ورزشی استان از جمله خانه ژیمناستیک، دو و میدانی، سالن چاغروند، خانه تکواندو ورزش‌های رزمی دیدن کرد.
 
هدیه ویژه‌ای استاندار به بانوان استان
فریبا محمدیان در ادامه با استاندار لرستان دیدار کرد که هوشنگ بازوند هدیه ویژه‌ای به بانوان استان داد و وعده کرد که در هفته دولت، یک سالن توپی در مرکز شهر به بانوان خرم‌آبادی اختصاص دهد.
بر اساس این گزارش، لرستان به‌طور متوسط ۱۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در بخش بانوان دارد که در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ نفر از بانوان این استان به اردوهای تیم ملی فراخوان شدند که ۸ نفر آن‌ها عضو ثابت تیم ملی می‌باشد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا